• Chicita

Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

Ibland känns det som att vissa glider igenom livet på en räkmacka, medan man själv drabbas av än det ena än det andra...

Tänkte skapa en lite allmän "dumpningstråd" här. Det är ok att "gnälla" på allt som är jobbigt. Men självklart även ok att peppa varandra.

Jag valde att inte göra det här till en tråd där man kan vara anonym eftersom jag tror att risken är överhängande att någon / några tycker att det är perfekt att klanka ner på de som mår dåligt då om man kan göra det anonymt.

• Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara
  • filibustern

ofta beror nässelutslagen på stress. stressa ner :P eller de kanske är en pollenallergireaktion?

• dellelgarin

Jag är en bortskämd snorunge som vill klaga på att det enda sättet mina föräldrar hjälper till på är alltid ekonomiskt, vi behöver hjälp med massor av grejer nu sista veckorna innan vigseln och jag hade gärna velat att mina föräldrar hade kunnat komma och tex hjälpa till med fösnterputs och annat, men istället så kommer det komma hem annat folk som skall putsa våra fönster och dem betalar det...

Är det så hemskt att hjälpa sina barn?? :(

• kinchy
    dellelgarin skrev 2013-05-29 12:47:29 följande:
    Jag är en bortskämd snorunge som vill klaga på att det enda sättet mina föräldrar hjälper till på är alltid ekonomiskt, vi behöver hjälp med massor av grejer nu sista veckorna innan vigseln och jag hade gärna velat att mina föräldrar hade kunnat komma och tex hjälpa till med fösnterputs och annat, men istället så kommer det komma hem annat folk som skall putsa våra fönster och dem betalar det...

Är det så hemskt att hjälpa sina barn?? :(
    Haha, lite bortskamd kanske! Glad Men jag forstar att det kanske mer handlar om att du vill att dom ska vara dar och hjalpa dig istallet for att skicka nan annan. Att det inte har med pengar att gora men med tid spenderad tillsammans?
  • Chicita
    CarolinZ skrev 2013-05-29 09:39:45 följande:
    Vad göra?
    Skölj ögonen med ögonvatten. Stressa ner för att hjälpa nässelutslagen gå tillbaka och försök också att kyla ner både dig och dom så kliar det mindre och det brukar kunna släppa lite.

Börja äta D-vitamin som stärker imunförsvaret (lite sent nu kanske men ändå). Och få blivande maken att hinka KanJang Flört 
  • dellelgarin
    kinchy skrev 2013-05-29 16:22:18 följande:
    Haha, lite bortskamd kanske! Glad Men jag forstar att det kanske mer handlar om att du vill att dom ska vara dar och hjalpa dig istallet for att skicka nan annan. Att det inte har med pengar att gora men med tid spenderad tillsammans?

Precis så är det, jag hade önskat att vi skulle göra något tillsammans, men istället så "köper" de sig fria hela tiden....

• CarolinZ

Det blev en sväng till lättakuten imorse, det som jag trodde var eksem eller nässelutslag visade sig vara en hudinflammation av nåt slag. Fick antibiotika och en kortisonkräm så nu hoppas vi att det ger resultat. Har två dagar på mig. Min mage har en tendens att inte fixa att äta antibiotika men vi håller tummarna. Vad det gäller pollenet så går jag på dubbel dos allergitablett, ögondroppar 4 gånger per dag + nässpray tills bröllopet är över...

• Chicita
    CarolinZ skrev 2013-05-30 11:04:40 följande:
    Min mage har en tendens att inte fixa att äta antibiotika men vi håller tummarna. 
    Se till att dricka/ äta yogurt eller fil när du tar tabletten. Det brukar hjälpa en hel del Glad
  • filibustern
    Chicita skrev 2013-05-30 12:26:45 följande:
    Se till att dricka/ äta yogurt eller fil när du tar tabletten. Det brukar hjälpa en hel del Glad
    beror på vilken antibiotika det är. en del antibiotika tappar en del av effekten av mjölkprodukter^^
  • Chicita
    filibustern skrev 2013-05-30 20:01:46 följande:
    beror på vilken antibiotika det är. en del antibiotika tappar en del av effekten av mjölkprodukter^^
    Det var som... Förvånad
    Jag har alltid fått det rådet eftersom jag spyr som en gris av all antibiotika jag har testat. Så dom säger alltid "glöm inte yogurten nu" till mig när dom skriver ut något  Tungan ute  och jag har fått flera olika, ibland för att dom har varit slut på apoteket, och ibland för att läkarna vill se om jag reagerar bättre på en annan sort..
  • MeaJ

Jag måste få kasta lite skit på dem som inte klarar av att svara på om de kommer eller inte på bröllopet innan osa går ut.
    Vårt osa gick ut för en vecka sedan och det är fortfarane 10 pers som inte svarat trots en liten påminnelse från värparet dagarna innan osa.
    Jag vet att vårt bröllop inte är det viktigaste som finns för dom, men svara i tid tycker jag ändå att man kan göra. 

Sommarbrud 2013
Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara