• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • gbg2012
    teddy skrev 2012-01-30 16:28:37 följande:
    Nu har vi nog valt stycke i alla fall hehe! 
    Som ni kommer förstå är det min fästeman som valt och jag tycker det är helt okej! :)

Va säger ni om detta?

">

" target="_blank">

Den var nice! =) ska ni ha den på orgel?
  • teddy
    gbg2012 skrev 2012-01-30 16:52:05 följande:
    Den var nice! =) ska ni ha den på orgel?
    Nope, stråkkvartett! :)
    Ju mer jag lyssnar på den ju mer gillar jag den... och som sagt så e fästemannen supernöjd haha! :)
    Kan även tänka mig att alla hans vänner, ska tilläggas att de e tv/dataspels-nördar hela bunten, kommer ropa högt av lycka! ;)
    Haha! 
  • pulmonate
    teddy skrev 2012-01-30 17:46:22 följande:
    Nope, stråkkvartett! :)
    Ju mer jag lyssnar på den ju mer gillar jag den... och som sagt så e fästemannen supernöjd haha! :)
    Kan även tänka mig att alla hans vänner, ska tilläggas att de e tv/dataspels-nördar hela bunten, kommer ropa högt av lycka! ;)
    Haha! 
    Nog bäst att jag inte berättar om detta förslag för min kille då han kommer att ha det 100%! Det är en av hans favvo spel! Men den är faktiskt fin! Blir nog lite kul stämning när folk kopplar var den kommer ifrån!! 
    Läste någon annan som gick in till Star wars - The imperial march. Kan också vara ett alternativ för the nerds out there!
    Vi måste nog först välja musiker innan vi kan välja sång. Bland vännerna har vi tillgängligt:
    - sång (tjej)
    - piano
    - contrabas
    - trummor

Någon som vet något bra med Contrabas?
    Jag är mer och mer övertygad att gå ut till That's amore (funkar även som waltz, första dansen). Hade varit kul o organisera en spontan utbrist i sång. Alltså att de som är musiker helt plötsligt börjar sjunga, spela trummor på stolarna, mm. efter man gift sig. Man kan även ha texten av That's Amore på vigselhäftet och de flesta kan nog sjunga med i refrängen i vilket fall som helst.  
  • teddy

Kontrabas e urbra till allting ju! :)

• Sara 120707

Denna ska vi gå in till, den har blivit "vår" låt genom åren.

">

Vi ville inte ha något pampigt utan något mjukt

• Willow

En av vara vanner ska spela Jose Gonzalez version av Heartbeats pa akustisk gitarr (fast han ska inte sjunga). Anda sen forsta gangen jag horde den har sangen sa visste jag att det var den jag ville ha som ingangsmusik, lyckligtvis for mig sa haller fastmannen med om att det ar ett bra val och det kanns sa ratt att en av hans narmsta vanner ska spela den for oss. 

Utgangsmusik har vi inte valt annu, men jag funderar pa antingen Delsbo Brudmarsch eller Trollens Brudmarsch med spelman, eftersom det ar ett Halsingebrollop och feste kommer vara pa en Halsingegard.

• Heloise

Vi gick in till Guns n' roses Sweet Child O mine, på orgel i Scott Davies version, ljuvligt vackert var det!

• Amelia

jag är jätte sugen på att ha låten Take my breath away..  först går våra barn (brudnäbbarna in och min tärna, och när de sjunger "take my breath away, då går vi in...  skulle bli så maffigt att ha just den..
    utgångslåt funderar jag på Let it be me-jan johansen och Jill johnsson.

men på 4 månader hinner man fundera mycket...   har även funderat på olika versioner av unchained Melody
    eller heaven....

svårt

• Guffi
    Vichy skrev 2012-01-30 01:28:22 följande:
    Jag är inte förlovad än. Men jag och min blivande fästman (förhoppningsvis snart) tycker det är lite kul att prata om sånt här lite löst ändå...
    Jag har drömt i flera år om att få gå in till detta stycke:

Bukkene Bruse – St. Sunniva 
    Såå vackert! :)
Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?