• teddy

Vilket stycke ska ni gå in till?

Vi hade spikat ett stycke som vi båda gillar men så pratade jag med min mamma och hon anser att det är ett begravningsstycke som inte passar sig att gå in till när man ska gifta sig! Ååh, tänker jag nu.... ska jag gå emot henne och ha stycket bara för att vi bestämt det eller ska jag tänka lite mer realistiskt och hitta nåt nytt? Ska tilläggas att större delen av min släkt jobbar med många begravningar i sin vardag... Ååh, skit också!
    Vad ska ni gå in till? Måste ha lite nya ideér! 

• Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?
  • säker
    Vichy skrev 2012-02-23 00:41:37 följande:

Min dröm vore att få gå in till den här:

Bukkene Bruse – St. Sunniva

Med live musiker som spelar.

(som tur är har man många duktiga musikervänner så det känns inte helt omöjligt)

Jag är nyfiken.... Gick ni in till den?

Hur fick ni tag på noter till ex. orgeln? Låter är så fin! Pampig, lite allvarsam, men glad och i marschtakt. 
  • Carina10

Var får man tag på noter till alla låtar????

• Kroatien2013

Your song - instrumentellt piano.

• dellelgarin

"here comes the sun"- akustiskt. vi gifter oss utomhus.

Ingen utgång

• Fyra hjärtan

Vi/jag  kommer gå in till - You raise me up- Westlifes version. Kommer gå in när fiolerna spelar tillsammans med min far....
    Sååå fin :)

till utgångsmusik ville vi ha en upptempo och glad låt.... så det blir faktiskt Carolas - Evighet :)

• xMariax

Vi vill gå in till låten ''Det vackraste'' - Cecilia Vennersten eftersom att vi tycker det är en otroligt vacker sång och mina svärföräldrar spelade den på sitt bröllop (inte som ingångsmusik dock)
    Vad tror ni andra om det? Tror ni att prästen har nåt emot valet av låt?

• Vichy

Säker: vi har inte gift oss än, men ska! Det är mitt absoluta favorit stycke! :)

• Vichy

Och appropå noter så är det inga problem. Efter som både jag och min man är musiker så skulle vi helt enkelt kunna planka den själva, men efter som vi inte är så vana att planka sånhär musik så kommer jag nog i det här fallet be en vän planka den åt oss! Det är kättare än att googla och billigare än att försöka köpa på nån sida där man inte ens vet i förväg om man får en bra version eller inte!

• Carina10

In: I was made for loving you så som Maria Mena sjunger den.
    Ut: Det var nåt hobbitgrej som min m2b vill ha....

Svar på tråden Vilket stycke ska ni gå in till?