usch.. har sånna problem just nu!!!
går sköterskeprogrammet och är i termin 4 nu. är just nu i slutet av en VFU (praktik) och jag har ångest över allt!
1. jag är som sagt i termin 4 (av 6) och jag är så osäker i min roll och självständigheten är långt efter mot för vad den borde vara! i termin 6 då vi har tre placeringar, ska vi gå helt självständigt (i princip) och det kommer jag aldrig klara som det ser ut nu! och jag är så rädd! det enda jag vill bli är ju en bra sköterska! och än värre är att jag känner mig SÅ ensam om denna känsla.
2. hur ska jag lösa detta då? ja, ska prata med några lärare åt veckan och höra vad de tycker, jag och min handledare hade en mittbedömning i fredags och han sa, och jag höll med honom, att jag kanske skulle behövt få göra om en praktik. och det är sant, jag kanske behöver det, känns lite som ett nederlag, men han sa det att se det som en möjlighet istället. och jag gör det faktiskt, än en gång - jag vill ju bara vara en BRA sköterska!
MEN - när ska jag ha denna praktik då om det blir så? i sommar? kan ju gå, men då måste jag avstå från vikariat (som jag redan sagt jag ska ha till min kommun, har nog redan ett schema), och mister därmed en månadslön, vilket inte känns jättebra då karln min blir arbetslös i juni. om inte då, i termin 5? när vi ska göra c-uppsatsen som tar 10 (!) veckor?? ne tack... hellre i sommar då...
3. har dessutom ångest över dessa jävla (ursäkta språket) uppgifter ja gitt göra under praktiken! en vårdplan som känns halvt omöjlig att göra då den känns så stor, men fine det går väl, men då ska man OCKSÅ förbereda sig för ett opponentskap under ett seminarium! och så refereringen.. USCH! har dessutom en uppgift där jag ska undervisa min handledare och några till i nåt, men det börjar kännas ok faktiskt. hittat nåt, så det börjar lugna ner sig..
ja långt inlägg, förlåt. men jag ville bara kräkas ut allt!