• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • Aniara4

Jag undrar också vilket stycke ni hade tänkt? Vi kanske kan göra en "opinionsundersökning" här och höra om andra också tycker det hör till begravningar. Drömmer

Vi gick in till Pachelbel Canon i D på orgel, och ut till något av Bach som musikern fått välja och som jag ärligt talat inte hörde en ton av.  Skrattande

• teddy

Vi hade valt Air av Bach... men då de förknippas med begravningar är det väl inte så käckt... :(

• LitenSandra

Vi kommer förmodlingen gå in till Happy together spelad på orgel och ut till klassiska Mendelssons brudmarch. 

• TheD

Vi gick in till Estlands nationalsång

Och ut till F. Mendelsshon bröllopsmarsch.

• wiii

Vi gick in till Awaken the dawn av Stanton Lanier. Finns på spotify :)

• Blueberry

Vi kommer gå in till tonerna av drottningholmsmusiken spelad på fiol

• sofiasmamma

Vi har inte pratat med kantorn än men vi vill ha "Trumpet Volontary" på orgel när vi går in (samma som Victoria, men det är bara ett sammanträffande).

Ut ska vi gå till Delsbo brudmarsch. :)

Kan hålla med om att Air ger lite begravningsvibbar, tyvärr, för den är ju så vacker.
    Men jag tycker ni ska göra som ni känner, fast ni kan ju alltid diskutera med kantorn & prästen.

• sofiasmamma
    Blueberry skrev 2012-01-25 22:25:19 följande:
    Vi kommer gå in till tonerna av drottningholmsmusiken spelad på fiol
    Åh, fint! :) Kompis som spelar?
  • Blueberry
    sofiasmamma skrev 2012-01-25 22:38:19 följande:
    Åh, fint! :) Kompis som spelar?
    Nej, vi har anlitat professionella musiker, duoduello, tog 7000 för att spela hela dagen
Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?