• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Josefin521

Måndag igen och invägning!

Startvikt: 71,2

Förra veckan: 68,7

Denna veckan: 68

Målvikt: 65

Tjoho, nu känns det faktiskt som om jag faktiskt kan nå min målvikt! Veckan har gått väldigt bra men lörd kväll och söndag innebar många frestelser som jag lyckligtvis höll mig ifrån men det var fortfarande jobbigt. Känner eftr 6 veckor att sötsuget nästan är borta. Nu skall jag kämpa på dem sista kilorna!

Hur går det för er andra? TS snartjohnsfru? Lomilla? Alla andra som uppdaterat här tidigare på måndagar? Är ni kvar eller har ni tappat suget?

• Lommila1

Jag är här ännu, men det har nog sannerligen börjat glisna i leden!

dock försov jag mig i morse så jag glömde väga in mig, men imåron e jag invaäg o smäcker;)

smgvägde mig inni veckan å då var jag på -0,2

dock tryter det i motivatione, jag tycker jag kämpar men på vågen sker det inget.... kanske den har hängt sig:P

• Hipo1

jag är ff med! har ju drygt tio kg kvar så jag lär nog bli rätt ensam här på slutet.. -0,9 den här veckan iaf!

Lommilla: min våg har också stått stilla och de veckor man verkligen ätit bra och tränat känns det ju riktigt frustrerande. men kan ju vara så att man bygger muskler och de väger ju mer..

• helsingebrud

Tjejer, Jag är också med fortfarande.
    Är bättre om ni använder måttbandet istället för vågen
    Står still på vågen för tredje veckan men midjemåttet minskar
    Denna vecka -1cm
    totalt -16 cm sedan start efter nyår

Muskler väger dubbelt mot fett
    tränar ni samtidigt som ni försöker gå ner i vikt så
    går man ner fast vågen står still
    Bättre att tajta till sig muskelvis.

Tog två mil i längdspåren på förmiddagen och ikväll blir det 1 timme afro
    Kul när folk i omgivningarna kommenterar att man krympt

Lycka till tjejer och jobba på
    Ps. Provade min klänning idag och den PASSADE äntligen !

• Lommila1

start: 69.5
    två veckors sedan: 67,0
    idag 67.1
    Mål 60

sjaha då var man på + sodan igen....
    iofs det rör sig om så små skillnader att det är ju om man drack ett glas vatten eller ej....MEN SURT!!

jag behöver nog vverkligen nån nytändning, var det måttandet det kanske.....
    suck å stön...

• Hipo1

jag har varit på väg att mäta mig flera ggr, men mitt måttband verkar ha gömt sig. måste kanske investera i ett nytt.. har gått rätt bra med träningen den här veckan iallafall och det känns ju riktigt bra, hur går det för er andra?

• Josefin521
    helsingebrud skrev 2012-02-13 15:03:31 följande:
    Tjejer, Jag är också med fortfarande.
    Är bättre om ni använder måttbandet istället för vågen
    Står still på vågen för tredje veckan men midjemåttet minskar
    Denna vecka -1cm
    totalt -16 cm sedan start efter nyår

Muskler väger dubbelt mot fett
    tränar ni samtidigt som ni försöker gå ner i vikt så
    går man ner fast vågen står still
    Bättre att tajta till sig muskelvis.

Tog två mil i längdspåren på förmiddagen och ikväll blir det 1 timme afro
    Kul när folk i omgivningarna kommenterar att man krympt

Lycka till tjejer och jobba på
    Ps. Provade min klänning idag och den PASSADE äntligen !

Å herregud! 16 cm sedan nyår..STORA APPLÅDER! Riktigt bra jobbat :) Jag mäter mig också och på 6 veckor har jag tappat 6 cm, känns jätteskönt att slippa lite av den där uppblåsta magen.

Hipo1: Du kommer absolut inte vara ensam, jag har inte haft så stora problem med att gå ner då jag väl bestämmer mig och är väldigt strikt, mina problem startar alltid när jag nått målvikten. Då börjar det med en liten kaka och slutar med en hel kanelläng, jag har liksom bara två knappar, on eller off. Det behöver jag verkligen lära mig, att hitta balansen där jag behåller den vikten jag har. Vi kämpar tillsammans!

• Hipo1

josefin: det låter bra att jag inte kommer att bli ensam här. ja, att hitta balansen är nog bra att satsa på.

spännande att se vad vågen säger imorgon. har tränat rätt bra i veckan, hoppas det gett resultat.

• Lommila1

start: 69.5
    Förra veckan: 67,1
    idag 66.8
    Mål 60

Nåja, äntligen gick det lite nedåt.. med betoning på lite:/ det är väl såhär de känner sig i biggst looser då de har slitiit hund i en veck aå går ner under kilot... SUck

DÅ ni säger att ni äter nyttigt; kan ge ge lite tips på vad ni äter då?
    jag har satsat på mycket grönt och rotfrukter,frukter ock lämnat bort lite på tallriken.. men det verkar ju vekligen inte vara vägen framgångskonceptet..

• Josefin521

Start: 71,2

Mål: 65

Förra veckan: 68

Idag: 67,8

Inte mkt till minskning men vissa veckor händer ingenting och jag ger inte upp för det :)

Härligt Lomilla, huvudsaken att det går nedåt! Hur går det för er andra?

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???