• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • julle79

Ja ja gilla den jäte mycket jag oxå så jag ska nog föreslå den för min m2b men vi har långt kvar till dagen D men de skadar ju inte å va förbered

Ska söka runt lite mer å se va jag kan rota fram några speciella önskemål??

drumelz skrev 2012-01-26 14:22:12 följande:
    Julle79 du får gärna lägga upp lite fler tips. gigi dàgostino på orgel var riktigt mäktig. Funderar på om man ska föreslå den för min sambo. Han gillar techno musik, så då hade den passat.
  • appelbiten

Vi ska gå in till "Kärlekens visa" (Pär Lagerkvist-dikt tonsatt och sjungen av Bo Sundström/Frida Öhrn). Vi ska gå ut till Visa vid vindens ängar. Den skrevs på andra sidan sjön från där vår kyrka är! :)

• Saandraa

Vi ska gå in till ledmotivet till filmen Braveheart. Det är den första filmen jag och älsklingen såg tillsammans Glad 
    Finns att lyssna på här:
    ">

Kommer komma in i kyrkan efter tärnor och brudnäbbar vid 0.32 i låten. Får rysningar i hela kroppen när jag lyssnar på den och föreställer mig vår bröllopsdag!

• Saandraa
    Lilique skrev 2012-01-26 11:11:18 följande:
    Vi ska gå in till Transformers "Arrival to Earth"  men vad vi ska kila ut till har vi inte bestämt oss för ännu (:
    Hehe min kille skulle bli överlycklig om han fick gå in till den. Vet inte hur många gånger han kollat på filmerna.
  • BrudenEmelie

Mina systrar ska sjunga när vi går in i kyrkan, efter vi sagt ja och vid middagen.

Jag tror det blir Garbiellas sång, Av längtan till dig, Det vackraste och Utan dina andetag.

• julle79

den enda jag hitta på calles underbar på orgel:
    ">

den e nog finare orginal vart så där på orgel...kanskebättre på kyrkorgel

• Tobbelina

Vi går in till Here comes the sun med Beatles, några vänner sjunger och spelar. Den har ett så himla fint instrumentalt intro, tycker jag. Vi vet inte riktigt vad vi går ut till, har glömt att tänka på det kom jag på nu :)

• durrasflikka
    teddy skrev 2012-01-25 20:34:48 följande:
    Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér!
    Går man in här så finns ju Air med som ett förslag till just vigsel.
Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?