Chicita skrev 2012-05-07 14:12:54 följande:
Vi kom hem från resan i går efter en helt underbar vecka med fantastisk mat...
Kändes nästan som att vi borde ha betalt för extra vikt på planet "bara för att" liksom
Vi hämtade en överlycklig hund i går kväll och nu hade vi bestämt att vi minsann ska pressa både oss och hunden till lite längre promenader även om det inte blir jättelånga pga min yrsel som inte är så mycket förändrad än...
Så i morse fortsatte jag till en hästhage en bit bort för att få den där lilla extrarundan. Det skulle göra morgonrastningen ca 40% längre och det var ju vackert så...
Problemet var bara att när vi hade vänt och jag gått ca 15 meter av vägen hem så trampade jag snett på en kant (ett hål i asfalten), vrickade till högerfoten, landade på vänster knä och dels skrapade upp det rätt illa och slog det hårt mot den 90gradiga asfaltskanten + att jag skrapade höger handen också.
Sen skulle jag ju ta mig hem.
Naturligtvis hade jag inte mobilen med mig och maken hade ju ändå hunnit till jobbet 2,5 mil bort men brorsan skulle teoretiskt sett kunnat hämta mig även om jag väl fått vänta en halvtimme eller mer.
Jag bet ihop och traskade hem med tårarna rinnande. Såååå ont både i den vrickade foten och det blåslagna knäet men jag har jobbat med sprickor i knäna förut och jag vet att dom inte gör så mycket åt såna skador heller så, tja det är väl bara att stå ut tills det läker.
Men det värsta av allt var att hunden tappade bort sin favoritboll ju... Han var otröstlig när vi kom hem och den inte var hemma, inte i mattes ficka och inte under soffan.
Så på lunchrastningen så haltade jag iväg samma vända vi gått innan till vi hittade bollen.
Men nu börjar jag längta tills maken kommer hem för smärtan i knäet har inte klingat av alls så jag börjar bli lite orolig över att det kan vara värre än jag trott
Gud vad roligt att höra att ni hade det bra på semestern! :D
Men usch vad tråkigt att du skulle göra dig illa :( Det lät inte alls roligt det där. Hoppas att det läker snabbt och absolut inte är värre än vad du trott. Skönt för hunden att ni hittade bollen iaf :)