• weddingdreams

Linköpingsbrudar...

Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?

Finner bara gamla trådar...

Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...

Kramen

• Svar på tråden Linköpingsbrudar...
  • weddingdreams
    Drullen skrev 2011-12-21 10:01:32 följande:

Lite knäppt, även om dom höjt, så hade ni ju fått priset innan... Borde ni fått för det pris de sagt från början.

Har inte hunnit testa mer med stolarna, har varit (o är fullt upp) Ja ska försöka hinna fixa jumaten, julklappar och jobba (jobbar som anställd 100%, o sen eget på kvällarna) men de är ju måååånga timmar kvar till jul ; )

Efter nyår är vi barnlediga några dagar, då börjar ja mer offensivt.

Sjukt imponerad av dig som kommit så långt! Får man fråga vad det kostar med smink o håret? Har inte börjat leta än, det ända ja vet är mina naglar, det gör ja själv så det är bokat : )

Ja bröllopet går upp och ner tycker jag.. Ibland får man värsta lusten och gör en massa och ibland kräks jag nästan när jag tänker på det.. :) Men nu är det viktiga gjort så det andra om jag inte hinner spelar ingen.. Mamma och jag pratade igår och bestämde en Tysklandsresa.. min mamma och låtsas pappa ville med oss.. Perfekt två bilar... :)
    Vi bestämde också natta mat och planerade lite på brunchen dagen efter...

Face kostar 1200 kr... Make upp store kostar 1500 kr men då får man köpa för 500 kr. Jag tycker nog face är trevligare och sminket på make up är ju ändå så dyrt så jag tyckte det var bättre med 300 kr billiagre. Men kolla upp snart för vet att mycket var bokat när jag bokade i september...

Håret gör min låtsas syster. Hon jobbar på Hårtorget. Mitt emot partyworld. Hon heter Micka och är jätte duktig.. Jag får det i present men tror det kostar 2000 kr annars men är inte säker...

Sitter och grubblar på solosång under vigseln.. Vad ska ni ha?

• Emsiepemsie

Idag har jag preliminärbokat mjellerumsgården :)
    Känns jättekul! Nu är det på riktigt! 

4/8 blir vår dag.

Jag har en vän vars sambo är duktig på att spela och sjunga så jag tror att vi frågar honom.

Hår och smink är nog dags att tänka på som sagt för det brukar ju bokas upp ganska snabbt. Var och handlade smink på make u store i helgen och som ni skrev innan kostar det ganska mycket. Men å andra sidan gifter man sig ju inte så ofta. Min mamma är frisör så det hoppas jag att hon el ngn på salongen kan fixa åt mig.

Någon som vet fler ställen än Make up store och Face som gör brudsminkningar och är BRA på det?

Brudklänning. Beställer, hyr el syr ni den?
    Jag funderar att beställa min på nätet på thecostumdresses.com
    Vet inte, är lite feg men eftersom de får ens mått så borde det ju bli någorlunda bra iaf.

• weddingdreams
    Brudklänning. Beställer, hyr el syr ni den?
    Jag funderar att beställa min på nätet på thecostumdresses.com
    Vet inte, är lite feg men eftersom de får ens mått så borde det ju bli någorlunda bra iaf.
    Jag köpte min från ebay och jag älskar den... ;) Sitter sperfekt och är jätte fin.
  • ClaraH

Hej alla Linköpingsbrudar. Vi hade tänkt gifta oss i Linköping 30 juli i år, av olika anledningar flyttade vi bröllopet till Stockholm (vi bor där etc.). Jag hade tänkt göra håret hos Hairstyle, nu gjorde jag mina slingor där innan i alla fall. Jag är alltid nöjd efter att ha varit hos dem. Jag letar fortfarande efter frisör i Stockholm men har inte hittat en lika bra här än.

Jag vill hur som helst tipsa om vår fotograf Katja Kircher som bor i Linköping http://www.kircher.se/images/Weddings/index.html. Vi hade bokat henne till bröllopet i Linköping och glädjande nog kom hon upp till bröllopet i Stockholm istället. Bilder som hon tog finns på min blogg. Hon var trevlig och tog uppdraget på stort allvar. Hon fotade oss i ca fyra timmar (med vigsel och mingel efteråt).

• Mahy
    weddingdreams skrev 2011-12-21 09:54:31 följande:
    Så jag ringde till Slattefors och det är 7500 kr som gäller... Även för oss... Men som tur är skiljer ju bara 500 men skönt att få veta det nu och inte när det är dags att betala... ;)
    Det  tycker jag är lite illa! Känns ju lite sådär att få ett pris och helt plötsligt höjer de priset utan att höra av sig!

Vi hade ett liknande problem, vi hade fått ett pris för Bjärka och dagen innan jag ska betala berättar hon att ja och så är det uppvärmningskostanad för 2,500 tusen! Nu ville vi verkligen ha Bjärka så vi betalade och jag tror att hon hade gjort ett ärligt misstag och bara glömt att säga till men det var inte så kul!

Jag har köpt min klänning på Bröllopshuset fick halva priset så det var bra!
    Hår - Johan på Hagaard och Lundgren, han är jättejätteduktig! Jag har haft honom förut till andra saker så jag litar fullt ut på honom, de tar 2000 för både make och hår!
  • weddingdreams
    Mahy skrev 2011-12-22 07:58:14 följande:
    Det  tycker jag är lite illa! Känns ju lite sådär att få ett pris och helt plötsligt höjer de priset utan att höra av sig!

Vi hade ett liknande problem, vi hade fått ett pris för Bjärka och dagen innan jag ska betala berättar hon att ja och så är det uppvärmningskostanad för 2,500 tusen! Nu ville vi verkligen ha Bjärka så vi betalade och jag tror att hon hade gjort ett ärligt misstag och bara glömt att säga till men det var inte så kul!

Jag har köpt min klänning på Bröllopshuset fick halva priset så det var bra!
    Hår - Johan på Hagaard och Lundgren, han är jättejätteduktig! Jag har haft honom förut till andra saker så jag litar fullt ut på honom, de tar 2000 för både make och hår!
    Ja usch.. 2500 kr är inte alltid en summan man har heller.. Och vad sa man säga om man inte har möjlighet att boka annat liksom... Vi var helt inne på Bjärka först men tyckte det var för många reglar och så blev det så dyrt när allt skulle läggas till... Har hört att hon som har hand om det är ganska otrevligt och bestämd.. Stämmer det?
  • Mahy
    weddingdreams skrev 2011-12-22 15:58:59 följande:
    Ja usch.. 2500 kr är inte alltid en summan man har heller.. Och vad sa man säga om man inte har möjlighet att boka annat liksom... Vi var helt inne på Bjärka först men tyckte det var för många reglar och så blev det så dyrt när allt skulle läggas till... Har hört att hon som har hand om det är ganska otrevligt och bestämd.. Stämmer det?
    Nej det var inte den mest angenämna upptäckten :) Men men.

Vi har nog inte tyckt att det är så farligt med reglerna,  Det enda som var lite trist är att man inte får sända upp de där kinesiska lyktorna, och min mamma ville verkligen det :)
    Men allt annat känns som självklarheter. och  hon förklarar alltid den bakomliggande orsaken till reglerna vilket gör att man verkligen förstår anledningen till reglerna!

Hon är bestämd ja, men vem skulle inte vara det när du är ansvarig över ett 1600-tals slott! Men verkligen allt annat än otrevlig! Hur go och trevlig som helst! Vi har verkligen fått ett jättebra intryck! Och det känns som att hon verkligen är engagerad! Hon ger tips hur man kan göra osv! Vi har hittils i alla fall tyckt väldigt bra om henne, Visst är det lite jobbigt att behöva fixa parkeringsvakt osv, men samtdidgt det är så värt det :) Jag har alltid drömt om just Bjärka! Finns det ett vackrare ställe att ha ett vinterbröllop på (enligt oss)!
  • weddingdreams
    Mahy skrev 2011-12-22 16:40:31 följande:
    Nej det var inte den mest angenämna upptäckten :) Men men.

Vi har nog inte tyckt att det är så farligt med reglerna,  Det enda som var lite trist är att man inte får sända upp de där kinesiska lyktorna, och min mamma ville verkligen det :)
    Men allt annat känns som självklarheter. och  hon förklarar alltid den bakomliggande orsaken till reglerna vilket gör att man verkligen förstår anledningen till reglerna!

Hon är bestämd ja, men vem skulle inte vara det när du är ansvarig över ett 1600-tals slott! Men verkligen allt annat än otrevlig! Hur go och trevlig som helst! Vi har verkligen fått ett jättebra intryck! Och det känns som att hon verkligen är engagerad! Hon ger tips hur man kan göra osv! Vi har hittils i alla fall tyckt väldigt bra om henne, Visst är det lite jobbigt att behöva fixa parkeringsvakt osv, men samtdidgt det är så värt det :) Jag har alltid drömt om just Bjärka! Finns det ett vackrare ställe att ha ett vinterbröllop på (enligt oss)!
    Ja parkeringsvakt kanske är bra att ha på andra ställen med. Tror vi med ska ha det då parkeringen ligger på andra sidan vägen...
    Jag har pratat med henne två gånge roch framför allt första gången var hon jätte trevlig... Tänkte att det kunde blivit dyrt eftersom man måste ha frukostcatering med personal och allt... Plus att vi inte valde någon av dom catering dom ville att man skulle ha.. Vilken valde ni? Är ni många gäster?
  • Mahy
    weddingdreams skrev 2011-12-22 17:56:37 följande:
    Ja parkeringsvakt kanske är bra att ha på andra ställen med. Tror vi med ska ha det då parkeringen ligger på andra sidan vägen...
    Jag har pratat med henne två gånge roch framför allt första gången var hon jätte trevlig... Tänkte att det kunde blivit dyrt eftersom man måste ha frukostcatering med personal och allt... Plus att vi inte valde någon av dom catering dom ville att man skulle ha.. Vilken valde ni? Är ni många gäster?
    Vi valde Victors, De andra var alldelses för dyra! Vi kommer vara ca 75 st till middagen och ca 30 till på själva festen! Man måste ju inte äta frukost om man inte vill? Det behövde inte vi i alla fall, och för oss var det bara bra med rummen, Hela min släkt flyger ju in för bröllopet så vi skulle ju behövt boka hotell ändå!

Vilka har ni valt??
  • weddingdreams
    Mahy skrev 2011-12-22 18:44:38 följande:
    Vi valde Victors, De andra var alldelses för dyra! Vi kommer vara ca 75 st till middagen och ca 30 till på själva festen! Man måste ju inte äta frukost om man inte vill? Det behövde inte vi i alla fall, och för oss var det bara bra med rummen, Hela min släkt flyger ju in för bröllopet så vi skulle ju behövt boka hotell ändå!

Vilka har ni valt??
    Ja  jag tyckte p2 och dom med var för dyrt. Vi har fastnat för Kockduon. Vi har träffat dom och dom är helt underbara plus att en kompis til mig hade dom förra året och dom är jätte nöjda med dom...

Nej för min del klarar jag mig utan frukost men gästerna kanske vill ha..
    Vi ska tipsa om hotell men dom får betala det själv och så bjuder vi på en brunch hemma hos oss vid 11/12... Det ska våra föräldrar hålla i...

Ska i gifta er i kapellet där vid bjärka eller?
Svar på tråden Linköpingsbrudar...