• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • MajaStina
    Växjöbrud2011 skrev 2012-03-14 08:15:37 följande:
    Vi ska gå in till den Wagners bröllopsmarsch (den klassiska bambambabam) men ut vet vi inte än. Jag vill gärna gå ut till "Kärleken är evig", att introt spelas (drömme om dig en gång, drömmen om dig är sann, för alltid, tillsammans..) och sen bara refrängen och så spelas resten instrumentalt. Hela alltet i ett lugnare tempo än originalet. Försöker övertala min sambo att det är en bra idé. Det vore lite vi, lite schlagerfeeling o samtidigt lite uptempo inför bröllopsfesten.
    Precis den skulle jag oxå vilja ha!! Är en riktig schlagernörd så nåt sånt vill jag försöka hitta. Vore underbart! Men precis som du skriver vill man ju bara ha vissa delar av den. Säg till mig när du remixat om den så lånar jag den!! Hihi!!
  • Dolly P

Först var tanken att min blivande skulle stå framme i kyrkan och att jag går in själv. och då skulle en tjej sjunga, så som stjärnorna med Molly Sandén. Men nu vet jag inte riktigt längre. Ska man kanske ha något med orgel iaf? Fast vill fortfarande att min blivande ska stå framme i kyrkan när jag kommer in. Någon som har lite tips?

• marsbruden

Som ingångslåt ska vi ha en klassisk melodi, Brudmarch från Delsbo. Den fastnade både min m2b och jag för .

Men som utgångslåt har vi fått klartecken från kantorn att han spelar Moeraus låt Underbart. Den har jag bestämt helt på eget bevåg! Flört Älskar den!!!

• knyttan

Nu är det bestämt att vi ska gå in till Ave Maria:

och ut till Coldplays Viva La vida:

Kantorn verkar vara en riktig klippa! Vi trodde vi skulle behöva skaffa noter o grejer, men det fixar han själv sa han.

• aniara

Vi kör troligtvis Birkalåten som inmarsch och Gotländsk brudmarsch som utmarsch.

• chrpe

Vad tror ni om koppången som ingång? Ska spelad av två på fiol en på gitarr och en på basfiol. Tror det kan bli fint.

• aviman

Vi går in till en instrumental version av Colbie Caillat - I do

">

Och sen går vi ut till Natalie Cole - This will be (an everlasting love)

">

Det pirrar i magen!!! :D :D

Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?