• weddingdreams

Linköpingsbrudar...

Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?

Finner bara gamla trådar...

Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...

Kramen

• Svar på tråden Linköpingsbrudar...
  • Heobea

Stike: Det finns en drös olika varianter på catering. www.fixacatering.se/catering/Ostergotland/ Skulle nog själv rekomendera delikatessbutiken, matkällaren och food store. Men säg inte något om att det är till bröllop för då sticker priserna. Fördelen med restaurang är att man inte behöver fundera på  dukning, bestick, dukar, tallrikar etc.  Men det är nog dyrare. Är väl bara att fråga.

Vår plan är nog allt att  göra maten själva. Min mamma älskar att fixa middagar och buffé så det ville hon gärna göra. Min pappa är en gud på att baka bröd så det får han göra. Sambons föräldrar driver en liten gård med kor, fiskar gös och kräftor så där finns mycket fina råvaror att hämta. Själv älskar jag att baka kakor och tårtor så det blir nog  någon form av buffé där med.

• weddingdreams

Stike - Vi har kockduon och jag älskar dom... Billiga och super god mat... Hur mycket mat som helst... :)

• weddingdreams
    Pluppe skrev 2012-06-09 23:15:05 följande:
    Weddingdreams:
    Vi har fastnat för din kusin, hon hade en väldig skarp men ändå inte den där ljua "flickrösten", det gillar vi :) Men vi har kanske en arbetskamrat till min blivande man på gång.. Han behöver en "spark i arslet", han vågar nämligen inte trots att han har sjungit i ett band sedan 80-talet.. Han har precis den där rösten vi vill ha, men han vill inte riktigt ändå.. Ska tjata lite till har vi tänkt ;)

Men det skulle ju ändå vara bra att veta ifall hon över huvudtaget har möjlighet och hur mycket det skulle kosta att ha henne under vigseln :) Man kanske kunde få hennes mejladress?

Zazza__love@hotmail.com Där är hennes mail....

Hon vill ha 500 kr + reseersättning och det är nog där det ligger... Det betalar jag för min solist med....

• Pluppe
    weddingdreams skrev 2012-06-11 20:49:49 följande:

Zazza__love@hotmail.com">Zazza__love@hotmail.com Där är hennes mail....

Hon vill ha 500 kr + reseersättning och det är nog där det ligger... Det betalar jag för min solist med....

Jag har inte hunnit in här och svara. Sambon pratade med sin arbetskamrat igår som gick med på att sjunga och spela efter många om och men. Men nu är det löst :)

Tack så jätte mycket för hjälpen ändå!!!!
  • Stike

Halloj ja behöver hjälp/tips!! Vi kommer ju ha ett jätte litet bröllop så vi ska va 13 personer som går och äter på restaurang efter vigseln. Vi har tänkt att vi ska betala för tre rätters. Nu undrar ja om ni kan tipsa om några restauranger där man kan få 3 rätters för runt 500 lappen? Helst skulle man vilja gå till någon restaurang som har ett mindre rum när man är större sällskap eller så. Hoppas ni har tips!!

• Fästmön
    Stike skrev 2012-06-15 14:00:27 följande:
    Halloj ja behöver hjälp/tips!! Vi kommer ju ha ett jätte litet bröllop så vi ska va 13 personer som går och äter på restaurang efter vigseln. Vi har tänkt att vi ska betala för tre rätters. Nu undrar ja om ni kan tipsa om några restauranger där man kan få 3 rätters för runt 500 lappen? Helst skulle man vilja gå till någon restaurang som har ett mindre rum när man är större sällskap eller så. Hoppas ni har tips!!
    Ska vin vara inkluderat i 500-lappen? För då kan det bli svårt kanske...

Annars kanske Storans veranda kan vara ett alternativ? Där kan ni sitta lite avskiljt. Vi har varit där med jobbet och då fick vi ett lite bättre pris än det som stod i menyn eftersom vi var några fler. 13 personer kanske är för lite iofs och dessutom fyller ni kanske inte ut hela verandan. Men det är värt att kolla!

Ett annat tips kan vara att kolla om ni kan sitta i "bardelen" i Afrodite. 

Lycka till! 
  • Drullen

Weddingdreams! Åkte precis förbi Slattefors, fina skyltar ni har gjort. Tänkte först åh va fint nån har gjort, men vänta ja känner igen det där monogrammet ; ) Hoppas ni får en kanondag imorgon!

• Pluppe

Spännande att höra hur dagen gick Weddingdreams! :)

Vi har varit och beställt tårtor idag, Tanneforsbageri blev det. Beställde pärontårtan och röd operatårta. Båda ska ha vit marsipan och pärontårtan ska inte penslas. Sedan har vi bestämt för att dekorera dem själva, jag älskar ju att pilla med det, men gillar inte att göra bottnar så nu får jag ju lite hjälp :D Billigare än beräknat blev det också så vi är himla nöjda!

• majemma

Vad kul med tårta. Pluppe! :) Vad är en röd operatårta?
    Vi bestämde också tårta i måndags. Vi tar dem från Belvederen och det blev en vit choklad mousse med passionsfruktscurd på browniebotten. Tårtan ska sprejas med vit choklad och dekoreras med färska bär och vårt monogram. Hur tänkte du göra dekorationerna?

Svar på tråden Linköpingsbrudar...