Chicita skrev 2013-07-30 16:28:21 följande:
Jag förstår precis vad du menar fliibustern.
Jag var ju den ständige vikarien i 8 år på mitt förra jobb. Även om jag jobbade nästan heltid för det mesta så räknades liksom inte det jag gjorde, och allt jag gjorde var fel.
Just nu är jag faktiskt lite irriterad på några av sommarvikarierna vi har där jag jobbar nu.
Jag jobbar också bara extra. Jag är inte bättre än dom på så sätt. Men dom kan lämna över 2 A4-papper med saker som dom vill att jag ska lösa (saker dom borde kunna klara själva) varje gång jag kommer och ska lösa av dom. Dom gör inte det dom ska göra och ändå har vi listor som vi bockar av. Dom bockar att dom gjort saker - men dom gör dom inte...
Och då blir jag lite småsur faktiskt (även om jag gillar tjejerna annars

)
ja det är ju lite taskigt, men så gör ju inte jag exempelvis. jag försöker jobba hårt och gör det jag kan och vet. tycker själv jag är duktig. men inom detta yrket är dom dålig på att berömma. man ska bara kunna allt. och visst, det är ju klart, men NÅN gång kan dom väl säga att man gjort nåt bra? ne då. men då jävlar när man gör nåt fel DÅ är dom jävligt snabb på att berätta det! det bryter ju ner en..