• weddingdreams

Linköpingsbrudar...

Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?

Finner bara gamla trådar...

Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...

Kramen

• Svar på tråden Linköpingsbrudar...
  • weddingdreams

Just det Linköping brudar... Jag och Fästmö här ifrån ska träffas på onsdag och tjata sönder bröllop... Nej vars.. Kan vara skönt att prata med andra som ska gifta sig. Mina vänner börjar nog snart tröttna på mig.. ;)

Vi ska iaf mötas på onsdag kl: 18:00 vid filbyter och sedan gå och fika.. HÄng gärna på om du har lust.

Maila mig ifall ni vill... Så får ni mitt nr där...

• Heobea

Hej!
    Jag är en linköpingsbrud som ska gifta mig nästa sommar (2013) så jag är bara i början av planeringen men det är ack så nervöst och spännande.
    // A

• Pluppe

Jag är inne och kikar här lite ibland :) Hur går det för alla i planeringen?

• Stike

jaag ska gifta mig nästa sommar. någon som vet fina vigselplatser för borgerlig vigsel?

• majemma

Hej på er!
    Här kommer ytterligare en linköpingsbrud. Vi ska gifta oss den 15/9 i Lillkyrka kyrka. Inbjudningarna skickas ut imorgon. Jag är så nervös och uppspelt. Glad

• Heobea

Stike: svårt, vi har velat fram och tillbaka mellan kyrkligt och borgeligt, men har efter ett övertygande argument (det är lättare med musiken i kyrkan rent akustiskt) så blir det kyrligt. Vi kikade dock på klosterhotellet i adstena som vigselplats. Vet att jag någonstans läste om folkets park, nu ska ju det rivas men kanske ett alternativ. Gamla Linköping finns ju alltid, mitt i stan och nära tillhands. Tänker ni utomhus tycker jag att det är svårare.

majemma: Åååh spännande!

Här går planeringen bra. Vi har bokat lokal, ska ringa till kyrkan i morgon, vi har en potentiell gästlista, vet ungefär hur vi tänker med maten, in- och utgångsmarch är klara, en psalm i kyrkan, kantorn är också klar,  jag har hittat en klänning jag vill ha, även om jag spanar mer och vi har lagt en ungefärlig budget. Nu väntar vi på att förlovningsringen ska anlända så vi kan gå ut med det. GALET svårt att hålla tyst. Bästa vännerna vet och sambons ena syster (mest för att de också går i giftastankar och vi var tvugna att stämma av med dem var/när/hur de tänkte). Vi har dillat om musik, solister, tänkbara låtar etc. måååånga vändor. Kan konstatera att jag skulle vilja ha tio marcher, minst fem om inte elva sånger och kanske bara en psalm....  Tror ni prästen går med på det???

• weddingdreams

Vad kul att det fanns några... tråden har stått still så länge nu...

Här är det ju mindre än 50 dagar kvar.. Får lite svettningar när jag tänker på det... ;) Känns som vi har koll på det mesta. Nu ska det bara ros iland...

Idag tog jag secrets box bilder till min m2b... Den blev jätte fina och det var såååå himla roligt... Någon mer som tänkt att göra det?

Inbjudan har gått ut och folk har börjat tacka ja... ;)

• Stike
    Heobea: Kyrkligt är tyvärr inget alternativ för oss.. Men vad finns det i Gamla Linköping?
  • weddingdreams

Stike - Jag ska ju gifta mig i Landerys kyrka och ha festen på Slattefors magasin... Men det är flera som har festen där men gifter sig i den fina parken eller vid slussen som ligger precis vid loken... Super fint där ute.. Det är ju en i den här tråden som ska göra det tror jag... Träffade en som sminkades brevid mig som skulle göra så iaf...

Svar på tråden Linköpingsbrudar...