• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • Vivvi86

Åhh vad mycket bra låtar och tips :)
    Tycker det är jätte svårt att hitta rätt, jag har alltid tänkt att pappa ska leda in mig och ingångslåten ska vara denna
    ">

Dock känns den nästan lite egotrippad ;) men tycker den är underbar...

• IdaGotland

Vi ska gå in till Gotländsk Brudmarsch på orgel.

">

Ut blir det nog Underbart, förhoppningsvis med ett spelmanslag som spelar.

• elizabeth

Jag ska gå in med min pappa till denna låten

">

Vad tycker ni om det???

• Willow
    m2012 skrev 2012-02-21 16:21:51 följande:
    Åååh den har jag också velat ha men så läste jag texten och blev nervös att någon skulle tyckat att det det blir knepigt på ett bröllop. Men melodin är ju hur fin som helst
    Texten till denna sang kan tolkas pa olika vis tror jag, antingen ar det en sang om sann djup intensiv karlek mellan tva personer, eller sa kan den handla om otrohet... vilket kan bli lite fel. Det beror pa hur man vill tolka den tror jag... Men du kan ju fortfarande anvanda laten som akustisk, det ar ju trots allt en cover av The Knife, och musiken i Jose's version ar mycket annorlunda motfor originalet, han har ju verkligen gjort den sin egen. Om du anvander bara musiken tror jag inte nan kommer tycka att det konstigt eller missforsta det.
  • Emmisenn
    julle79 skrev 2012-01-26 00:39:34 följande:

">

">

jäklar imejen vilekn krutgubbe som spelar värsta tehcno dängan på orgel... denna va rätt rolig...många väljer final countdown ..gå in på youtube där kan man skriva in på orgel...on church organ efter varje låt man söker...sen kommer de massa i kanten...ska lyssna igenom ett gäng själv å börja fundera ut nått kul

Tack för denna länken, har fastnat heeelt för detta, sen ska man då bara ha en kantor som kan spela den också, nog inte det lättaste :/
  • knyttan

Vi ska gå in till Schuberts Ave Maria, enda problemet med det är att jag typ börjar böla redan nu när jag tänker på det, får nog lyssna på den typ tusen gånger så att jag fixar det utan att störtgrina...
    Ut vet vi inte, kanske nån brudmarsch, men sen såg jag ett klipp här på viva la vida på orgel och det var ju rätt coolt (det är "vår" låt). Undrars om kantorn kan tänka sig att lära sig den Drömmer
    Vill absolut ha ngt på orgel, absolut inte cd-skiva i kyrkan! Tungan ute

• Sebastiána

Vi gick in till "A trumpet volutary".

• alfonso
    chrpe skrev 2012-02-21 18:26:57 följande:
    Vi ska gå in till denna:
    ">

" target="_blank">

Åh, den är så fin! Ska den spelas på piano eller orgel? Går ni in på en gång, eller väntar ni lite tills musiken har kommit igång lite?
  • sollan

Vi har valt att gå in till  Kärleken är vår
    Kompositör: Magnus Kilven

www.kyrkomusik.se

Ut blir det Underbart av Moraeus

Blivande vårbrud
Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?