• Chicita

Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

Ibland känns det som att vissa glider igenom livet på en räkmacka, medan man själv drabbas av än det ena än det andra...

Tänkte skapa en lite allmän "dumpningstråd" här. Det är ok att "gnälla" på allt som är jobbigt. Men självklart även ok att peppa varandra.

Jag valde att inte göra det här till en tråd där man kan vara anonym eftersom jag tror att risken är överhängande att någon / några tycker att det är perfekt att klanka ner på de som mår dåligt då om man kan göra det anonymt.

• Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara
  • Aniara4
    Chicita skrev 2012-12-05 22:10:05 följande:
    Ultraljud i morgon då... Har inte hört något om expertutlåtandet på skelettröntgen än.
    Och i övermorgon ska det göras en magnetkameraröntgen för att se om det är något som kan visa varför jag har yrsel... 
    Hur har det gått?
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-01-06 22:58:26 följande:
    Hur har det gått?
    Yrseln har dom avskrivit. Fick ett meddelande med "vi hittar ingen tumör eller annat som kan påverka balanssinnet".
    Och så var dom visst klara Förvånad 
    Jag är ju inte mindre yr för det, men dom hittar inget - så då är det inget fel. 
    Jahapp...

När det gäller fingret så kan dom inte hitta något, dom känner knölen men den dyker inte upp på varken skelettröntgen eller ultraljud.
    Nu fick jag ett brev där läkaren frågade om jag vill gå vidare med magnetkameraröngen där också. Och det vill jag ju så klart Glad 
  • Chicita
    snowstars skrev 2013-01-06 22:14:20 följande:

Typiskt.. Vi fick ett presentkort av min familj i förlovningspresent, ett sånt där man kan välja vilken butik man vill ha det i. Vi har bestämt att det ska användas till att köpa nya möbler, och nu hittar jag inte presentkortet. Det känns ju inte så bra med tanke på att nya möbler ska betalas på fredag. Jag har förmodligen lagt det på något "bra ställe".

Gaah!

Sånt där är jobbigt...
    Ta en paus och sluta leta. Det brukar komma fram då Glad 
  • snowstars
    Chicita skrev 2013-01-07 10:01:30 följande:
    Sånt där är jobbigt...
    Ta en paus och sluta leta. Det brukar komma fram då Glad

Det är ju ett väldigt litet problem i det stora hela. Och vi kan garanterat betala även utan presentkortet. Men det är ju kul att använda det till något och så kan familjen få se vad det har gått till.

Det dyker väl upp när vi har betalt :P

• Chicita
    snowstars skrev 2013-01-07 11:54:38 följande:

Det är ju ett väldigt litet problem i det stora hela. Och vi kan garanterat betala även utan presentkortet. Men det är ju kul att använda det till något och så kan familjen få se vad det har gått till.

Det dyker väl upp när vi har betalt :P

Hehe det brukar ju vara så... Men då får ni väl kila ner och komplettera med "den där saken ni inte köpte för att ni inte var säkra på om ni ville ha den" som man alltid petar bort från högen av varor i slutänden Flört
  • Aniara4
    Chicita skrev 2013-01-07 10:00:49 följande:
    Yrseln har dom avskrivit. Fick ett meddelande med "vi hittar ingen tumör eller annat som kan påverka balanssinnet".
    Och så var dom visst klara Förvånad 
    Jag är ju inte mindre yr för det, men dom hittar inget - så då är det inget fel. 
    Jahapp...
    Jamendåså, lyssna nu på farbror doktorn, det är inget fel på dig så sluta omedelbart vara yr!

Kunde inte låta bli, det är så likt vad jag själv fått höra i många år från läkare någonstans längs skalan oförstående - oförskämd. Som en av dem sa: "Så här kan du ju inte hålla på". (Jag har en kronisk sjukdom. Ingen skulle bli gladare än jag om jag kunde sluta "hålla på" och krascha hela tiden.)
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-01-07 12:31:16 följande:
    Jamendåså, lyssna nu på farbror doktorn, det är inget fel på dig så sluta omedelbart vara yr!

Kunde inte låta bli, det är så likt vad jag själv fått höra i många år från läkare någonstans längs skalan oförstående - oförskämd. Som en av dem sa: "Så här kan du ju inte hålla på". (Jag har en kronisk sjukdom. Ingen skulle bli gladare än jag om jag kunde sluta "hålla på" och krascha hela tiden.)
    Jo men exakt... Tänk om det var så lätt, då hade jag varit frisk från många saker nu Flört
    Läkare är ett konstigt släkte. 
    Vissa bryr sig väldigt mycket om sina patienter och vissa verkar bara tänka på vad det kommer att kosta att utreda saken ordentligt och tycker att "lite får man väl tåla" (som en läkare sa när jag hade axeln ur led och han vägrade förlänga sjukskrivningen i väntan på operation)... 
  • Bmw

Ikväll somnade min faster in efter en tids sjukdom. Hon har varit som en extramamma för mig och mina syskon. Det är skönt att veta att hon inte har ont längre, men samtidigt så gör det så ont att förlora henne!

• Chicita
    Bmw skrev 2013-01-27 21:42:58 följande:
    Ikväll somnade min faster in efter en tids sjukdom. Hon har varit som en extramamma för mig och mina syskon. Det är skönt att veta att hon inte har ont längre, men samtidigt så gör det så ont att förlora henne!
    Det är alltid svårt att förlora någon man har nära sig.
    Jag beklagar sorgen.

Låt den ta den tid den behöver för att läka ut.
    Men låt den inte bygga bo i ditt hjärta.

En varm tanke får du av mig. 
  • daniiel

I jämförelse med mkt annat som skrivs här, så är detta en (eller två) skitsak. Jag skriver ändå.

Helgen som var, så kom en vän till oss som bor i Oslo upp och skulle sova hos oss. Han skulle på begravning på lördagen. Vi hade då pratat med honom för ett par veckor sedan och bestämt att vi skulle passa på att ha barnvakt på lördagkväll, så vi kunde ha lite fest när han lix var uppe. Vi ville ju kolla med honom så det inte var planerat något efter begravningen med dom människorna och så att han skulle orka med det osv. Det var inga problem, han var på.

Vi bjöd in lite folk och min syster sa tidigt att hon och hennes sambo kunde komma. Under förra veckan, så pratade jag med min mamma (på onsdag) och hon lät förvånad över att min syster skulle till oss. Till henne hade nämligen min syster sagt att hon skulle åka ner till Gävle. Jag försökte då få tag på min syster och lyckades under torsdagen, två dagar före festen alltså. Då bekräftar min syster att hon ska ner till Gävle och nämner inget om att hon redan lovat att komma till oss. Hon verkar helt likgilitg inför det, bad inte om ursäkt, hade inte hört av sig och berättat om sina ändrade planer osv. Jaja, inte så mkt att göra åt, men pga det så blev det oerhört få som kunde komma och senare på torsdagkväll trodde jag och maken att vi hade åkt på magsjuka, så vi ställde in festen och sa att han som skulle komma upp fick sova hos oss, men att vi var osäkra på magsjukan. Han valde då, såklart, att sova hos en annan gemensam vän till oss.

Han kom upp på fredagen och då mådde vi bättre och han och vännen skulle på hockey. Vi bestämde dock att vi skulle träffas vi fyra på lördagkväll ändå. När det väl blev lördag sedan, så ringer vår vän och berättar att han som kom upp och sov där helt plötsligt bestämt sig för att vara med några andra på lördagkväll. Han hade nämnt det i förbi farten när han var hem till vännen han sov hos under lördag eftermiddag. Även han helt likgiltig inför att vi hade planerat att träffas på kvällen. Han nämnde inget om det alls, bad om ursäkt, förklarade varför han ändrat planerna osv.

Jag/vi är dels besvikna på honom och min syster för att dom valde bort oss såklart, men också på hur dom hanterade saken. Om dom bara hade sagt något i stil med  "Jag vet att vi hade sagt att vi skulle komma/att vi hade planerat att träffas, men nu blev det så att... Hoppas det är okej. Jag ber om ursäkt", så hade det inte alls känts som samma svek.

Jag blir extra upprörd, då jag fått trösta min syster ett flertal gånger då hon varit så ledsen för att hennes vänner gjort samma sak mot henne. Och killen som kom upp, ja, det är definitivt inte första gången han gör såhär, så visst.. vi hade det väl på känn att det kunde bli såhär. Vi trodde väl dock att han vuxit upp.

Killen är en barndomsvän till min make och han står väldigt nära hela makens familj. Deras familjer umgicks under uppväxten och dom bodde grannar osv. Även vännen som den killen sov hos har känt dom länge och har bott på samma gatan som dom osv. Jag tror att det kan vara så att både han och min syster därför tar oss lite förgivet. Att det spelar ingen roll, vi finns ändå kvar. Jag tycker dock det är lite respektlöst ändå.

Nåja, som sagt, en bagatell egentligen kanske.. men ändock... behövde få det ur mig.

Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara