Linköpingsbrudar...
Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?
Finner bara gamla trådar...
Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...
Kramen
Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?
Finner bara gamla trådar...
Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...
Kramen
Haha ja att det ska vara så mycket att tänka på! Jag tycker att det är de små sakerna som är jobbigast! Vi har ju a´lla stora saker klart nu! Men det är så mycket småttigt kvar! Blir galen!
Ska du köpa klänning i butik ell kina???
Klänning inte en susning, borde ju börja å o kolla men ja hinner ju aldrig... Hade ja sett nån ja tyckte om hade ja nog vågat chansa o köpa från Kina... Men problemet är att ju fler ja tittar på ju mer orolig blir ja att inte hitta dendär som klickar... Ja är knäpp så, det måste kännas WOW när ja ser det, likadant med allt. Då får det kosta, men ofta har ja tur att det ja känner för är ofta det billiga alternativtet... Ska du göra hår o smink o sånt själv eller var har "bokat in dig"?
haha jag vet vad du menar! Men jag kan rekommendera´att gå till en butik och prova, jag hade helt klart för mig vad jag skúlle ha, men sen när jag provade insåg jag att vad jag passade i var nåt helt annat :)
Jag skulle aldrig våga göra hår och make sj! Jag är värdelös! Jag har bokat in mig hos en frisör som heter Johan Haagard, hans salong är helt nyöppnad och lgger vid world class, Jätteduktig!!! Han gör både hår och make!
Jag had tur att min klänning var på halv priset och inkl ändringar på bröllopshuset! Tyvärr har allt annat kostat multum känns det som :) Men jag vill inte ha nåt som jhag inte känner wow för :) Men jag har köpt mycket från ebay och andra sidor! Mina näbbklänningar kostader 152 kr! Och var otroligt vackra! Jag trodde verkligen inte de skulle vara så fina!
Och skor har varit ett problem...suck...Men nu har jag hittat mina drömskor! De är så vackra! i love Etsy!
Och de är verkligen exakt lika fina som på bild!
Hej!
Här är en halv Linköpingsbrud! Jag bor här men kommer att gifta mig i Skottland!
Håller just nu på och försöker bestämma mig för en vigselring. Trodde jag hade bestämt mig för en palladiumring med små diamanter på rad från Guldsmedjan. (Han gjorde min förlovningsring). Men så råkade jag gå in på Grace Jewellery och blev blixtförälskad i en ring som såg HELT annorlunda ut än jag hade tänkt mig. En ring i guld med en större sten och två små. Dock lite dyrare än jag hade tänkt mig med... Är det någon som har ringar från Grace? Har sett att det är fler som har handlat på Guldsmedjan!
Någon som va på bröllopsmässan? Vad tyckte ni?
Vi tänkte vara på Scandic Linköping city (gamla Hilton). Vi nöjer oss dock med ett superier rum och inte en svit.... Jag tillsammans med mina tre tärnor ska även bo där kvällen innan... Känner att jag behöver nog lämna hemmet kvällen innan för att kunna somna... Plus att mycket ska göras på dagen d... Så både frisör och make up:en kommer till hotelrummet... Brudgummen ska sova hos sin bestman som bor precis där (ha fifaspelning kvällen innan var visst en önskan)... Så kommer min mamma och hans mamma med våra två näbbar på morgonen för påklädning. Skönt att ha allt på samma plats. Hemma kommer alltid saker i mellan...
Sedan möts vi alla på parkeringen och åker till fotograferingen ihop.. :)
Vi betalar halva tärnornas klänningar då vi vill att dom ska likadana men dom valde rätt dyra så hälften får dom betala själv... Men det motsvarar kanske vad dom skulle köpt för om dom bara varit vanliga gäster.. Plus att dom alltid kan sälja sina klänningar efter. Smink får dom av mig i födelsedag. Håret betalar dom själva... Jag bjuder på hotellnatten dom present... Har även tänkt ge dom ett armband jag gjort med en text på ett hjärta "För att du är du"... :) Marshalken hyr vi plastrong, skjorta och väst till.. Kostymen har han själv köpt... Så får jan maschettknappar och plastrongnål i present av oss...
Skor har jag köpt två.. Ett par i silver och ett par i lila... Kolla gärna på min blogg efter bild... www.karlochcecilia.blogg.se
Vilken tid och vad kosta bröllopsmässan... Hade varit roligt att gå... :)
Långt inlägg blev det visst... :)
Nu när jag läser om klänningar här, slår det mig att jag inte har några underkläder, vart köper jag det bäst i Linköping? Min klänning har jag köpt på Bröllopshuset, jag gillar hon som har den butiken jättemycket, och de har väl underkläder också, men det känns väl lite tråkigt eller?
Nu när jag läser om klänningar här, slår det mig att jag inte har några underkläder, vart köper jag det bäst i Linköping? Min klänning har jag köpt på Bröllopshuset, jag gillar hon som har den butiken jättemycket, och de har väl underkläder också, men det känns väl lite tråkigt eller?
Jag köpte en korsett från Ebay... Bild på den på bloggen (karlochcecilia.blogg.se) Men tycker att modellen ser lite väl porrig ut men den är super fin på i verkliga livet... Själv har jag inte så mycket bröst att visa upp så jag passade på att köpa en vit axelbandslös bh med bombshell.. Så nu ser dom riktigt stora ut...;) Så köpte jag sköna trosor att ha undra klänningen så byter jag till sexiga och korsett när jag byter till festklänningen som jag ska ha efter bröllopsvalsen... Tror det är bra att sköna underkläder majoriteten av dagen och så kan man vara lite hetare på kvällen... En lång dag och skavsår i ruman efter små string är nog ingen hit.
Jag skulle vilja göra sånna här hjärtan och ha dom till bordsnr... Jag har frigolit som jag kan skära ut av men vart tror ni man kan finna sånna krokodilklämmer lite billigt?
Jag har fått sjukt nog en jättesöt BH med troser och strumpeband av min pappa och hans flickvän....Men jag har köpt dubbelt upp ändå!