Chicita skrev 2012-09-06 20:28:08 följande:
Men jisses kvinna, har du gått och blivit karl?

Var till neurologen i dag och fick rätt bra besked, ska få göra en magnetkameraröntgen för säkerhets skull men dom är rätt säkra på att det inte är MS, och dom har avskrivit Meniers också...
Så nu har jag nacken full med nervgift (liknande botox) för att se om yrseln minskar när nackmusklerna slappnar av...
Haha!

Man skulle kunna tro det! Hade sommarinluensan för bara en månad sedan, så det känns vansinnigt drygt att bli sjuk igen. Till helgen dessutom!
Låter inte bra det där med din yrsel, men skönt att det inte är MS eller någon liknande sjukdom. Min mamma hade jättemycket problem med nacken, huvudet och yrsel för några år sedan. Hon jobbar inom vården och har förslitningsskador vilket gjorde att hon fick en kronisk inflammation i lederna och problem med nacken. För ett och ett halvt år sedan fick hon "frånvaroperioder" då hon helt plötsligt inte var närvarande, nästan som att man är medvetslös, går inte att få kontakt, men hon var vaken. Det kunde vara allt mellan några sekunder till någon minut, men det var väldigt obehagligt. Hon genomgick också massa tester och de trodde först att hon helt enkelt var utbränd och att hjärnan stängde av. Hon blev sjukskriven en tid. När hon gick tillbaka till jobbet igen förvärrades allt på nytt och hon fick riktiga krampanfall. Massa tester gjordes igen och de var oroliga för att hon fått en hjärntumör. För drygt ett halvår sedan visade det sig att hon utvecklat epilepsi. Av stress och förslitningar i kroppen! (Jag trodde att man föddes med det eller fick det av kraftigt trauma mot huvudet) Hon fick medicin mot det, fick byta jobb (nu arbetar hon mer administrativt och är kontaktperson på ett boende för flyktingbarn över 18 år) och mår idag bra.
Jag hoppas att de hittar vad problemet är och att du inte ger dig förrän du får en diagnos. Ibland är "att inte veta" värre än själva sjukdomen man har. Med en diagnos vet du vad du har att tackla.
Bmw skrev 2012-09-06 20:52:49 följande:
Gah jag blir tokig. Har också blivit förkyld, eller snarare fått influensan. 3 dagar innan vi ska fara utomlands en vecka! Det känns allt annat än roligt. Har feber, snorar som aldrig förr, ont nå så förbaskat i hela kroppen och öronen känns som att dom ska sprängas. Känns inte som att det kommer att bli en rolig resa :( Och som vi kämpade med att försöka hitta en sista minuten, vi bokade förra veckan.
Buhu buhu det är så synd om mig :(
Sov mycket, drick massor av vätska; varmt, kallt och bra med ramlösa eller liknande som innehåller lite extra salter eftersom salt/socker-balansen i kroppen inte är helt stabil när du är sjuk och näsan och ögonen rinner.
Med lite tur hinner en hel del förändras på tre dagar även om influensa tar läääänge att bli helt frisk från (jag hade själv sommarinfluensa i år som jag nämnde ovanför). Du kanske ska undvika att ligga direkt i solen om ni åker på solsemester, för det kan förvärra saken. Flygresan kanske inte blir så kul med ögon och öron som vill ramla av, men du kan alltid kurera dig på plats. Njut av smoothies och köp färsk frukt. Fortsätt vila (i skuggan) och förhoppningsvis blir din resa okej ändå.