• weddingdreams

Linköpingsbrudar...

Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?

Finner bara gamla trådar...

Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...

Kramen

• Svar på tråden Linköpingsbrudar...
  • Pluppe
    majemma skrev 2012-07-04 22:06:35 följande:
    Vad kul med tårta. Pluppe! :) Vad är en röd operatårta?
    Vi bestämde också tårta i måndags. Vi tar dem från Belvederen och det blev en vit choklad mousse med passionsfruktscurd på browniebotten. Tårtan ska sprejas med vit choklad och dekoreras med färska bär och vårt monogram. Hur tänkte du göra dekorationerna?
    Det är jordgubbsgrädde och vaniljkräm emellan :)

Låter jätte fint och himla gott, vill gärna se bild på er tårta sedan!

Jag tänker göra sugarpaste-blommor i lila sugarpaste, har beställt mallar ifrån ebay. Sedan kommer jag göra som blomrankor på varje tårta i något fint mönster så att tårtorna smälter samman :)
  • majemma
    Pluppe skrev 2012-07-07 21:07:58 följande:
    Det är jordgubbsgrädde och vaniljkräm emellan :)

Låter jätte fint och himla gott, vill gärna se bild på er tårta sedan!

Jag tänker göra sugarpaste-blommor i lila sugarpaste, har beställt mallar ifrån ebay. Sedan kommer jag göra som blomrankor på varje tårta i något fint mönster så att tårtorna smälter samman :)
    Låter väldigt gott! Vad roligt att vara så händig att du kan göra dekorationerna själv. Det är ju kul att kunna bestämma helt över hur det ska vara. Glad
  • majemma

Vi har låterigen fått musikproblem. Obestämd Förutom vår avhoppade stråkkvartett som jag inte hittar några erstättare till har nu killen som var ansvarig för bandet kommit fram till att han inte får ihop något. Såå typiskt.
    Nu undrar jag vad ni ska ha för underållning på era fester? Band, DJ, spotify? Är det någon som har några bra tips på coverband?

• malli716

Till er som varit i Slatterfors med er bröllopsfest (eller varit där på någon annans). Om det råkar var så att någon av er vill dela med sig av bilder så man ser hur det ser ut inomhus så vore jag så otroligt tacksam! Jag ska endast använda dem för att se om lokalen passar oss då vi har långt att åka "bara för att titta" på lokalen. Maila i så fall till malin_nilam88@hotmail.com Tusen tack på förhand! Skrattande

• Pluppe
    majemma skrev 2012-07-08 18:21:39 följande:
    Låter väldigt gott! Vad roligt att vara så händig att du kan göra dekorationerna själv. Det är ju kul att kunna bestämma helt över hur det ska vara. Glad
    Ja det ska bli roligt.. Däremot är jag lite nervös med att hinna med allt, jag är lite utav den sorten att jag vill göra ALLT, jag kan sträcka mig till att inte ha all kontroll över maten och björkarna som ska stå utanför men annars så ja... Flört Har ju ett himla stort intresse för pyssel, blommor, dekoration, inredning och just dem delarna innehåller verkligen ett bröllop och då vill jag göra det på mitt sätt, får se hur många som kommer kalla mig "Bridezilla" haha! Grejen är även den att jag börjar jobba samma vecka som bröllopet (har varit föräldrarledig i över 1 år) så jag lär väl vara helt slut när jag kliver av mitt sista pass klockan 8.30 på fredag morgon... Tyst
    majemma skrev 2012-07-08 18:23:33 följande:
    Vi har låterigen fått musikproblem. Obestämd Förutom vår avhoppade stråkkvartett som jag inte hittar några erstättare till har nu killen som var ansvarig för bandet kommit fram till att han inte får ihop något. Såå typiskt.
    Nu undrar jag vad ni ska ha för underållning på era fester? Band, DJ, spotify? Är det någon som har några bra tips på coverband?
    Vi ska ha spotify under festen, just av anledningen att det går att få en blandad kompott av musik och för att vi inte vill lägga så mycket pengar på ett band.
    Vad gillar ni för musik? Dem jag kommer att tänka på är Capten Jack's Army (irländsk pub-rock), POST (coverband), Christer N' Petterson (coverband), Bröderna Åboys (coverband), Bitch and the Boys (coverband) Soulmate (coverband disco/funk/soul) Tilläggas ska att jag vet inte vilka alla är, har däremot en karl som jobbar på Konsert & Kongress som Teknikplanerare Flört
  • Heobea
    majemma skrev 2012-07-08 18:23:33 följande:
    Åååh trist med musikproblem igen. Vi ska köra liveband i två set tänkte vi. Våra kära orkestervänner som inte är bjudna som vänner ska handplockas för att få en bra jamensemble samt en vokalist. Coverband, hm svårt. Kan du inte höra med musikskoleelever, de på musikestet osv. De kan säkert ställa upp!!

Annars är jag galen (x flera)! Har tänkt ha små virkade dukar på borden, som löpare. Räknade lite lätt på att jag behöver göra ungefär 350st! Gaaaalet! Så jag virkar som sommarnöje. Dessutom har jag köpt tre (!!!!!!!) klänningar för en spottstyvel på ebay! Ska bli väääldans spännane när de kommer om jag kan välja vilken jag ska ha. Undra vad jag gör med de andra sedan.....?
  • Marjasinus

Vi ska gifta oss nästa sommar, närmare bestämt 29 juni 2013.

Har redan kommit ganska långt i planeringen - vilket egentligen känns helt vansinnigt när man tänker på hur länge det är kvar. Men jag antar att engagemanget kommer att gå i vågor under året så det gäller ju att smida medan järnet är varmt.

Vi kommer ha bröllopsfesten i Slattefors magasin och en borgerlig utomhusvigsel strax utanför. Det här med att vara utomhus är ju lite läskigt eftersom man är så väderberoende. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad hade ni för backuplösning?

Kommer att bila ned till tyskland för att handla alkohol nån gång under våren 2013. Om det är någon som tänker likadant och är intresserad av att tjäna in halva reskostnaden så hör gärna av er.

• malli716
    Marjasinus skrev 2012-07-13 12:01:06 följande:

Har redan kommit ganska långt i planeringen - vilket egentligen känns helt vansinnigt när man tänker på hur länge det är kvar. Men jag antar att engagemanget kommer att gå i vågor under året så det gäller ju att smida medan järnet är varmt.

Vi kommer ha bröllopsfesten i Slattefors magasin och en borgerlig utomhusvigsel strax utanför. Det här med att vara utomhus är ju lite läskigt eftersom man är så väderberoende. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad hade ni för backuplösning?

Kommer att bila ned till tyskland för att handla alkohol nån gång under våren 2013. Om det är någon som tänker likadant och är intresserad av att tjäna in halva reskostnaden så hör gärna av er.
    Vi har inte valt lokal ännu(!) och vet därför inte om vi  får ta med oss alkohol. Men om det blir en lokal där egen alkohol är tillåten blir det nog Tyskland för vår del också. En ev. samåkning vore ju kalas då! Jag får återkomma Skrattande
  • Heobea
    Marjasinus skrev 2012-07-13 12:01:06 följande:

Haha! Vi ska gifta oss samma datum men i Kaga kyrka och med fest i kaga bygdegård......
    Vi är helt klart intresserade av att dela på kostnaden till tyskland.
  • Marjasinus

Såhär ser slattefors magasin ut:

https://www.dropbox.com/sh/th61zq4ujlvzv5z/2x-AEu7kJS

Ligger en pdf med en enkel skiss över planlösningen (verkligen inget att förlita sig på skalmässigt, den är gjord från minnet utan mått när jag kom hem). Lokalen var pyntad för bröllop - scenen till höger på nedervåningen är något dom byggt själva. 

• malli716
    Marjasinus skrev 2012-07-14 14:24:50 följande:
    Såhär ser slattefors magasin ut:

www.dropbox.com/sh/th61zq4ujlvzv5z/2x-AEu7kJS

Ligger en pdf med en enkel skiss över planlösningen (verkligen inget att förlita sig på skalmässigt, den är gjord från minnet utan mått när jag kom hem). Lokalen var pyntad för bröllop - scenen till höger på nedervåningen är något dom byggt själva. 
    Tusentusentack! Jättefina bilder, och jättefin lokal. Kanske vore något för oss. Om det nu finns några lördagar kvar nästa sommar Förvånad Ska ringa nu i veckan som kommer. Tack igen för bilderna!
Svar på tråden Linköpingsbrudar...