MeaJ skrev 2013-01-28 21:00:36 följande:
Hon vet att jag gjort allt jag kan.
Festlokalen ligger mitt i city, det är gångavstång till hotellen och vandrarhemmen.
Men det är bara 2 av dom som är inbjuden som bor i city. Vi andra bor i utkanterna av staden eller i helt andra städer.
Jag vet ju att hon säkert menar väl, men det är som du säger, man retar upp sig för lite när man planerar bröllop!
Aha när du skrev 1,5 mil mellan kyrkan och festlokalen och att det skulle vara så dyrt för gästerna att ta sig hem så antog jag ju att lokalen låg utanför stan. Men det är alltså kyrkan som ligger mer utanför?
En lokal som ligger mitt i stan - bättre kan det ju inte vara.
Att några inte bor i samma stad kan man inte ta hänsyn till.
Mina släktingar reste 18,6 mil till vårt bröllop, dom som hade längst väg av makens släktingar reste 35 mil (vi hade bjudit en som hade 46 mil hit men han kunde inte komma han hade tenta på måndagen efter och behövde plugga). Och en vän reste 26 mil för att komma till oss.
När det gäller bröllop så kan man inte hitta både kyrka och lokal som ligger på gångavstånd för alla. Eller jo om man har en pytteliten släkt och alla bor i samma kvarter *typ*.
Så jag tror att du kan skaka av dig det där.
Det kommer att bli jättebra
Vill man inte ta taxi hem på kvällen så sover man över inne i city. Inga större problem. Och det tror jag inte gästerna tycker heller.