• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • Pertinax

Jag var så bestämd att vi skulle gå in till Canon i D. Finns en superfin version med piano och cello som jag älskar. Musikern som jag utsett (som är väldigt duktig) tyckte dock att den blev för svår med arrangemang och så och rekommenderade hellre att spela den på cd eller att vi skulle välja ett annat stycke som är lite mer folkmusikaktigt. Så nu är ju frågan hur man ska göra... Vi vigs utomhus och har ju satsat på att göra det enkelt och jag vill gärna ha livemusik, samtidigt som jag varit inställd i flera år på Canon i D. Vad tycker ni? Canon i D på CD eller typ Klinga mina klockor med spelmän?

• julle79

">

jäklar imejen vilekn krutgubbe som spelar värsta tehcno dängan på orgel... denna va rätt rolig...många väljer final countdown ..gå in på youtube där kan man skriva in på orgel...on church organ efter varje låt man söker...sen kommer de massa i kanten...ska lyssna igenom ett gäng själv å börja fundera ut nått kul

• julle79

">

denna va oxå rätt fin.

">

klassiker...romantisk men ja vet itne kanske inte bröllopslåt :-/ men många förknppar den nog me romantik. jag själv e lite kluven...lutar mer åt begravning eftersom den handlar om att gå vidare..my heart will go on

">

europes klassiker. final countdown

">

viva la vida

">

gigi dàgostino--- så mäktig när den kommer igång...vart lite sugen på den som ev utgångslåt...många kommer gava ivåran skara å tycka de e såååå jag....värsta föredetta techno freaket

kan göra en så lång lista så de finns inte säg till om ni vill ha mer tips de va riktigt kul å leta de finns oändligt mycket

• lilja

Vi ska gå in till Star Wars "Throne Room"  :))

* 21 juli 2012 *
  • Lilique

Vi ska gå in till Transformers "Arrival to Earth"  men vad vi ska kila ut till har vi inte bestämt oss för ännu (:

• Dreaming

Vi ska gå in till pianotoner av Canon in D och ut spelas änglagård också på piano.

• drumelz

Julle79 du får gärna lägga upp lite fler tips. gigi dàgostino på orgel var riktigt mäktig. Funderar på om man ska föreslå den för min sambo. Han gillar techno musik, så då hade den passat.

Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?