• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • Yttergrens

Vi ska gå både in och ut till pianomusik. Orgel känns verkligen inte som oss.
    Så ingångsmusik blir Intåg i sommarhagen/Song of summer, vilket vi tycker passar väldigt bra då vi gifter oss 12 maj.

Som utgångsmusik kommer det nog att bli Den första gång jag såg dig.

• m2012
    Willow skrev 2012-02-18 14:36:55 följande:
    En av vara vanner ska spela Jose Gonzalez version av Heartbeats pa akustisk gitarr (fast han ska inte sjunga). Anda sen forsta gangen jag horde den har sangen sa visste jag att det var den jag ville ha som ingangsmusik, lyckligtvis for mig sa haller fastmannen med om att det ar ett bra val och det kanns sa ratt att en av hans narmsta vanner ska spela den for oss. 

" target="_blank">

Utgangsmusik har vi inte valt annu, men jag funderar pa antingen Delsbo Brudmarsch eller Trollens Brudmarsch med spelman, eftersom det ar ett Halsingebrollop och feste kommer vara pa en Halsingegard.

Åååh den har jag också velat ha men så läste jag texten och blev nervös att någon skulle tyckat att det det blir knepigt på ett bröllop. Men melodin är ju hur fin som helst
  • besten93

Tänkte ta den som blev vår låt när vi träffades men nja får nog tänka om Hej nu är vi här igen med Drängarna passar nog inte så bra

• Odium

Vi ska ha den här när vi går in..

Från ett RPG som heter Dragon Age Origins, som vi båda är helt sålda på.

Ut håller vi fortfarande på att bestämma. Jag röstar på "I bergakungens sal"

• Cicci90
    Heloise skrev 2012-02-18 15:08:08 följande:
    Vi gick in till Guns n' roses Sweet Child O mine, på orgel i Scott Davies version, ljuvligt vackert var det!

" target="_blank">

Ååh vad fint! Hade vi inte redan valt så hade vi nog tagit denna. Vi gillar båda två Guns N' Roses. Men nu har vi redan förälskat oss i den vi har valt. :)
  • johanna anders

Tänk om man kunde haft denna!! Underbar entrance!!

• Pertinax
    johanna anders skrev 2012-02-21 19:15:35 följande:
    Tänk om man kunde haft denna!! Underbar entrance!!
    " target="_blank">

Ja, just den där entrén är ju bra. Men det finns alldeles för många dåliga kopior. Blir ju bara pinsamt.
  • pulmonate
    Pertinax skrev 2012-02-21 21:28:53 följande:
    Ja, just den där entrén är ju bra. Men det finns alldeles för många dåliga kopior. Blir ju bara pinsamt.
    Ja detta hade inte funkat i vårt gäng. Det gäller ju att ens tärnor, m2b osv gillar att dansa lite. Så detta passar inte oss och nu känns det lite uttjatat. Men tänk hur folk hade reagerat första gången detta hände? SÅ kul!. 
  • niriel

Vi har lite folkmusik-tema och tänker troligen gå in till Jan Johanssons "Brudmarsch efter Larshöga Jonke". Vad vi ska ha för UTmarsch sen är betydligt svårare!

Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?