• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • Doffan

Vi ska ha Canon in D som ingångslåt och Änglagård som utgångslåt Skrattande

• chrpe

Vi har också ändrat oss helt. In bli koppången eller Jonathan cain's Bridal march med fioler basfiol gitarr och ev piano el orgel. Vad tycker ni? Solo sånger blir To make you feel My love (Adele), den här stunden (s. Twain) och utan dina andetag. Psalm den blomstertid nu kommer och en vänlig grönska. Dikt union av (r. Fulghum) fast på svenska. Utgång blir änglagård på orgel :)

• Lissie84

Vi kommer gå in till Preludium i C dur av Bach! 

• Emma84

Musik ur Ronja Rövardotter på orgel, ska vi gå in till nästa vecka 2 juni (!!)
    Ut: Änglagård!

• Fia81

In: Gotländsk brudmarsch
    Ut: Kalle Moreus Underbart (Så fin på orgel)

Solo: Du är allt S Alldén och För kärlekens skull T och K Gärdestad

• Sirenne

Jösses vad svårt detta är! Sambon och jag har väldigt olika åsikter när det kommer till musikfrågan. Han vill ha något mer up beat och jag något akustiskt hyfsat stämningsfullt. Äntligen har vi enats om att ha en låt (in/ut) med irländska/keltiska tongångar och en med svenska. I mitten av den borgerliga vigseln vill jag så gärna att vår familj spelar. Nå, vi har en gitarrist, som också kan sjunga grymt bra. En flöjtist (tvärflöjt och alla tin/low whistles man kan önska sig) och en kille som spelar bouzouki/banjo/gitarr. Är det någon som har en klok idé? /S

• Sirenne

Oj, förlåt! Menade inte att kapa tråden! Jag hittar inte något sätt att ta bort mitt inlägg, men ignorera det är ni snälla. Förlåt TS...

• Beccastina

Såhär vill jag ha det, ska bara kolla med min blivande :)

in : Canon in D
    ut: Happy together

Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?