2000 skrev 2012-06-15 23:41:16 följande:
Jag ska egentligen inte vara i denna tråden kanske.... Jag har ett ämnesomsättnings problem som gör att det är svårt för mig att gå upp i vikt. Jag kan sitta stilla och äta i princip det jag vill, och inte gå upp. Men det är jobbigt det med. För jag är yr, mår illa och får gå på läkarbesök ofta. Så jag hade gärna! sluppit mina problem och gått upp lite i vikt istället. Kram och Lycka Till Alla!
Haha, nä - det kan vara lite svårt att relatera till ditt problem när man själv fullkomligt hatar sina extra kilon. Vi sitter dock i samma båt för oavsett hur olika vi nu må vara utåt så mår ju alla skit för när kroppen äter av sina egna resurser (vilket den gör både när man bantar och har låg vikt pga andra orsaker). Yrsel och illamående, svaghetskänsla, man nästan känner hur någon "karvar" på insidan. Jag tror inte det är så olika.....
(förutom den där lilla bagatellen att du får äta...
Igår blev jag hippad, så nu har jag lagt på mig två tre kilon (jag pendlar några kilon i vätska eftersom jag inte äter kolhydrater till vardags). Men det var det värt, bästa dagen i mitt liv!
Nu är det 20 dagar kvar och bortsett från midsommar så ska jag lägga in en extra växel och ta till alla knep jag kan:
periodisk fasta - avgörande tonvis med vatten minst 8 timmar sömn (lite eller dålig sömn får vilken diet som helst att avstanna) överdos av Omega3 (3 ggr daglig dos ungefär) supermycket koffein och ingen mer mjölk i kaffet äppelcidervinäger max 50 g kolhydrater om dagen (så jag tappar vätskan igen) inget mer fett = köttfärs är bannlyst - bara filéer hädanefter (nötter är bannlyst sen länge - det är överskattat och bara fyllt med fett) träna extra mycket ben i gymmet, stora muskler bränner mycket fett intervaller! stå inte och mal på löpbandet i samma tempo
Men viktigast av allt är kanske det där "F*ck you" som sitter inpräntat på näthinnan. Jag upprepar det så fort jag blir trött, hungrig, får mjölksyra eller vad som helst som känns jobbigt. F*ck you kroppen, det är JAG som bestämmer när vi ska vila!
Det låter fanatiskt, men de där sista kilona kommer inte kliva av frivilligt - man kan inte be snällt! :)
Kämpa på tjejer!