• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • malinax

Hej!! jag är oxå jätteförkyld så ingen träning för mig denna veckan tyvärr:( hade tänkt simma i tisdags, träna på gymet i onsdags å ett boxpass som jag fått avboka idag..:( Surt men vill inte bli sjuk då jag ska upp till sthlm i helgen med härliga vänner.. Det vill jag ju INTE missa.. hoppas på bättre träning nästa vecka!

Så tyvärr tror jag inte det är några större förändringar på vikten denna veckan men har iaf försökt tänka på vad jag stoppar i mig när jag inte kan träna. dessuton har jag avlagt ett "godisförbud" tillsammans med min syster och en kompis till henne.. Så det kan jag ju inte bryta iaf=)

Tror jag sta anmäla mig till vårruset eller nåt sånt så jag verkligen måste komma igång ordentligt nu!!=)

• Yez

Hoppas ni alla lyckas med era mål! Själv har jag också satt igång med träningen igen efter ett uppehåll på 3 månader.. Dock ska jag inte gifta mig snart och tränar pga det :P

Jag har testat allt ifrån svält, efedrintabletter, soppdieter, LCHF mm mm och kommit fram till en sak..

Sunf förnuft gällande mat, äta regelbundna tider och se till att äta var 4:de timme och träning är det bästa sättet för att gå ner i vikt och stanna där! Jag gick från strlk 40 till 36, metabolisk ålder 29-17 på 3 månader på det sättet. Dock inte många kilo men ersatte fettet med muskler vilket väger mer och gjorde mig fast och slank.

(Sweat is fat crying)

Lycka till alla ni och hoppas att ni kommer få ett underbart fint bröllop!

Kramar!

• Lommila1

start: 69.5
    två veckors sedan: 67.1
    idag 67.0
    Mål 60

Puh* jag var ju bortrest och kom hem förra tisdagen och har inte vågat stå på vågen på 2 veckor, det blev en hel del "röda" livsmedel intagna under resan så att säga...Kände mig svälld som en michelingubbe då vi kom hem...
    Men det går tydligen ännu rätt väg iaf:) MEN jag får nog speeda upp processen lite, med denhär farten lär jag inte nå målet... mindre än 4 måndader kvar nu...

• Josefin521
    Start: 71,2
    Förra veckan: 70,2
    Idag 68,7
    Mål 65
    Jaaaa, äntligen börjar det lossna! Vill beställa min klänning sön den 26 feb vilket innebär att jag har 3 veckor på mig att gå ner 3,7 kilo, lite drygt 1,2 per vecka. Kan bli tufft men nästa vecka kommer jag kunna börja träna igen. Har likt många av er varit förkyld en lång tid och då går det mesta åt skogen..
  • Yez

Ett tips till er som har iPhone, det finns en app som heter ShapeUp, den är super bra!

Den räknar ut hur mycket kalorier du ska äta per dag för att gå ner så mycket du vill på så många dagar,

du skriver in vad du äter och tränar så räknar den åt dig hur mycket du har kvar per dag. Testa, den funkar super bra!

• Carroll

Duktiga brudar Vill också vara med här!! SKA ner 10 kg till bröllopet (som är i juli). Jag fick barn för 9 månader sedan, och sedan i somras har jag tagit 12 kg! Men nu känner jag att jag måste lägga i en högre växel, är det nån som kör LCHF (har inte läst alla trådar)?! Jag har hällt mig ganska mycket till Gi under denna period, men nu jäklar ska kilona rasa... Känner mig jättepeppad idag (beror säkert på att jag hade en riktig syndarhelg), så vad äter vi till middag idag?

• bridetobe2013

Uch. Fortfarande klen och pms på det. Helgen blev inte som jag tänkt mig. Vill så gärna börja träna men törs inte förns jag är helt 100% . Just nu mår jag som ett lass med skit och det är svårt att hålla sig inom pp. Om jag bara blev frisk......

Lycka till ni andra

1/6 2012
  • Lommila1
    Yez skrev 2012-02-06 08:53:57 följande:

Ett tips till er som har iPhone, det finns en app som heter ShapeUp, den är super bra!

Den räknar ut hur mycket kalorier du ska äta per dag för att gå ner så mycket du vill på så många dagar,

du skriver in vad du äter och tränar så räknar den åt dig hur mycket du har kvar per dag. Testa, den funkar super bra!

Är det shapeup now du menar? har en logo med ett grönt äpple och ett måttband,,, Jag ladde ner den nu men kände mig lite lost efter att jag lagt n mina egna mått...
    skall man skriva in allt man äter sedan?
  • Hipo1

Här blev det lax, potatis, stuvad spenat och rårivna morötter till middag idag. Har varit en mindre bra vecka; inte kunnat träna så mycket, men igår och idag blev det iaf 5 km på löpbandet. Nya tag nu!! Tyvärr +1kg sen två veckor sen. Men nu jäklar! :)

• helsingebrud

min app heter bara shapeup en grön icon med en vit gubbe i
    Den funkar jätte bra och har väldigt mycke maträtter och aktiviteter inlagda samt att man kan lägga in egna

Man behöver inte guldmedlemskap utan klarar sig bra med den som är fri

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???