• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Fru 0728

Hej Alla!
    Ni verkar vara en härlig grupp som jag skulle behöva joina om det inte är för sent?!
    Jag gifter mig i slutet av juli och behöver gå ner minst 10kg. Min extravikt är jämt fördelad över kroppen, om det är bra eller dålig har jag ingen aning om.

Tänkte börja röra mig mer, 2-3 träninngspass i veckan med simning, body balance, body pump och promenader och självklart äta mindre av allt det goda.

Hoppas jag får vara med!

Kram

• Hipo1

Här står det stilla, trots att jag har tränat flera gånger denna veck. Exakt samma vikt som förra veckan. Men, men, bara att fortsätta kämpa!

• YouandMe
    Hipo1 skrev 2012-01-10 10:44:22 följande:
    Här står det stilla, trots att jag har tränat flera gånger denna veck. Exakt samma vikt som förra veckan. Men, men, bara att fortsätta kämpa!
    Det blir lätt så! Skulle vara konstigt om man alltid gick ner i vikt varje vecka. Kan även bero på vad man tränar, kroppen behöver variation av träning annars blir det för mycket "vardag" för kroppen. Vad är det för träning du kör? 
  • bridetobe2013

Får man hänga på fast man har ca 25 kg att gå ner... Lite mer än "ett par" om säger så.Började med ViktVäktarna online i torsdags. Blev förkyld i samma veva och har inte haft möjlighet att börja träna. Men om några dagar så hoppas jag vara på G. Vill ju göra det på riktigt nu när jag startat...

1/6 2013
  • augustesen
    bridetobe2013 skrev 2012-01-10 13:54:18 följande:
    Får man hänga på fast man har ca 25 kg att gå ner... Lite mer än "ett par" om säger så.Började med ViktVäktarna online i torsdags. Blev förkyld i samma veva och har inte haft möjlighet att börja träna. Men om några dagar så hoppas jag vara på G. Vill ju göra det på riktigt nu när jag startat...
    1/6 2013
    Jag ska ner 24,4kg totalt..20 kvar så såklart :)
    Hur tycker du viktväktarna är? Ska köra det om några veckor är planen.
    Kämpa vidare och krya på dig!
  • LindaTM

Snart en månad med Slanka. -7.8 kg. Ska nu går över på Slanka kombi och äta ett nyttigt mål om dagen. Till alla er som säger att man går upp allt igen, ja visst gör man det OM man börjar äta som man gjorde innan man började sen diet, det är väl bara självklart? Det handlar om att ändra hela sitt liv och få nya vanor, även efter dieten. Men jag är dö nöjd med mina kilon!! Hoppas det går bra för alla andra med:)

• bridetobe2013
    augustesen skrev 2012-01-10 17:01:59 följande:
    Jag ska ner 24,4kg totalt..20 kvar så såklart :)
    Hur tycker du viktväktarna är? Ska köra det om några veckor är planen.
    Kämpa vidare och krya på dig!

Körde vv föfr 4½ år sedan. Gick på möten då, Gick nert 12,5 kg på 3 månader... Så jag gillar verkligen vv. Har nog gått om tid att hnna gå nr också. Vi viger oss antagligen den 176 2013,,,, Om det inte blir rådhusvigsel den 1/6 i år.... Men ner ska jag tids nog, Den här gången får det at så lång tid det tar... För ner ska jag...

känner mig piggare och hoppas ha ork att köra igång på to. Lite lätt iaf. Lycka till!

1/6 2013
  • Hipo1

Youandme: Jo det är väl så. Har kört zumba och promenader/sprungit på löpband. Ska försöka bok in ett möte på gymmet och få hjälp att planera min träning.

• augustesen
    bridetobe2013 skrev 2012-01-10 18:17:03 följande:

Körde vv föfr 4½ år sedan. Gick på möten då, Gick nert 12,5 kg på 3 månader... Så jag gillar verkligen vv. Har nog gått om tid att hnna gå nr också. Vi viger oss antagligen den 176 2013,,,, Om det inte blir rådhusvigsel den 1/6 i år.... Men ner ska jag tids nog, Den här gången får det at så lång tid det tar... För ner ska jag...

känner mig piggare och hoppas ha ork att köra igång på to. Lite lätt iaf. Lycka till!

1/6 2013
    Det låter riktigt bra :)
    Ja det är ju bättre att ha gott om tid på sig, då slipper man hetsa sen på slutet :p Det kommer nog gå bra ska du se, fokusera på målet! :)
    Heja heja heja!!!!!
  • YouandMe
    Hipo1 skrev 2012-01-10 21:34:15 följande:
    Youandme: Jo det är väl så. Har kört zumba och promenader/sprungit på löpband. Ska försöka bok in ett möte på gymmet och få hjälp att planera min träning.
    Det låter ju jättebra!
    Konditionsträning är A och O vid viktnedgång, och gymträning gör att kroppen bygger fler muskler. Fler muskler resulterar i att kroppen behöver mer energi vid både träning och vila, vilket helt enkelt betyder att energiförbrukningen ökar- som är precis det vi är ute efter Flört 

Jag är såå imponerad över er som tränar på gym, det är nåt av det värsta jag vet! Jag vågar inte ens köpa gymkort för jag vet ändå att jag aldrig kommer gå dit... lika bra att spara de pengarna! Den muskelträning jag får är tack vare styrkeövningarna på gympan och yogan, men ibland får jag något ryck och lägger mig ner framför tvn och kör lite situps Tungan ute
Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???