• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • Växjöbrud2011

Vi ska gå in till den Wagners bröllopsmarsch (den klassiska bambambabam) men ut vet vi inte än. Jag vill gärna gå ut till "Kärleken är evig", att introt spelas (drömme om dig en gång, drömmen om dig är sann, för alltid, tillsammans..) och sen bara refrängen och så spelas resten instrumentalt. Hela alltet i ett lugnare tempo än originalet. Försöker övertala min sambo att det är en bra idé. Det vore lite vi, lite schlagerfeeling o samtidigt lite uptempo inför bröllopsfesten.

• Mrs S 2012
    amek skrev 2012-03-13 22:09:32 följande:
    Signed, sealed, delivered med Stevie Wonder vore lite kul att ha som utgångslåt ändåGlad
    Haha! Jättebra idé! Speciellt eftersom vår vigsel avslutas med att vi skriver på papper! Kanske kan ha den under signerandet annars.

Tack för tipset!
  • Doofie

Ja, själv har jag knappt tänkt på det. Men min sambo har alltid varit TVspels freak och vill gå in till huvudtemat till Zelda.
    Och har väl inte något emot det egentligen, tycker den är ganska vacker :)

Börjar vid 30 sek om ni vill höra :)

• Imke1977

Har lite små funderingar nu att gå in till Turning Page från Twilight filmen Den är bra vacker
    Eller A Thousand years   Twilight.

• amek
    Mrs S 2012 skrev 2012-03-14 08:23:43 följande:
    Haha! Jättebra idé! Speciellt eftersom vår vigsel avslutas med att vi skriver på papper! Kanske kan ha den under signerandet annars.

Tack för tipset!
    Det vore ju perfekt om ni ska skriva på papper ju!Glad
    Jag tycker det är kul om det är lite avslappnat efter, det känns ju som att endel spänningar kommer släppa när man ska gå ut liksom, vad är då inte bättre än gammal hederlig Stevie Wonder :)
  • Ponduss

Denna skulle jag vilja gå in till

">

The Beatles - Here comes the sun (instrumental)

Den är ju så underbar =)

• teddy
    Doofie skrev 2012-03-14 09:28:37 följande:
    Ja, själv har jag knappt tänkt på det. Men min sambo har alltid varit TVspels freak och vill gå in till huvudtemat till Zelda.
    Och har väl inte något emot det egentligen, tycker den är ganska vacker :)

Börjar vid 30 sek om ni vill höra :)

" target="_blank">

">

Skrattande

Som jag skrivit tidigare i tråden... denna har vi valt som ingång nu! Flört
  • xanshine

Jag funderar på
    roy todd - the arrival
    ">

men har lite beslutsångest om jag ska välja den eller den "klassiska"-låten. Vad tycker ni?

• Cicci90
    xanshine skrev 2012-03-15 20:48:01 följande:

Jag funderar på
    roy todd - the arrival
    ">

" target="_blank">

men har lite beslutsångest om jag ska välja den eller den "klassiska"-låten. Vad tycker ni?

Jag tycker att den versionen var jättefin! Ta den som ni vill ha, det kommer bli jättefint oavsett vad så det är bara upp till er! :)
  • Protexblue

En liten fråga? Om man vill ha något speciellt som spelas på orgel måste man hitta någon som kan spela orgel eller kan den som spelar orgel i kyrkan lära sig den man har valt.. Hur har ni alla fixat till det?

Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?