• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • augustesen
    Grodprinsens brud skrev 2012-06-10 13:27:11 följande:
    Jag hoppar också på!
    Har ca 10 kg kvar. Det låter lite egentligen eftersom jag har ett år kvar men jag känner mig själv... suck... Måste hitta motivationen! Tar till mig Flodhästdiskussionen och tar nya tag!
    Härligt! Spelar ju ingen direkt roll när man ska gifta sig..ju snabbare man kommer igång ju trevligare viktminskning får man ju :)
    Jag började i januari förra året (omedveten om kommande bröllop) men sen stannade det av när jag gått ner 17 kg. Sen gick jag upp 7 igen innan jag tog tag i det igen i januari och sedan dess har det gått seeeegt.

Så gör dig en tjänst och håll dig till viktminskningen så du slipper paniken när bröllopet närmar sig :)

Hejja hejja brudar!
  • vilja
    augustesen skrev 2012-06-09 10:13:45 följande:
    WOHO!!!

Nu har jag gått ner totalt 20 kg sedan januari 2011..eller mer februari 2011 :p
    10 kg har försvunnit sedan januari i år och mer ska det bli :)

Har 12,3 kg kvar till min önskade bröllopsvikt på 75 kg. Känns som något jag kan uppnå :)

Nu kämpar vi vidare brudar, tänk så snygga vi kommer vara i våra heta snygga klänningar!
    All pepp :)
    WELL DONE!!! 20 kg måste kännas underbart, och när du är klar, efter mer än 30 kg måste kännas helt fantastiskt. Riktigt starkt jobbat! 

-----

För varje kilo jag tappar så firar vi med extra tungt gympass och en lyxigare middag.
    Lyxmiddag kan vara att byta ut kycklingen mot nötkött, eller äta krispig grönsallad istället för broccoli.
    Lyx baseras på kilopris. Undvik att fira genom att "unna er" godsaker, eller en extra portion, då detta ofta leder till besvikelse dagen efter eller ökat godissug. 

En annan sak att tänka på:
    Snöa inte in på vad ni ska få äta när dieten är klar. Försök att inte fokusera alls på godis och allt det andra ni inte får äta. Man har i vissa studier kunnat bevisa att suget triggas av att ständigt tänka på det man inte får äta och man kan alltså lindra sitt sötsug genom att fokusera på annat.  Fokusera på bröllopet, bröllopbilderna, eller i värsta fall hur läskande gott det är med röd knaprig paprika. 
    Tro mig, det blir bara värre av att tänka på hur mycket man saknar det!

Tre kilon och tre veckor kvar...   
  • izredam

Jag funderar på att helt enkelt säga att nej, vi kan inte gifta oss förän jag har gått ner mina 25kg som jag har kvar. Vi har ju egentligen inte bestämt något datum, vi har inget bokat, inget köpt - ingenting. Och just nu när vi båda är studenter så är det jättesvårt för oss att spara pengar. Men att jag måste gå ner i vikt först innan vi kan planera bröllopet känns som en vettig motivering. :)

vågen stod för övrigt på -0.1kg den här veckan >.< Aja, det är ju i alla fall ner och inte upp och med en ny förkylning på g så är jag nöjd, speciellt när det fortfarande är tentaplugg i 100km/h som gäller xD Men tenta imorgon och iövermorgon nu sen har jag sommarlov <3

• 2000

Jag ska egentligen inte vara i denna tråden kanske.... Jag har ett ämnesomsättnings problem som gör att det är svårt för mig att gå upp i vikt. Jag kan sitta stilla och äta i princip det jag vill, och inte gå upp. Men det är jobbigt det med. För jag är yr, mår illa och får gå på läkarbesök ofta. Så jag hade gärna! sluppit mina problem och gått upp lite i vikt istället. Kram och Lycka Till Alla!

• vilja
    2000 skrev 2012-06-15 23:41:16 följande:
    Jag ska egentligen inte vara i denna tråden kanske.... Jag har ett ämnesomsättnings problem som gör att det är svårt för mig att gå upp i vikt. Jag kan sitta stilla och äta i princip det jag vill, och inte gå upp. Men det är jobbigt det med. För jag är yr, mår illa och får gå på läkarbesök ofta. Så jag hade gärna! sluppit mina problem och gått upp lite i vikt istället. Kram och Lycka Till Alla!
    Haha, nä - det kan vara lite svårt att relatera till ditt problem när man själv fullkomligt hatar sina extra kilon. Vi sitter dock i samma båt för oavsett hur olika vi nu må vara utåt så mår ju alla skit för när kroppen äter av sina egna resurser (vilket den gör både när man bantar och har låg vikt pga andra orsaker). Yrsel och illamående, svaghetskänsla, man nästan känner hur någon "karvar" på insidan. Jag tror inte det är så olika.....

(förutom den där lilla bagatellen att du får äta... Flört

Igår blev jag hippad, så nu har jag lagt på mig två tre kilon (jag pendlar några kilon i vätska eftersom jag inte äter kolhydrater till vardags). Men det var det värt, bästa dagen i mitt liv!
    Nu är det 20 dagar kvar och bortsett från midsommar så ska jag lägga in en extra växel och ta till alla knep jag kan:
    periodisk fasta - avgörande tonvis med vatten minst 8 timmar sömn (lite eller dålig sömn får vilken diet som helst att avstanna) överdos av Omega3 (3 ggr daglig dos ungefär) supermycket koffein och ingen mer mjölk i kaffet äppelcidervinäger max 50 g kolhydrater om dagen (så jag tappar vätskan igen) inget mer fett = köttfärs är bannlyst - bara filéer hädanefter (nötter är bannlyst sen länge - det är överskattat och bara fyllt med fett) träna extra mycket ben i gymmet, stora muskler bränner mycket fett intervaller! stå inte och mal på löpbandet i samma tempo
    Men viktigast av allt är kanske det där "F*ck you" som sitter inpräntat på näthinnan. Jag upprepar det så fort jag blir trött, hungrig, får mjölksyra eller vad som helst som känns jobbigt. F*ck you kroppen, det är JAG som bestämmer när vi ska vila!
    Det låter fanatiskt, men de där sista kilona kommer inte kliva av frivilligt - man kan inte be snällt! :)

Kämpa på tjejer! 
  • jakother

Jag har köpt en skräddarsyddklänning(fast det är en kina!) Den har inte kommit än, men hur mycket vågar jag gå ner? Jag skulle vilja gå ner ett par kilo men  eftersom det bara är drygt två månader kvar tills vi ska gifta oss, så kan hinner jag inte går ner hur mycket som hellst! =) Men skulle va kul om jag kanske gick ner 5 kilo, det skulle betyda att jag hamna under 90 kilo :)

Jag försöker att äta mindre och är ute med vovven på långa raska promenader, just nu är jag förkyld men jag kommer börja jogga när hostan är borta! Har provat jogga men det slutar bara i en hostatack! :P

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Jeaneettes

Jag har 4 kilo kvar som jag vill bli av med, tränar gör jag redan. men nu lägger jag i en hårdare växel. frukost idag ägg lunch tonfisk och broccoli och till middag lax och broccoli

• jakother

Jag gick bara upp ett kilo när jag vänta min senaste son och har sen han föddes gått ner 21 kilo(ej inräknad det kilo jag gick upp med honom) Han föddes den 5 januari i år.. Sen i februari när jag skulle gå ner på egen hand så har jag gått ner ca 12 kilo(gick ner 9 när han kommit ut)..

.. Blev det krångligt nu? haha 21 kilo sammanlagt.. :) 12 på egen hand och 9 av att jag var gravid och det togs från min kropp..

• LadyC

Härligt med denna tråd!

Jag har redan gått ner i vikt med hjälp av Cambridge Viktprogram! 25 kg och lyckats hålla vikten i nästan 2 år. Det har gått superbra. Men jag gifter mig i september och skulle vilja tills dess gå ner i 10 kg. Men nu är det sommar och jag vill verkligen inte falla i ovanor och gå upp en massa :S

• jakother

Nu ska jag ut och börja mitt jobbingprogram, gå i fem jogga i fem gå i fem jogga i fem etc.. har varit förkyld men nu kan jag inte vänta längre!!! =)

• izredam

Hm, förkyld tjej. Men jag har i alla fall tappat ett par hg denna veckan. Får duga med tanke på hur mycket mat min kropp vill ha när jag är sjuk, det är som att den dubblar förbränningen när jag är sjuk så att jag kan äta vad som  helst... Nu är det en vecka kvar tills vi åker på semester, då lär jag ju gå upp i vikt, men det ska bli en hel del bad och promenader och så tänkte jag börja på mornarna med lite simning, det är lyx i min värld (som har en halvmil till badhuset här hemma - det tar man inte på morgonen när skolan sen ligger 8km från badhuset ^^).

• Josefin521

Underbart bra det verkar gå för de flesta!!

Vilja: Jag kör nästan identiskt schema som du, förutom den lilla detaljen att jag inte tränar...jag försöker ta morgonprommenader men fuskar en del. Lite uppdatering sedan sist:

Start: 71,2

Mål: 65

Sist här på BP: 66,5

Idag: 66,3

Inte mycket till nedgång på ett par veckor men nu kör jag hårt (förutom midsommar) med dieten och ger mig f-n på att ta promenaderna. Nu är det bara 3 veckor kvar för mig och då borda jag ju kunna gå ner 1 kg i alla fall...

• vilja

Hur många kilon kommer ni gå upp idag? På söndag kommer min vikt nog klättrat upp 2 kilon (jag väger som mest 2 dagar efter ätardagar för då har vätskan verkligen satt sig). Det innebär att jag har 4,5 kilon att tappa på 1,5 vecka. Jag får nog låta bli att äta helt de resterande dagarna ;)

• augustesen
    vilja skrev 2012-06-22 07:56:53 följande:
    Hur många kilon kommer ni gå upp idag? På söndag kommer min vikt nog klättrat upp 2 kilon (jag väger som mest 2 dagar efter ätardagar för då har vätskan verkligen satt sig). Det innebär att jag har 4,5 kilon att tappa på 1,5 vecka. Jag får nog låta bli att äta helt de resterande dagarna ;)
    Hahaha ja lär väl bli en + 2-3 kg idag :p Men lite måste man ju tillåta sig! Vägde 86,2 kg imorse och kommer köra pulver i två veckor med start på söndag. Min förhoppning är att väga runt 79 efter dom två veckorna :) Hoppas det fungerar :)

Glad midsommar på er!
  • Jennie2012

hej tjejer! 
    Det var ett tag sen jag var här inne, nån gång i april tror jag faktiskt att det var. Hur går det för er? Hur långt har ni kvar till bröllopet?
    Jag har fått tänka om lite...  jag är gravid i veck 20 och vi gifter oss om 3 veckor. Fokus på att gå ner i vikt har jag helt fått lägga åt sidan. Träningen har skitit sig totalt då jag helt enkelt inte har kännt för det och då har det fått vara så. =) Det blir lite promenader istället. Maten har jag också låtit mig äta det jag känner för. Hade en period när jag var hungrig jämt. Men en positiv sak är att mitt sug för godis har försvunnit, däremot gillar jag det salta i pommes o chips mycket mer nu! 
    Totalt ligger jag nu på 3,5 kg plus från det minsta jag vägde, men bara +0,5 från min startvikt i denna tråden. Nästa vecka ska jag träffa en sömmerska som ska få sy ut min klänning runt magen så jag kan komma i den. (jag kanske inte skulle ha köpt klänningen redan innan jul...)

Lycka till alla er andra och kämpa på!!  

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???