Pandan skrev 2013-05-20 21:53:48 följande:
Jag är socialt imkompetent, har knappt några vänner och är ful.
Har haft en hemsk uppväxt bla där ena föräldern ständigt trakaserat mig för att jag är social inkometent och ful och den andra föräldren har inte velat ha någon kontakt med mig.
Tycker jag måste kämpa med ALLT! Försöker hela tiden kämpa på och minska mina fel, och ibland orkar jag inte, tycker att det är jäkligt orättvist och jag förtjänar "kompensation" snart.
Jag längtar efter barn o familj, och även om jag gifter mig snart så är inte barn aktuellt för min partner ännu,
så blir ledsen när tom elaka människor får barn, tycker typ att jag har förtjänat det mer.
styrkekram! jag kan inte tänka mig att du är ful! tro mig, jag är en sån som tycker ALLA har någon sorts vackert utseende^^ och hur är du "socialt inkompitent"? försök hitta dina styrkor. ok, du kanske itne är så jättebra gällande de där sociala, men du är nog bättre på nåt annat? min fästman har oftast ganska svårt med det sociala på grund av adhd/asbergers, kan ibland lägga ett skämt som ingen annan än jag och han förstår, blir jättenervös om det är mycket folk, har ibland svårt att läsa av ansiktsuttryck och kroppsspråk (tur han har jag då som kan läsa de flesta som en öppen bok då..:P) men då är han mycket bättre på mer abstrakta saker som datorer och sånt :) du måste ju också ha något du är bra på? vad jobbar du med?
och de e klart att det är orättvist. har hört dom som är så underbara som människor och skulle passa så bra som föräldrar, och så tar det dem ÅR att få till nåt. och så finns de dem som är oansvariga, ute och super jämt, inte bryr sig, och dom får 5-6 ungar! orättvist ja.. men din partner VILL ha barn? för då är det kanske mest att försöka "vänta ut" honom... fast det låter hemskt att skriva så jag vet, hitta inge bättre ord. men jag vet hur det känns att längta. skrev ett inlägg tidigare om att min fästman aldrig vill gifta sig (känns de som). och barn.. tja. jag har väntat länge. han har gått från att hata barn och aldrig vilja ha dem til att "tja, ett vore ju trevligt". och han är faktiskt förvånandsvärt bra med barn, i alla fall i åldrarna 4 uppåt :P men det tar nog några år till innan nåt händer.
skrickar en styrkekram till!