• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • HubbaBubba

Det blir antagligen The only exception - Paramore och Concerning Hobbits Glad
    Tycker dom passar till vårt lilla trädgårdsbröllop Glad

• Caisa

Åh, jag vill gå till en sång från en animeserie... Både jag och sambon älskar den och jag hittade en pianocover, och lyckades googla fram noterna till den. Vad tycker ni? Vill hålla den hemlig från familj och vänner så att det blir första gången de hör melodin under bröllopet. Glad

">

• Junibrud2013

Vi funderar fortfarande... men kanske:

Ingång: Nothing else matters - Metallicas pianoversion
    Utgång: Diamonds - Rihanna

Låter det som konstiga val? 

• Slania

Vi ska gå in till Yiruma - river flows in you

och gå ut till The Blood of cu chulainn

• tessicka

Vi valde att gå ut till Memory (Cats), den är ju inte precis passande , men vi hoppades att ingen skulle kunna texten Solig

Älskar musiken i den!

• FruW
    dellelgarin skrev 2013-04-09 10:43:39 följande:
    "here comes the sun"- akustiskt. vi gifter oss utomhus.

Ingen utgång

Vi skulle också gått in till en akustisk version av "Here comes the sun" med the Beatles, den är så fin Glad

Dock så lyckades personen som skötte cd-spelaren trycka på fel låt, så vi gick in till TVÅ låtar. Först spelades typ 20 sekunder av "Only with you" med Brian Wilson (alltså fel sång, men ändå en av våra favoritsånger), sedan insåg personen sitt misstag och bytte till rätt ingångslåt när vi var halvvägs framme hos vigselförrättaren... Hade nästan varit bättre om han fortsatt spela fel låt, nu blev det bara rörigt - men vi tycker så här i efterhand att det mest var lustigt Tungan ute Synd på två fina låtar dock!

Så mitt tips är att ni ser till att personen som sköter cd-spelaren (om det är en sån ni har) är 120% säker på sin uppgift.

• Hoffsennanen Tottoplex

Ingång: Theam Band of brothers Utgång: Shining Light- Annie Lennox Vi kommer ha stråkar samt piano och på utgångslåten kommer vi även ha solosång!

• amerika
    FruW skrev 2013-06-06 09:59:21 följande:

Dock så lyckades personen som skötte cd-spelaren trycka på fel låt, så vi gick in till TVÅ låtar. Först spelades typ 20 sekunder av "Only with you" med Brian Wilson (alltså fel sång, men ändå en av våra favoritsånger), sedan insåg personen sitt misstag och bytte till rätt ingångslåt när vi var halvvägs framme hos vigselförrättaren... Hade nästan varit bättre om han fortsatt spela fel låt, nu blev det bara rörigt - men vi tycker så här i efterhand att det mest var lustigt Tungan ute Synd på två fina låtar dock!

Hoppas ni kan garva åt det i efterhand - det är ju en fantastiskt rolig historia!! men jag förstår paniken att höra att det är fel sång, shit, va arg jag hade blivit!!
  • Rosorochkärlek

Min man komponerar en del själv, så han gjorde en egen brudmarsch åt oss som spelades av hans musikervänner på fiol och orgel.

Själv är jag totalt omusikalisk, men det var verkligen speciellt att ha en egen låt.

rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Moignon

Slania: vansinnnesvacker ingångsmusik... Sambons syster hade den. Vi håller på våra låtar lite till. :)

• Mette81

Vi ska gå in till Jämtländsk brudmarsch (även kallad jämtlandssången) för att få lite av mina rätter i Skåne ;)

Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?