• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • sagoprinsessa

Idag skulle jag köra igång igen, så gick upp halv sex för att hinna ta cykeln till timjobbet, nu är jag rätt nöjd med mig själv när jag ligger hemma och klockan är strax innan ett och jag hunnit cykla en timme och jobba (vilket i sig är ett jäkla träningspass) fem timmar Glad

• YouandMe

Startvik: 61 kg
    Mål: 55 kg
    Förra vägningen: 58,2 kg
    Denna vecka: 58,7 kg

Hela denna vecka kommer jag sitta med en hemtenta, vi får se hur det går med vikten Glad haha. Men måste försöka träna på kvällarna så det kanske går bra ändå...

Nu har det blivit fin vår, någon som börjat springa, cykla eller promenera mycket ute? 

• helsingebrud

startvikt 78

förra vägning 68

vägning idag 68,5

midjemått -20,5 cm

i går testade vi något nytt, vi har köpt skikes och var ute och skikade i ca 45 minuter

• izredam

Jag har börjat, sakta men säkert, att promenera. Springa kan jag ju inte och ja, jag får ju göra vad jag kan liksom. Men jag klarar inte av att gå så länge än innan knät ger upp.. Men varje steg är bättre än inget steg alls. Så tänker jag.

Nu är det tenta idag, sen blir det förhoppningsvis lite lugnare ett tag...

• Hipo1

Blä, förra veckans sötsug satte sina spår: +0,5. Har blivit förkyld som bara den också så blir ingen träning för tillfället.

YouandMe: Jag har promenerat på lunchen i några veckor. Riktigt skönt! Vad snön har smält bort fort!

• YouandMe

Hipo1: Ja, snön har faktiskt varit borta här ett tag, men oj vilket vårväder Glad Det blev ingen yoga för mig igår kväll (kläderna var tvättade och dyngblöta Glad) så det fick bli en lååång promenad, fåglarna kvittrade och det var inte ens kallt fastän solen gått ner. Underbart!

• Jane

Hej tjejer!

Startvikt: 63
    Målvikt: 55
    Nu: 65 ????????

Midjemått start: 96 cm
    Midjemått nu: 94 cm

Va f*n! Det kan inte stämma, jag tror det är något fel på vågen eller svagt batteri. I början mätte jag mitt midjemått i samband med brudklänningsköpet och då var jag 96 cm runt midjan, igår mätte jag mig 94 cm (och det var då också mitt på dagen precis efter att jag ätit och var proppmätt). Midjemåttet kan man ju inte ta fel på utan det måste vara något fel på vågen....

• Forumvärd

Nu har jag gjort slag i saken på riktigt och gått med i VV-online!
    Har min första vägning i morgon men har tjuvvägt mig och faktiskt tappat 1.3 kg på fem dagar Förvånad
    Det roliga är att det inte varit speciellt jobbigt heller och än så länge är motivationen på topp

• Forumvärd

Är det någon av er som har provat Zumba via Xbox och kinect?
    Om inte så gör det
    Det är superroligt, jobbigt men smidigt.
    Dessutom roar jag familjen och hundarna när jag skuttar, hoppar och har mig

• izredam
    Forumvärd skrev 2012-03-29 11:15:25 följande:
    Är det någon av er som har provat Zumba via Xbox och kinect?
    Om inte så gör det
    Det är superroligt, jobbigt men smidigt.
    Dessutom roar jag familjen och hundarna när jag skuttar, hoppar och har mig
    Jag har dansat Zumba till kinect förut, men nu när knät har pajjat så fixar jag inte det. Hoppas att de promenader jag gör nu ska fixa knät lite så att jag klarar av Zumba som ändå är en rätt snäll dans mot knäna i jämförelse med mycket annat :) Men roligt är det!
Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???