bridetobe2013 skrev 2012-04-12 20:50:53 följande:
Har läst här länge men inte kommenterat.....
Jag är kanske ego. Men nu är det min tur att spy lite galla,,,,,
Fick magsjuka natten till igår. (en lindrig variant så jag ska inte klaga för mkt). Har en ryggvärk from hell sen 1 vecka tillbaka. Kan inte sitta eller stå. Halvligga, ligga alternativt gå en bit funkar.
I dag blev det klart att Falukommun lägger ut den personliga assistansen på privat. Vet inte om jag kommer fortsätta ha ett jobb. om vi får följa med över till privat så kommer våra förrhållanden bli mkt sämre. Kommer jobba natt för en skit peng (ca 20:-/timme ) Jag som jobbar mestadels natt kommer förlora tusenlappar varje månad. vi kommer inte ha råd att bo kvar i vårat hus, Livet är PISS! En j-a tur att jag inte har ngt godis hemma som jag kan stoppa i mig.
Vore ju pricken över i-et om jag äter upp mig så inte brudklänningen passar i juni. J-a skit
Det är inte ego... Det är en bra ventil så man inte går och samlar på sig massa sånt här och sen kanske exploderar på någon helt oskyldig över en skitsak
Har du varit till doktorn med ryggen? Och vad säger dom i så fall?
Jag hade extremt ont i övre delen av ryggen och strålade upp i nacken bra länge, var till doktorn - som skickade mig till sjukgymnasten för sjukgymnastik och akupunktur. Men till slut tröttnade jag och bokade tid hos en massör. Och efter två omgångar på en vecka så var ryggen nästan bra.
Jag hade en låsning i en muskel som gjorde att jag spände mig pga att det gjorde ont - så jag fick mer ont av att jag spände mig så det blev en ond cirkel. När jag fick massage så att musklerna började slappna av så kunde jag smörja ryggen med Eeze-gelé och tugga värktabletter som var muskelavslappnande och antiinflammatoriska och då hjälpte dom så jag slappnade av ännu mer och fick ännu mer nytta av massagen...
Det där med jobb är riktig skit.
Hade jag bitit ihop och stannat 3 månader till på mitt jobb så hade jag haft fast jobb nu efter 7 års hattande där.
Men som min make säger - jag mådde inte bra där, och att inte må bra på jobbet är inte värt dom pengar vi fick in på min lön om det går ut över vårt förhållande. Hellre lever vi snålt som f-n och i princip bara "överlever" än att vi ska gå och sura på varandra pga yttre omständigheter.
Hoppas att du får behålla jobbet som det är i dag eller att du får ett annat bättre...