• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Dreaming

Står stilla... men vet vad det beror på julfirande hemma hos föräldrarna hela helgen = mycket mat och godsaker! :D

• Sofi K

Vågar inte i nuläget ställa mig på vågen... kan man göra som så att jag är duktig i någon vecka till och sen ställer mig...??
    Är livrädd att det är GALET mycket mer än jag tror.

Men måste för övrigt få berätta att jag var på kalas igår. Trerätters mitt på dagen och bra med sötsaker och grejer. Tog bara en lite portion och inte extra. inte heller på efterrätten.
    Kvällen blev det några skorpor med getost. inte helt hundra, men i alla fall bättre än limp-smörgås.
    Känner mig lite nöjd!

Har faktiskt på något konstigt vänster slutat ha sötsug! Det känns hur bra som helst!

Augustesen- Tror jag kör "mindre portioner" nu över jul och nyår, och rivstartar en gång till med drinkarna efter nyår! Är hemma hos föräldrarna över jul, och det går ju lixom inte att "inte berätta" för någon om man slänger fram pulvret på frukostbordet lixom :)

MASSA PEPP TILL OSS ALLA!!!!

• LindaTM

tredje dagen med SLANKA nu, -0.9. Yippie! Fast jag vet att de två första  kilona endast är väska innan kroppen börjar bränna från fettet. Men visst är det en härlig början och en start på något nytt. Är förvånad att jag inte alls har kännt mig hungrig, men med allt det vattnet är det bra att ha tillgång till toalett. Nu märker jag hur mycket " onödigt skit" jag har haft i kroppen, all vätska försvinner. Blir lite som detox men det gillar vi! Va roligt att det går bra för er med!:):)

• Jennie2012

Måndag morgon, vågen visade 58.5 kg och en minskning på 0,5kg. Känns bra. Har ändå unnat mig en del i helgen. Ett par glas vin fredagkväll, julmingel med glögg och godis på lördag samt fika och efterrät söndag. Men fick även in två ordentliga träningspass som väger upp. Pepp Till er andra!

• SnartJohnsfru

hmmmmm... grattar alla som gått ner...

Själv har jag inte gått varkern upp el ner....

det är JUL och det kommer jag tydligen unna mig!
    Tar det här på allvar först efter nyår!!! Får många frästelser innan dess!!!!!

Men lycka till tjejer!!! Jag väger ,mig ändå under tiden så ni får höra om min "fetma"..........

FAN VA JAG ÄR BESVIKEN PÅ MIG SJÄLV!!!! Men jag kan inte motstå julens godsaker!!!!!

HJ*LP!!!!

• YouandMe
    SnartJohnsfru skrev 2011-12-20 22:19:11 följande:
    hmmmmm... grattar alla som gått ner...

Själv har jag inte gått varkern upp el ner....

det är JUL och det kommer jag tydligen unna mig!
    Tar det här på allvar först efter nyår!!! Får många frästelser innan dess!!!!!

Men lycka till tjejer!!! Jag väger ,mig ändå under tiden så ni får höra om min "fetma"..........

FAN VA JAG ÄR BESVIKEN PÅ MIG SJÄLV!!!! Men jag kan inte motstå julens godsaker!!!!!

HJ*LP!!!!
    haha, sluta nu! Jag kommer TRYCKA i mig godsaker, så det kommer nog inte gå så bra för min del heller. Satsar på att äta gott och onyttigt och må bra, det är ju ändå jul(!) men ska även tänka på att röra på mig emellanåt. Jag kommer inte kunna väga mig på två veckor, så vi får se hur det går med vikten... den 9 januari kommer jag kunna väga in mig igen, haha. Kan bli en rejäl chock Glad
  • augustesen
    LindaTM skrev 2011-12-19 15:06:18 följande:

tredje dagen med SLANKA nu, -0.9. Yippie! Fast jag vet att de två första  kilona endast är väska innan kroppen börjar bränna från fettet. Men visst är det en härlig början och en start på något nytt. Är förvånad att jag inte alls har kännt mig hungrig, men med allt det vattnet är det bra att ha tillgång till toalett. Nu märker jag hur mycket " onödigt skit" jag har haft i kroppen, all vätska försvinner. Blir lite som detox men det gillar vi! Va roligt att det går bra för er med!:):)

Även om det bara är vatten så blir man ju SÅ glad när kilona (bokstavligt talat) rinner av en!!
    Härligt att du inte känt dig hungrig, jag brukar bli ashungrig men efter första 5 dagarna brukar jag klara mig bra :) Hoppas att det fortsätter att vara lika "lätt" och att vikten fortsätter att minska i snabb takt.

Ni andra är också superduktiga, starkt att orka gå ner nu i jultider - jag är svag men längtar till 2 januari då jag kommer igång med ck/slanka :)

Pepp till er!!!
  • drumelz

Hejsan alla!

Jag tänkte hoppa in här---behöver oxå tappa ett par kg till den stora dagen.

För att få en motiverad träning så har jag faktiskt skaffat mej en PT och vi hade vi första träningsträff i måndes. Vi höll på i ca 75 min och det  kändes som om det var mer vila än träning. Men när man väl gjorde övningarna som om hade så gjorde man det ordentligt och nu två dagar efter så känns det något fruktansvärt i hela kroppen. Jag kan inte gå som en normal människa i trappor och kan knappt sträcka ut vänster arm. Har ingen aning om vad jag har gjort för en övning med aj, vad ont det gör.

Lycka till alla!

• LindaTM

Idag har magen kurrat lite men då har jag tryckt i mig mer vatten så att det försvann:) Inte velat väga mig än utan väntar lite till så blir det kanske mer minus på vågen=D Hittade en blogg på en kvinna som kör en Slanka diet, tycker själv det är väldigt intressant att fälja andras väg och jämföra med min egen. Om ni vill läsa så har jag länkat den här, http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fslankofin.blogspot.com%2F&h=-AQHtaKsCAQHea9yODu2zgg8seevaD8P_yK9AnD84aE4CkA . Hittade även dom på Facebook. Tack snälla augustesen för dina fina ord:)

Snart är det jul:)

• Yegua

Hejsan alla!

Får jag också vara med här? Gifter mig förmodligen inte förrän 2013 men är bra sugen på att tappa några kilon till en londonresa i vår :)

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???