daniiel skrev 2012-10-12 22:39:40 följande:
Vår dotter har ett medfött hjärtfel och är opererad 4 gånger hittills, på andra sidan landet. Hon kommer behöva fler operationer, det vet vi, men ingen kan säga när. Det skrämmer mig. Tänk om hon behöver opererad precis när nästa barn ska födas? Då kan jag inte vara med henne. Tänk om vi får ett till sjukt barn? Tänk om jag aldrig kommer kunna jobba, så vi kommer behöva leva på en inkomst, hur ska det gå med två barn? Ja, frågorna är många och vi kan ju såklart inte veta i förväg hur det kommer bli. Vår dotter kom ju oplanerad och det har ju löst sig, vi har ju klarat oss genom det, men vi har fått kämpa så otroligt mkt.
Just pga allt som vi gått igenom med vår dotter, så känns det som att vi verkligen vill försöka vara bättre förberedda med nästa barn. Om det blir något fler barn. Självklart finns det förmodligen aldrig något perfekt läge, men med vår situation så tycker jag nog ändå att vi bör tänka igenom det hela någon extra gång och inte bara kasta oss vind för våg in i något. För vår skull, för vår dotters skull och för det eventuella syskonets skull.
Aha ok! De gör ju det hela lite annorlunda såklart!
Hoppas allt går bra med er dotter.
Vi har tre barn och jag känner mig helt "klar" på den punkten. Jag kan verkligen sätta mig in i din situation att du är kluven, du vill ha ett till barn, men omständigheterna sätter stopp.
Jag hoppas verkligen för din/er skull att saker kommer lösa sig snart på nåt vis.
Även om man är så oerhört tacksam för det man har så kan saknaden av nåt mer verkligen ta knäcken på en.
Kram