• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • M040812J

Ingång blir Forrest gump introt utgång sixpence none the Richter 'kiss me' tror jag det blir

• daniiel
    Protexblue skrev 2012-03-16 20:13:45 följande:
    En liten fråga? Om man vill ha något speciellt som spelas på orgel måste man hitta någon som kan spela orgel eller kan den som spelar orgel i kyrkan lära sig den man har valt.. Hur har ni alla fixat till det?
    Vi skickade noterna till kantorn i kyrkan ett par veckor innan bröllopet. Det var inga problem för henne, så länge hon fick lite tid på sig att träna :) Ja, samt att man får ordna noter själv som sagt.
  • Maruska

Vi ska ha Let it be me med Rod Stewart och Jennifer Hudson
    ">

. En alldeles fantastisk låt tycker jag.

• Protexblue
    daniiel skrev 2012-03-16 22:03:40 följande:
    Vi skickade noterna till kantorn i kyrkan ett par veckor innan bröllopet. Det var inga problem för henne, så länge hon fick lite tid på sig att träna :) Ja, samt att man får ordna noter själv som sagt.
    Okej, jag får ringa till kyrkan och höra med dom på måndag hur de ser ut med kantor.
    Sen är de väl så att endel präster/kyrkor inte går med på vad som helst, eller de kanske är om de är text med?
    Såå mycket att tänka på..
  • daniiel
    Protexblue skrev 2012-03-16 22:42:03 följande:
    Okej, jag får ringa till kyrkan och höra med dom på måndag hur de ser ut med kantor.
    Sen är de väl så att endel präster/kyrkor inte går med på vad som helst, eller de kanske är om de är text med?
    Såå mycket att tänka på..
    Ja, det är klart att de kan säga nej till något, men jag tror att det ska vara rätt extremt för att man inte ska få ha en viss låt. När jag berättade för kantorn att vi skulle ha "Kiss - I was made for loving you" som en solosång, så fick jag en väldigt orolig blick följt av ett "Ehm.. jaha.. okej.." till svar. Jag förklarade då att det fanns en lugnare version av den (Maria Mena) och att det var den vi skulle ha, så blev hon aningens lugnare. När hon sedan fick reda på att hon inte skulle behöva spela till (en vän kompade på gitarr) och hon fick höra låten sjungas, så tyckte hon den var riktigt fin :)
  • Protexblue
    daniiel skrev 2012-03-16 22:47:12 följande:
    Ja, det är klart att de kan säga nej till något, men jag tror att det ska vara rätt extremt för att man inte ska få ha en viss låt. När jag berättade för kantorn att vi skulle ha "Kiss - I was made for loving you" som en solosång, så fick jag en väldigt orolig blick följt av ett "Ehm.. jaha.. okej.." till svar. Jag förklarade då att det fanns en lugnare version av den (Maria Mena) och att det var den vi skulle ha, så blev hon aningens lugnare. När hon sedan fick reda på att hon inte skulle behöva spela till (en vän kompade på gitarr) och hon fick höra låten sjungas, så tyckte hon den var riktigt fin :)
    Haha okej.. Ja jag får se hur de blir, ska ju så klart välja låtar först också.. Suck!
  • BlomAnna

Vi gifter oss borgerligt och kommer inte ha någon orgel eller altargång att gå igenom men vi kommer ju ändå gå fram till vigselförrättaren så vi tänkte ha Brusa högre lilla å
    ">

men vi kan inte bestämma oss för vad vi ska ha för "utgångs" musik...Förslag mottages tacksamt

• Chicita

Vi gick in till Korrando (av Patrask "det medeltida pojkbandet" Flört)

Och vi gick ut till An Dro 2 (från samma band) 

• Wirre 81

Oj vad mycket bra inspiration jag fått nu...
    Men bara så där spontant så har jag två låtar som jag kopplar ihop med min kärlek, som jag lyssnade massor på precis när vi träffades.

">Over the Rainbow / What a wonderful World - IZ, Israel Kamakawiwo`Ole

och 

">love you till the end - the pogues

Så jag ska nog hem och höra med honom om vad han tycker om dessa...

Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?