Power of Love skrev 2013-04-11 15:59:03 följande:
Skönt med nån som förstår, min fästman försökerförstå men han förstår ändå inte riktigt. Men huvudsaken är ju att han försöker.
Nåt annat jag tycker är väldigt jobbigt, förutom att själv inte veta är att det blir så svårt att förklara för andra. Jag tror inte att alla tror på min smärta heller utan tror det beror på lathet.Jag kunde inte vara med på allt under idrotten i skolan, med lärarna var det okej men från klasskamraterna så fanns det stor oförståelse och det där sitter fortfarande kvar. En diagnos skulle på nåt sätt bevisa att jag inte hittar på allt. Helt sjuk att jag ska behöva känna så, jag är dessutom och har alltid varit aktiv men i perioder finns ingen ork.
Vad jobbigt att de inte kan komma på vad yrsel beror på. Just yrsel, tycker jag verkligen förhindra en i vardagen, iaf är det så jag upplever när jag för yrsel pga järnbrist. Är du under utredning just nu eller har du (eller dom,, kanske är mer korrekt) lagt det på is?
Jamen precis
"Har du ont?.. Vad har du gjort illa?" Ööööh... vet inte jag har bara ont...

"Vadå kan inte springa,
alla kan springa 500 meter" Näää inte jag faktiskt, då får ni hämta mig med rullstol sen.
"Men gå och simma då? Det kan i alla fall alla göra" Nej min axel tål inte det, då går den ur led...
Ibland känns det själv som om man bara kommer med ursäkter. Men det är ju faktiskt sant liksom. Jag kan förstå att folk inte förstår. Det är inte många som har så stora problem och dom som har problem har oftast "bara" ett eller två så dom kan göra andra saker eller klara av allt med lite anpassning.
Dom har skickat tilbaka det till min husläkare. Han har begärt att dom ska kolla upp öronen på mig (även om det avskrevs som osannolikt från första början då min yrsel inte har något med min balans eller lägesförändringar att göra) och så ska jag få träffa någon på en bra rehab-avdelning också...
Ja yrsel är begränsande.
Just det där att man kanske inte vågar ge sig iväg på egen hand ifall att yrseln slår till är ju det värsta.
Eller att folk kan tro att man är full bara för att man kanske vinglar till lite...