Linköpingsbrudar...
Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?
Finner bara gamla trådar...
Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...
Kramen
Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?
Finner bara gamla trådar...
Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...
Kramen
Sofin526: ååååh jag vet. Suck!! Hoppas att din idé fungerar och han skäms.
Majemma: Jag spelar tuba. Ja den norska brudmarschen är mycket fin, okänd i Sverige, mycket känd i Norge. Som sagt, ibland är det bra med att spela på bröllop så man får inspiration från dessa med. Åh stråkkvartett, fint. Roligt att kunna arra själv måste jag säga.
Jo det finns en nyskriven text till den blomstertid och i denna ljuva sommartid som är för bröllop. Kommer bara inte på vad de heter men de finns säkerligen på svenska kyrkans hemsida.
Barnfrågan, för oss är den rätt enkel, barnen som finns runtomkring oss är en del av vårt liv och vi vill att de ska vara med och fira vår dag så bjuds de till både vigsel och middag. Dessutom skulle sambons syskon som alla har barn då komma att ha svårt att få barnvakt vilket gör att de inte kan komma viket vore trist. Samma gäller några vänner. Men jag förstår om man har många vänner med flera barn samt kusiner med barn osv. så blir det raskt många gäster och måste barnanpassas ordentligt, Att om man har en mycket begränsat antal kuvert så är det roligare att bjuda vuxna,
Pluppe: barn som måste amma får naturligtvis följa med sin mamma (och pappa).
Norrköpingsbrud här. Gifter mig 4/6 2013. :D
Hej tjejer!
Det var läänge sedan jag skrev i den här tråden. Jag gifter mig den 4/8 i Gamla Linköping med efterföljade fest på Mjellerumsgården. Hittills har det ju mer varit grovplanering och nu är det dags för lite mer finplanering i detallj.
Sen jag skrev sist har det hänt mycket, bland annat har jag blivit gravid så jag har behövt köpa ny klänning. Köpte min klänning på festyran i tannefors och hon var så sjyst att jag fick byta in den mot en gravidmodell istället. Det kallar jag service :)
Hur gör ni med festprogram och liknande? Kommer ni att ha några aktiviteter eller lämnar ni det till toastmaster och gäster?
Jag har dock ett problem. Min solist under vigseln har hoppat av!
Har ni några tips?? Jag vill inte lägga ut massor av pengar på en sång, max 500-600 kr. Har en kille som kompar på gitarr.
Har funderingar på att hitta en violinist/fiol som spelar in och utmarsch också. Ska gifta oss ute. Tips tas tacksamt emot :)
Vi kommer inte att ha några barn på vårt bröllop men det är mest för att det bara finns ett barn bland de inbjudna. Det är min toastmasters barn så hon vill inte heller behöva fokusera på honom under sitt "uppdrag".
Häromdagen var vi ute på säteriet och lade schemat för festen. Det är så skönt att ha det gjort! Det var en stor del av stressen som släppte där. Dessutom gick de med på att servera gästerna afternoon tea när de kommer från vigseln (och vi har fotografering). Vigseln är tidig, 13:00, så vi tror att gästerna uppskattar att få något matigare än snittar då middagen inte serveras förrän 17:30. Vi pratade även mat och tårta. De tipsade om Belvederen så vi tänkte åka dit någon dag och prata lite med dem själva.
Jag har även varit i Norrköping och provat min klänning. Jag är lite nervös över att den ska vara kort, men expediten sa att det inte skulle vara några problem. Det blir definitivt inga högklackade skor iaf. Nästa provning blir om tre veckor och då ska den vara kemtvättad, fållad, strassen bortsprättad och midjebandet fastnålat. Jag längtar så efter att få se hur den blir med alla ändringar!
Har tyvärr fått bekymmer med sminket. Makeup-butiken som samarbetar med min frisör verkar ha utbildningsdag samma dag som vi gifter oss, vilket gör att jag måste leta nytt. Har ni några bra förslag? Gärna någon som kan komma till frisören och göra sminket där. Letar även efter ett prisvärt ställe som fixar naglar. Någon som har sådana tips?
förlåt har precis glömt bort att gå in här på bröllopstorget.. Bröllopet är ju snart dags för oss... (30/6)
Jag lovade att länka youtube filer på min kusin...
Den här tjejen ska trubadura på vårt bröllop
Tjejen som sjunger på vårt bröllop är också super duktig... Hon sjunger tillsammans med en kille som spelar fiol och en annan som spelar piano och gitarr...
Vår musik i kyrkan:
ingångs march:Canon in D (på piano)
Utgångsmarch: Änglagård som alla andra...;)
Psalmer: Den blomstertid och Vi lyfter våra hjärtan
Solosång: Där du andas med Marie Fredriksson och I was made for loving you med Maria Mena
Drullen - Det stämmer att jag har en stol.. Jag är egentligen klar med den så om du ringer henne och frågar så skulle du lika gärna kunna ta den jag har om det inte är smidigare för dig att åka till henne och hämta såklart...
Jag är precis klar med 150 stolsöverdrag.. det har tagit mig ett x antal månader... ;)