• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • Nikkita

Jag kommer att gå in till The Rose spelad på piano, både jag & min blivande älskar den låten!!!

• chrpe
    alfonso skrev 2012-02-23 09:33:09 följande:
    Åh, den är så fin! Ska den spelas på piano eller orgel? Går ni in på en gång, eller väntar ni lite tills musiken har kommit igång lite?
    Jag har inte hört den på orgel ännu. vi ska till kyrkan snart för att lyssna. Men annars är jag inne på att det blir piano, det är mycket finare och klarare toner i det.

Jag vet inte om vi ska strunta i början och börja en bit in i låten, annars så tänkte jag att vi ska gå in när den kommit igång. D.v.s. portarna öppnas efter de två korta pauserna och då kommer brudnäbben och sen vi och sist tärna och marskalk.

Du kanske har något annat tips? =)
  • Vichy
    Imke1977 skrev 2012-02-23 10:33:50 följande:
    Tjo svejs Vi gifter oss 2 juni i Gävle. Och vi är inte HELT klara ännu. Men jag tror det kommer se ut något såhär:

Ingångsmusik: Robin Meloy Goldsby – A River Flows In You

Oh! Den är fin. :) Är ni dock medvetena om att den här versionen är en cover?
    Lyssnar på den här versionen nu, och den är absolut inte mindre fin.

Men jag har märkt att den här låten cirkulerat på nätet ett tag utan att många har vetat vem som eg gjort den.

Här är iallafall orginalet om nån undrar ;) :

Yiruma – River Flows In You

• Emelie 87

Jag och pappa gick in till brudmarschen. :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Imke1977
    Vichy skrev 2012-02-23 11:26:44 följande:

Oh! Den är fin. :) Är ni dock medvetena om att den här versionen är en cover?
    Lyssnar på den här versionen nu, och den är absolut inte mindre fin.

Men jag har märkt att den här låten cirkulerat på nätet ett tag utan att många har vetat vem som eg gjort den.

Här är iallafall orginalet om nån undrar ;) :

Yiruma – River Flows In You

Japp jag är väl medveten om att det är en cover. Jag älskar orginalet oxå. Men vi kände att den här var lite långsammare och passade lite bättre till en kyrka Och det blir ingen orgel utan vi spelar denna låt på skiva
  • alfonso
    chrpe skrev 2012-02-23 10:47:57 följande:
    Jag har inte hört den på orgel ännu. vi ska till kyrkan snart för att lyssna. Men annars är jag inne på att det blir piano, det är mycket finare och klarare toner i det.

Jag vet inte om vi ska strunta i början och börja en bit in i låten, annars så tänkte jag att vi ska gå in när den kommit igång. D.v.s. portarna öppnas efter de två korta pauserna och då kommer brudnäbben och sen vi och sist tärna och marskalk.

Du kanske har något annat tips? =)
    Här är en version på orgel:

Men tror också att den blir finast på piano! :)

Jag tror det blir jättebra att öppna portarna efter dom två pausarna! :)
  • Tokig

Vi ska mest troligt gifta oss utomhus och borgligt. Och om jag hade fått bestämma att det blivit Äntligen på väg
    ">

Älskar textraden att luften smakar som en jordgubbspaj,. Gifter oss i höst men tycker ändå att det funkar... eller vad säger ni?

Men tror aldrig att jag lyckas övertyga min älskade om det så det blir nog Kärleken förde oss samman
    ">

eller Bästa dagen
    ">

Blir det kyrkligt så vill jag gå in till Visa vid vindens ängar eller Ronja rövardotter...

• Imke1977

chrpe: Åhh ska ni oxå ha den låten Den är underbar!

• Vichy
    Imke1977 skrev 2012-02-23 12:04:21 följande:
    Japp jag är väl medveten om att det är en cover. Jag älskar orginalet oxå. Men vi kände att den här var lite långsammare och passade lite bättre till en kyrka Och det blir ingen orgel utan vi spelar denna låt på skiva
    Det är helt ok att tycka så! :)

Tyckte också den var SUPERFIN! ;) 
Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?