• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • Niini

Ingångsmusik
    Grand March - G. Verdi på trumpet o orgel.

Utgångsmusik
    Trumpet Voluntary - J. Clarke på trumpet o orgel.

• lilly7

Knycker nog Grand March eller så får det bli något från Star Wars!

• Solister

Har vart jätte svårt att välja låtar, vi håller båda 2 på mkt med musik...
    Men så här blev våra låtval.

Ingångs musik:
    "Vi färdas i en cirkel" av Ulf Nomark, med härligt komp & gospelkör.
    Solo + kör: "Utan dina andetag" Kent, som jag arrat om med en blandning av hur Vega & Carolina Wallin Perez, solist + kör + komp.
    Solo + kör: "The Love of mine" egen skriven låt som den blivande maken inte har en susning om =)
    Utgångsmusik: Pride (In the name of love) med ett arr som Soweto gospel choir gör) a capella o congas.

• Moon River

Vi har skippat de traditionella in- och utgångsmarscherna, trots att det blir i kyrkan.
    Istället blir det:

Ingångsmusik: The Fellowship of the Ring (från Sagan om Ringen såklart)
    Utgångsmusik: Save the World Tonight - Swedish House Mafia (fast en orgel- eller pianoversion)

Dock har vi valt en betydligt vanligare låt i bröllopssammanhang som solosång - Utan Dina Andetag.

• Pertinax

Vi har nog spikat musiken nu! Hoppas bara att min speleman tackar ja. Har gått från Canon in D till fiol, dragspel och knätofs :)

Inmarsch: Vasaloppslåten,

Utmarsch: Underbart (Kalle Moraeus)

• chrpe

Åhh, den är så vacker. Jag älskar den. Vi brukar vara i Mora och Sälen vid Vasaloppet och låten ger sån känsla :)

• durrasflikka

Då vi har svårt att hitta låtar som vi båda vill ha som solosång, så lutar det mot att min m2b ska skriva en egen låt som vi sedan ber solisten att framföra. =) Skriver han en helt ny så vill jag inte läsa/höra texten i förväg, annars har han en låt som skulle kunna passa med små ändringar MEN den skrevs långt innan vi blev ett par, dock inte till någon eller med någon annan i tanken.
    Hoppas att han vill skriva en ny som verkligen blir vår låt. =)

Annars har vi bestämt (utan att ha pratat med kantorn):

Ingångsmarsch:
    *Canon in D major
    Solo:
    *Kärleksvisan – Sarah Dawn Finer (Om vi hittar någon som kan sjunga den bra) Ev. egenskrivna låten.
    *Thank you for loving me – Bon Jovi
    Utgångsmarsch:
    *You raise me up – Josh Groban (instrumental)

• theluckiest2013

Hejsan! Är helt ny här men passar på att fråga i den här tråden med: Vad tycker ni om den här som ingångslåt?

">

• Retro

Våra musikval ser ut såhär!

Ingång
    Chapel of love - The Dixie Cups 
    ">

Under vigselceremonin
    Emmylou - First Aid Kit
    ">

Real love - Regina Spektor
    ">

True Colors - Cindy Lauper
    ">

Songbird - Fleetwood Mac
    ">

Utgång
    Your arms around me - Jens Lekman
    ">

Vi har verkligen kört helt på vår egen musiksmak utan att berätta för eller rådfråga andra. 

• Retro
    theluckiest2013 skrev 2012-03-12 17:41:22 följande:

Hejsan! Är helt ny här men passar på att fråga i den här tråden med: Vad tycker ni om den här som ingångslåt?

">

" target="_blank">

Tycker den är jättefin, passar hur bra som helst!
Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?