• weddingdreams

Linköpingsbrudar...

Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?

Finner bara gamla trådar...

Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...

Kramen

• Svar på tråden Linköpingsbrudar...
  • weddingdreams

Ja det är samma guldsmed som dig... Den vid make up stor... Det är en kompis till min pappa så jag har en massa smycken därifrån. Så därför känns det elakt att välja annat ställe. Men det priset är inte aktuellt... Det här var väl en mellan storlek på sten... Diamantpriserna hsr ju nästan två dubblats sen i våras om jag fattat rätt... Så priset kanske stämmer... Men ska in den 18 få storleken är rätt på tingen jag vill ha o då ska fråga om billigare variander... Annars tar jag hem ringen o funderar lite. EN sten kan man ju sätta på senare....

• Emsiepemsie

Hej och god fortsättning på det nya året!

Jag hade skrivit massor men allt försvann :(
    Här i tråden har det varit tyst ett tag men planeringen har inte avstannat för det.

Ang ringar så ska Yngve på Grace Jewellery göra min vigselring i palladium. Han har även gjort våra förlovningsringar (i palladium). Att diamantpriserna har skjutit i höjden stämmer. Jag ska sätta i fler stenar i min förlovningsring också och priserna är nästan det dubbla mot förra året. Det är även stor skillnad  pris på storlekarna.

Man kan ju alltid fylla på stenar i efterhand som du skriver weddingdreams. En del sätter ju i en sten för varje år man varit gift t ex. Vi har ju hela livet på oss att fylla på ringarna om vi vill :)

Lite julledigt har gjort att vi hunnit planera lite mer:
    Klänning köpte jag på Festyran i Tannefors. De har klänningar från Nixa som inte är så dyra. Ny och trevlig ägare:)
    Festlokal- Mjellerumsgården
    Meny
    Vigselplats- Paviljongen på innergården Cafeet i Gamla Linköping. kl 15.30 4/8.
    Sång- vigsel
    Vigselförrättare
    Ring
    Häst och vagn
    Fotograf
    Underkläder- Köpta på underklädeskedjan Change. Tips om man har svårt att hitta i "vanliga affärer" då de har stort spann på storlekarna.
    Smycken- Pärlörhängen droppformade, ärvt halsband. Ska ni andra ha armband?
    Smink och hår på E-hair.
    Blommorna ska mamma fixa :)
    Skor- har ni andra köpt några? Tips? Beställde hem från brandos.se men de var något gula i färgen.

Var ska ni spendera bröllopsnatten? Är sugen på hotell men vilket? Har kollat runt lite men har svårt att bestämma oss.
    Ekoxen har ju spa med bubbel...

Ska ni andra ha tärna?
    Jag ska ha en kompis som tärna. Kommer ni andra bekosta hår och smink? Klänning osv?
    Känner att jag gärna skulle vilja men budgeten är ju som någon annan nämde väldigt svår att inte spränga.

Vill passa på att tipsa om bröllopsmässa nästa söndag 22 jan Linköping Sportcenter!

• Pluppe

Vart ligger Linköpings sportcenter? :)

• weddingdreams
    Emsiepemsie skrev 2012-01-15 16:23:26 följande:
    Var ska ni spendera bröllopsnatten? Är sugen på hotell men vilket? Har kollat runt lite men har svårt att bestämma oss.
    Ekoxen har ju spa med bubbel...

Ska ni andra ha tärna?
    Jag ska ha en kompis som tärna. Kommer ni andra bekosta hår och smink? Klänning osv?
    Känner att jag gärna skulle vilja men budgeten är ju som någon annan nämde väldigt svår att inte spränga.

Vill passa på att tipsa om bröllopsmässa nästa söndag 22 jan Linköping Sportcenter!

Vi tänkte vara på Scandic Linköping city (gamla Hilton). Vi nöjer oss dock med ett superier rum och inte en svit.... Jag tillsammans med mina tre tärnor ska även bo där kvällen innan... Känner att jag behöver nog lämna hemmet kvällen innan för att kunna somna... Plus att mycket ska göras på dagen d... Så både frisör och make up:en kommer till hotelrummet... Brudgummen ska sova hos sin bestman som bor precis där (ha fifaspelning kvällen innan var visst en önskan)... Så kommer min mamma och hans mamma med våra två näbbar på morgonen för påklädning. Skönt att ha allt på samma plats. Hemma kommer alltid saker i mellan...

Sedan möts vi alla på parkeringen och åker till fotograferingen ihop.. :)

Vi betalar halva tärnornas klänningar då vi vill att dom ska likadana men dom valde rätt dyra så hälften får dom betala själv... Men det motsvarar kanske vad dom skulle köpt för om dom bara varit vanliga gäster.. Plus att dom alltid kan sälja sina klänningar efter. Smink får dom av mig i födelsedag. Håret betalar dom själva... Jag bjuder på hotellnatten dom present... Har även tänkt ge dom ett armband jag gjort med en text på ett hjärta "För att du är du"... :) Marshalken hyr vi plastrong, skjorta och väst till.. Kostymen har han själv köpt... Så får jan maschettknappar och plastrongnål i present av oss...

Skor har jag köpt två.. Ett par i silver och ett par i lila... Kolla gärna på min blogg efter bild... www.karlochcecilia.blogg.se

Vilken tid och vad kosta bröllopsmässan... Hade varit roligt att gå... :)

Långt inlägg blev det visst... :)

• Pluppe
    Emsiepemsie skrev 2012-01-15 20:51:26 följande:
    Linköpings sportcenter ligger bakom Cloetta Center . kl 10-17. Inträde 70:- har en hemsida: theweddingplanner.se

Tack tack :) Då ska man nog titta dit en sväng!
  • Pluppe

Vi har nu valt att byta lokal. Gillar Slattefors magasin men med vår budget är hyran på 7500 kr väldigt mycket. Vi valde därför att ringa och preliminär boka Västerlösa Byggdegård, sambon har varit där när han var liten eftersom han kommer ifrån Rappestad och minns stället som fint. Och bilderna som vi har sett ser helt ok ut! Vi har nu även kunnat ändra datum till den 18 augusti som var tanken från början. Vi får tillgång till lokalen på fredagen 16.00 (lite sent kan jag känna, men vi kommer får mycket hjälp, det ända jag känner att jag absolut MÅSTE få göra själv är dukningen och all dekoration), ute ur lokalen ska vi vara på söndagen klockan 16.00. Hyran kostar 1800 kr vilket är en stooor skillnad från Slattefors! Nu ska vi bara komma på en ny cermoni-plats någonstans där i närheten. Om vi hade varit på slattefors magasin hade vi haft cermonin i trädgården men nu blir ju det lite svårt :) Fick hem klänningen som jag ska ha när vi gifter oss i Stadshuset på tors/fredagen, är super nöjd! Beställde den från Kina och betalade 500 kr. Imorgon kommer min "fluff"klänning som jag ska ha under cermonin för alla nära och kära och den är jag mycket spänd över att se :) I övrigt har vi nu gjort klart inbjudningarna förutom texten (tur var väl det), vi har även vikt alla favour-boxar, beställt näbbklänning, fått hem frockcoat, inhandlat champangeglas (6 st för 9 kr på ikea), klickat hem en hel del från ebay osv. Hoppas det går bra för er andra där ute!

• weddingdreams

Ja jag vet. Hon ändrade priset efter vi bokat i vi får ändå betala det bya. En trevlig överraskning. Vi skulle först vara i västerlösa. Tycker det var härte mysigt dör. Plus att dom höll på att renovera upp det. Hon som har hand om det är väldigt trevlig. Bygdegården lugger jy bland hagar o så kansje kan gifta er så... Har ni kollat på sålla kvarn i vikingstad? Tror det ligger på 5000 kr o är super charmigt...

• Pluppe
    weddingdreams skrev 2012-01-15 23:44:52 följande:
    Ja jag vet. Hon ändrade priset efter vi bokat i vi får ändå betala det bya. En trevlig överraskning. Vi skulle först vara i västerlösa. Tycker det var härte mysigt dör. Plus att dom höll på att renovera upp det. Hon som har hand om det är väldigt trevlig. Bygdegården lugger jy bland hagar o så kansje kan gifta er så... Har ni kollat på sålla kvarn i vikingstad? Tror det ligger på 5000 kr o är super charmigt...

Jag som är ifrån landet och smålänning känner väl att 7500 kr är mycket pengar ;) Ja, vi kollade Sålla kvarn men det känns lite otäckt med vattnet som är så pass nära, det kommer 10 st barn så vi kände att det inte var så bra, men det är jätte fint där! Men det är ju kanon att det är bland hagar, det är ju lite så vi vill ha det. Ska åka ut och kolla på det nästa vecka! Ja, hon var väldigt trevlig när vi ringde så det kändes jätte bra. Man kan ju smycka upp en lokal jätte fint med ifall det skulle vara så att det finns lite skavanker här och var. Sambon har jobbat som ljus och ljudtekninker så han kan ljussätta och göra fint, det är ju toppen också :)
  • Mahy

Hej på er! Nu har jag blivit hippad!!! Åh så roligt det var! är nog den roligaste kvällen i mitt liv!

Nu är det bara 4 veckor kvar!! Börjar bli riktigt riktigt nervös!!!

Svar på tråden Linköpingsbrudar...