• weddingdreams

Linköpingsbrudar...

Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?

Finner bara gamla trådar...

Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...

Kramen

• Svar på tråden Linköpingsbrudar...
  • weddingdreams
    Jag är 85a, Från Linköping. Jag känner igen dig på bilden :)
    Jaha vad spännande... :) Jag har tyvärr lite svårt att känna igen människor efter en hjärninfarkt... Kommer du ihåg varför du känner igen mig?
    Min lillasyster är 85:a... Jenny Edlund
  • Mahy

Usch hjärninfarkt låter rätt jobbigt! Allt som sätter sig på medvetandet är jobbigt, skönt att du (antar) jag mår bättre, jag vet hur jobbigt det är med ett osynligt habdikapp. Nej jag tror du gick året över mig på gymnasiet, för du gick media?. :) eller är jag ute o cyklar?

• weddingdreams

Ja man lär sig leva med det men kan bli tagen som snobbig för att jag inte alltid hälsar men jag känner ju inte igen folk. :) Nästan, jag hick estet teater men tog två kurser i film på mediaprogrammet. Vart bor alla nu då? Någon i vikingstad?

• Mahy

Ah förklarar saken, jag är bra på att känna igen ansikten :) Däremot namn är jag totalt väck på :) Haha jag ses ocxxå som lute snobbig/otrevlig för att jag inte hälsar men jag är alltid inne i min egen värld så jag ser helt enkelt inte folk när jag är på stan!

Vi bor i Johannelund :)

Hur har ni andra gjort med catering osv?
    Och fotograf?

• Pluppe
    weddingdreams skrev 2011-12-19 22:17:54 följande:
    Slattefors är jätte bra plus att man kan snabbt ta sig in till stan och dom har gjort upp med en taxi så det är inte så dyrt att åka... Det kostar 5000 kr tror jag plus 1500 kr för städning som man typ är tvungen att välja.

Det man kan göra är att gifta sig inne i stan och sedan ta kinda båten och hoppa av för det är ett stopp precis vid slattefors... Då kan man ju till och med ha borglig vigsel ombord... vet att jag blev tipsad om det.. Man kan även ha fördrink och snittar på båten.... Lite speciellt..

Kul att vi är så många som ska ha slattefors... :)
    Vi ska betala 7500 kr, var nya priser nästa år och nytt var även att städningen ingår då som du skrev.. Men har dem sagt 6500 kr till dig alltså?

Smart idé om det där med kinda båten! Låter riktigt mysigt faktiskt :)
  • Pluppe
    Mahy skrev 2011-12-20 08:20:03 följande:

Hur har ni andra gjort med catering osv?
    Och fotograf?

Vi valde just Slattefors magasin eftersom man fick ta med sig egen mat dit, så det har vi tänkt att göra. Förrätt och sedan dukas det upp till buffé :) Hur har ni tänkt?
    Fotograf kommer vi inte ha någon speciell, ska fråga en vän ifall han har lust att ta lite foton på oss innan så vi kanske betalar en liten slant. Och sedan känns det som att det är så mycket folk som kommer ta kort ändå..
  • Drullen
    Pluppe skrev 2011-12-20 14:38:56 följande:
    Vi ska betala 7500 kr, var nya priser nästa år och nytt var även att städningen ingår då som du skrev.. Men har dem sagt 6500 kr till dig alltså?

Smart idé om det där med kinda båten! Låter riktigt mysigt faktiskt :)

Vi fick oxå det priset, kan tänka mig att Weddinggreams kanske va ute lite tidigare än vi (det fanns bara en helg kvar från ma till september när vi boka) sen kan dom ju ha höjt priset.

Smart med Kinda, då kommer vi bort från ev problem med att bilar står kvar o folk måste hämta dom dagen efter : ) Ska ja nog kolla upp!

Vi ville oxå ha ett ställe "utan mat" vet inte va vi ska ha än, men det kommer vi nog på så småningom. VI har inte bestämmt mycket än egentligen kommer ja på lite nu o då, men vi väntar på svar från vigselplats o det har lite betydelse för hur vi ska lägga upp dagen...

Fotograf ska vi ev. fråga en släkting om, men vill skicka ut inbjudan/save the date innan, så hon inte tror att hon blir bjuden bara för det... Men ev. en kille som fortfarande går i skolan, han har jättefina bilder, har fotot ett bröllop nu nyligen. Sök på Holgerssons foto på facebook. Inte en aning om va han tar för det men..

• weddingdreams

Oj, jag måste nog ringa henne i morgon och dubbelkolla.. Men det borde ju vara det priset som hon sagt vid bokning eller hur?

Vi har catering och då är det Kockduon.. Fotograf är Annecharlotte Andersson tror jag att hon heter.. Make up blir face, frisör- hårtorget.. Transport är norsholms limousine service...Florist är blomsterdekor i Vikingstad... Hmm, har jag glömt nått?... ;)
    Jag har ju planerat i ett år redan så mycket är redan klart...:)

• weddingdreams

Så jag ringde till Slattefors och det är 7500 kr som gäller... Även för oss... Men som tur är skiljer ju bara 500 men skönt att få veta det nu och inte när det är dags att betala... ;)

• Drullen
    weddingdreams skrev 2011-12-21 09:54:31 följande:
    Så jag ringde till Slattefors och det är 7500 kr som gäller... Även för oss... Men som tur är skiljer ju bara 500 men skönt att få veta det nu och inte när det är dags att betala... ;)

Lite knäppt, även om dom höjt, så hade ni ju fått priset innan... Borde ni fått för det pris de sagt från början.

Har inte hunnit testa mer med stolarna, har varit (o är fullt upp) Ja ska försöka hinna fixa jumaten, julklappar och jobba (jobbar som anställd 100%, o sen eget på kvällarna) men de är ju måååånga timmar kvar till jul ; )

Efter nyår är vi barnlediga några dagar, då börjar ja mer offensivt.

Sjukt imponerad av dig som kommit så långt! Får man fråga vad det kostar med smink o håret? Har inte börjat leta än, det ända ja vet är mina naglar, det gör ja själv så det är bokat : )

Svar på tråden Linköpingsbrudar...