Linköpingsbrudar...
Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?
Finner bara gamla trådar...
Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...
Kramen
Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?
Finner bara gamla trådar...
Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...
Kramen
Gick inte att citera på mobilen.... Lustigt. Men men min mamma o pappa är gifta i slaka så har alltid tänkt att där ska jag ofta gifta mig. Men sen valde vi att döpa vår dotter i landeryd kyrka o då när slattefors ligger bara 800 m från den kyrkan passar det perfekt. Däremot är jag lite nojig nu. Jag ringde o boka kyran den sista veckan i nov. Var så orolig att inte få den. Dom skulle maila en bekräftelse men har inte gjort det. Dom är jätte svåra att få tag i. Hoppas det inte blivit nått fel. Försöker intala mig att det i så fall löser sig men är skit nervös som har med bröllopet att göra. ;) Ska ni alla ha några solosånger?
Jobbigt att inte få nån bekräftelse, lite så kände ja när ja boka slattefors, ja hade gärna typ bet. handpenning eller fått nåt där det står att ni ska boka. Det enda som blev, va att hon skrev in min sambos namn i kalendern.
Vi ska inte ha solosång, vi kommer troligtvis va bara vi på själva vigseln, så ja måste nog prata med Prästen snart o kolla så hon kan, vill och är okej med psalmerna på Iphone eller nåt ; ) nån bärbar variant på musikannläggning.
Sitter på jobbet o väntar ut de sista timmarna innan ja kan åka hem o stressa med julen, sånt är lagom stressigt, måste sitta när det är lugnt o vet hur mycket man har att göra hemma.
Hur gör ni förresten med klänning osv, får m2b se den innan? Själv har ja smycken skor och allt på jobbet, för han får ite se nåt innan, klänningen om ja hittar nån får väl mamma ha hemma hos sig för den går inte att ha på jobbet, stinker här. (Däckföretag)
Tips till er alla!! Om ni har tänkt trycka servetter med någon slags text på så kan man billigt trycka dunili servetter i Gamla Linköping på deras tryckeri!!
Vi har betalat 4kr per servett!!!!
Hej tjejer! Vad kul att läsa att det finns fler i området! Vi är från Motala och gifter oss i kristbergs kyrka utanför borensberg den 9 juni i år. Festen ska vi ha i hällagården:) vi har preliminärbokat catering av HG, de var ganska billiga men vi har inte provsmakat än, hoppas de är bra annars vet jag inte riktigt vad jag gör nu när det är så kort tid kvar. Någon som vet? Hur gör ni med tårta? Tror inte det finns så många tårttillverkare i Motala så tänkte beställa det från nåt ställe i Linköping? Är det tårtverkstan som är bäst eller?
Hej....
Har varit dött här inne på tråden länge nu.. ;)
Vi får faktiskt våran bröllopstårta i present av min syster med familj så jag har ingen aning om hur den ser ut eller smakar... Men min syster känner mig så väl så det blir nog inga problem... Den som ska göra våran tårta heter Angelica. En ung tjej som börjat göra cupcakes och tårtor.. Skit duktig verkligen.. Tror hennes blogg är angelicascupcakes eller nått sånt.. googla på det.... Verkligen jätte duktig och mycket billiagre..
Tårtverkstan är ju bra men väldigt dyr... Såg att Maxi också gör bröllopstårtor.. Deras andra tårtor är riktigt goda.. I alla fall päron och min favorit citron... :)
Oj, ja det hade det visst varit, kollade inte datum :)
Då kanske inte tårtverkstan är första alternativet då, tycker pengarna bara springer iväg! Känns omöjligt att hålla budget, får kolla upp Maxi och googla på Angelica, tack för tipsen :)
Ja gör det.. Allt man kan spara inpå är värt att pröva... själv fick jag en chock idag när jag gick till guldsmeden... Jag ville sätta en sten på min mamma och pappas förlovningsring. Dom skillde sig när jag är två och min pappa lever inte längre så vill så gärna ha den ringen...
Jag var i alla fall inne i våras och då fick jag priset 3000 kr men när jag kom in idag var priset 10 000 kr...
Det kanske inte är mycket för er men för mig är det på tok för mycket för en ring.... Vill inte ha så mycket pengar.. Vill hellre kunna resa på en resa med familjen än att ha en sån dyr ringa.. Och jag tror inte vi har råd med båda då jag är sjukskriven och bor i hus så nu efter jan kan vi inte spara mera...
Blev lite jobbigt men annars får jag ha en slät ring och spara till en sten och fira ett års dagen med att sätta på den eller nått...
Hur ser era ringar ut? Vart har ni köpt dom och för hur mycket?
Ja, fast för mig är just ringarna det jag känner att jag inte vill spara in på, eftersom det är det jag kommer ha kvar hela livet, men det är ju olika hur man tänker och huvudsaken är ju att man lägger pengarna på det man sälv tycker känns rätt.
Min förlovningsring beställde jag från Guldsmedjan i Linköping, jag är supernöjd och kommer även att beställa min vigselring därifrån. Tycker det känns omöjligt att hitta det jag letar efter hos typ schalins och liknande. Förlovningsringen gav jag 6600 för med tre små diamanter men i vigselringen vill jag sätta en stor diamant (kommer aldrig ha råd med det, men drömma går ju) sparar för fulla muggar, men med alla andra tusen utgifter blir det nog en lite mindre diamant.
Vilken guldsmed var du hos? Hur tusan kan priset skilja så mycket?! Kan de ha räknat fel måntro?! För samma sak hände mig, andra gången jag frågade vad det skulle kosta var det mycket dyrare, men jag bad de räkna en gång till och mycket rätt hade de räknat fel, tur att jag reagerade!