• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • jimmyojennifer

Hej allihopa,

Så kul att se alla kämpa, de ger en motivation. Jag har alltid älskat att träna, dansade tills jag var 18 och har sedan alltid tränat på gym.
    Senaste 8 månaderna har jag dock haft en inflammation i mitt bröst som gjort att jag inte kan träna, så jag har gått upp 10 kilo. =(

Nu försöker jag sen bröstet blev bra och talar om för mig själv varje morgon att det är självbehärskning som gäller. Inte småäta, röra på mig ordentligt osv osv.
    Jag och killen simmar 1000 m varje dag och jag går till och från jobbet ( tar ca 20 min) men det blir sån besvikelse när det inte händer något för att självbehärskningen brister. Det känns även jobbigt att jag är så svag nuförtiden.

Igår åt jag inte bara en, utan två portioner chokladpudding med grädde. Det var ju så mysigt när vi satt där i soffan. Och sådär håller det på, klart jag ska äta fredagsfika, klart jag ska unna mig en snickers, det är klart jag ska ta en omgång tårta till.
    Jag har gått ner 2 kilo sen jag började träna men sen tog det stopp. Jag blir så arg på mig själv och jag vill inte ha en valk som syns hela tiden. Plus att jag saknar mina fina kläder!

Jag hoppas ni kan hjälpa mig att skicka massa styrka och självbehärskning till mig så  jag lyckas bryta min onda cirkel och tar tag i träningen ordentligt igen!

• nagu

Här vill jag också hoppa på! Kämpar för fullt med att bli av med de sista kilona och står även jag brud 7/7.
    Just nu har jag satt igång med Naturdiet shakar, kommer försöka köra dessa i största möjliga mån tills cirka 1 vecka innan bröllopet dvs. 3-4 veckor.

Går rätt mycket, men tänkte jag skulle sätta igång och springa nu också. Får se hur det går, men några kilon ska man väl allt hinna  

• izredam

Vägde mig i morse igen (vet att jag inte borde, men jag kunde inte låta bli...). -0.2kg till sen igår, vettefan vad som kan ha hänt när jag vägde mig igår i alla fall. Men jag klagar inte.

Blev ingen träning idag dock, men jag tog mig an diskberget, tog typ 1,5timme (det är tentaperiod >.<) och jag vad genomsvettig efteråt, vilket iofs troligtvis beror på värmen.... Var och shoppade i en timme också förut, blev lite nya kläder och ett par BH:ar så nu ska jag klara mig i sommar :P

I helgen ska det bli lite längre promenader med svärföräldrarnas hund i alla fall - det får duga med träning när man inte är hemma :)

• vilja
    jimmyojennifer: känner igen det där så väl. Självbehärskning, suget som tar över eller motivationen som tryter. Jag körde med ätardagar så jag kunde unna mig allt jag längtat efter en dag i veckan. MEN det gjorde att vågen stod still, eller snarare så ökade jag i vikt.
      I samband med det hade jag en PT timme och gnällde en massa - men fick mig ett svar jag inte riktigt väntat mig. Det lät ungefär såhär.

PTn: Okej, så du anser att du är tjock som du ser ut nu?
    Jag: Jaa Gråter
    PTn: Men fattar du inte att det är ätardagarnas om förstör? Du äter 8000 kcal på en dag och tror att det inte ska fastna?
    Jag: men, men Gråter jag behöver unna mig nått. Det är bara en gång i veckan. Utan godis ibland kommer jag tappa motivationen. Jag sliter så hårt i gymmet etc etc.
    PTn: Demon .......Okej - så när du ser dina bröllopsbilder och du är fortfarande är tjock och fet, var då den där ätardagen verkligen så viktig? Bilder du har kvar resten av ditt liv vs en godisbit? Är godis så viktigt att du offrar den viktigaste dagen i ditt liv? Är godisbiten viktigare än vara självsäkert sexig och nöjd med figuren på bröllopsnatten? Om det är så du vill ha det... 

Jag höll på att trilla av stolen, men det var PRECIS det jag behövde höra!
    Jag tänker på hennes ord VARJE DAG! Varje gång jag passerar godishyllorna, varje gång jag öppnar munnen för att äta nått. Och när motivationen tryter så bokar jag en ny PT-timme och ber henne vara ännu tuffare :)

Så, ransaka er själva. Hur viktiga är de där kilona egentligen? HUR gärna vill du gå ner? 
    Låt den där sista månaden vara ett godisfritt sallads-helvete för jag lovar, tårtan kommer smaka gudomligt Skrattande

• augustesen
    vilja skrev 2012-06-07 19:38:59 följande:
    jimmyojennifer: känner igen det där så väl. Självbehärskning, suget som tar över eller motivationen som tryter. Jag körde med ätardagar så jag kunde unna mig allt jag längtat efter en dag i veckan. MEN det gjorde att vågen stod still, eller snarare så ökade jag i vikt.
      I samband med det hade jag en PT timme och gnällde en massa - men fick mig ett svar jag inte riktigt väntat mig. Det lät ungefär såhär.

PTn: Men fattar du inte att det är ätardagarnas om förstör? Du äter 8000 kcal på en dag och tror att det inte ska fastna?
    Jag: men, men Gråter jag behöver unna mig nått. Det är bara en gång i veckan. Utan godis ibland kommer jag tappa motivationen. Jag sliter så hårt i gymmet etc etc.
    PTn: Demon .......Okej - så när du ser dina bröllopsbilder och du är fortfarande är tjock och fet, var då den där ätardagen verkligen så viktig? Bilder du har kvar resten av ditt liv vs en godisbit? Är godis så viktigt att du offrar den viktigaste dagen i ditt liv? Är godisbiten viktigare än vara självsäkert sexig och nöjd med figuren på bröllopsnatten? Om det är så du vill ha det... 

Jag tänker på hennes ord VARJE DAG! Varje gång jag passerar godishyllorna, varje gång jag öppnar munnen för att äta nått. Och när motivationen tryter så bokar jag en ny PT-timme och ber henne vara ännu tuffare :)

Så, ransaka er själva. Hur viktiga är de där kilona egentligen? HUR gärna vill du gå ner? 
    Låt den där sista månaden vara ett godisfritt sallads-helvete för jag lovar, tårtan kommer smaka gudomligt Skrattande
    GRYM PT - haha jag hade älskat henne :) Det är ju exakt det man måste höra..jag har varit värdelös hela våren. Visst jag gick ner 7 kg men HALLÅ det är ju ingenting..lite mer än ett kilo i månaden. Viktminskning my ass!!! En spark i baken mår man bra av!

Det borde ju vara motiverande nog att inte vilja se ut som en flodhäst på bröllopsbilderna..herregud fotografen kostar ju multum - då vill jag fansiken kunna njuta av bilderna.

Jag kör cambridge just nu och skämms som fan över det. Tillbaka vid pulvret då jag har total panik för flodhästen på bilderna :(  58 dagar kvar och jag SKA ner 14 kg..tuff shit att det inte bli någon mat - men det är så värt det och shit så fokuserad jag är!!!!
  • nagu
    vilja skrev 2012-06-07 19:38:59 följande:

Vilken rolig och sann konversation! Men ofta är det verkligen något sånt man behöver höra!
    Denna story ska jag tänka på varje gång jag blir godissugen  
  • vilja
    augustesen: ja hon är underbar. och så har hon en kropp bortom denna värld, så det är lite svårt att säga emot :)

jag har ingen erfarenhet av pulver då jag måste behålla muskelmassan vid viktminskning, men det viktigaste med viktminskning är att hitta något som funkar så funkar pulver så kör så det ryker :)

MEN håll dig långt borta från deras "mellanmåls bars". Alla sorters bars, överlag, är kort och gott skit.
    Oavsett om det är en proteinbar, low carb, energy etc så är det omöjligt att göra en bar nyttig. 200 kcal låter lite - men ska man droppa rejält i vikt måste man äta typ max 1000-1200 kcal om dagen och då är en bar fullkomligt förödande om man ser till mättnadskänsla osv.

Vill du ha ett riktigt bra mellanmål så ta en burk Lättkesella (måste vara den utan smak) och blanda med rikligt av Funlight (måste vara sockerfritt), jag gillar äpplesmaken för den kan man blanda med kanel. (Keso funkar likabra som Kesella)  Kalorierna hamnar ungefär på samma men jag står mig i i alla fall 6-8 timmar, vilket ingen bar någonsin lyckats med Glad
  • jimmyojennifer

Vilja: TACK! tack så otroligt för att du delade med dig av den lilla historien! Det är ju så sant. Jag måste rannsaka mig och hitta den där självbehärskningen.
    Och precis som alla säger, inte nog med att fotografen kostar multum jag vill inte ha bröllopsbilder hemma på väggen med den där lilla valken som tittar fram hela tiden.

Sen överlag vore det skönt att slippa ångesten som dessa 10 extra kilo medför. Jag har ett år på mig så jag vill göra det rätt, inte hetsbanta. Men även om jag börjar träna stenhårt så kommer ju det gå plus minus noll så länge jag anser att jag kan "unna mig" varje gång jag passerar något jag tycker är gott =P.

Om man sen bortser från att extra kilon medför dåligt självförtroende och att jag ínte vill titta på våra bröllopsbilder om 10-15 år och tänka "hmff flodhäst" så är det inte hälsosamt att gå upp i vikt och inte träna! Jag vill ju leva ett långt liv!

• augustesen

WOHO!!!

Nu har jag gått ner totalt 20 kg sedan januari 2011..eller mer februari 2011 :p
    10 kg har försvunnit sedan januari i år och mer ska det bli :)

Har 12,3 kg kvar till min önskade bröllopsvikt på 75 kg. Känns som något jag kan uppnå :)

Nu kämpar vi vidare brudar, tänk så snygga vi kommer vara i våra heta snygga klänningar!
    All pepp :)

• Grodprinsens brud

Jag hoppar också på!
    Har ca 10 kg kvar. Det låter lite egentligen eftersom jag har ett år kvar men jag känner mig själv... suck... Måste hitta motivationen! Tar till mig Flodhästdiskussionen och tar nya tag!

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???