• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Josefin521
    sagoprinsessa skrev 2012-01-16 09:32:28 följande:
    Start: 84.7
    Mål: 75
    Idag: 79.2

Yes! Känns skitskönt, särskilt som jag ätit både godis, beasås, vitt bröd och pommes. Här snackar vi noll självbehärskning. Tänker leva nyttigt i veckorna och unna mig på helgerna, behöver inte vräka i mig, men ja, unna mig. Kanske går långsammare men det är något jag kan klara av iaf.
    Grymt bra jobbat! Snart är du i mål Glad
  • verylind

Hej hej. Ny blivande brud. Gifter mig i augusti och har sedan ett halvår tillbaka varit med i viktväktarna. Funkar bra för mig för det är ett sunt sätt att gå ner i vikt. Man lär sig helt enkelt kontroll. Jag ska totalt gå ner 23 kilo och har kommit halvvägs. Idag är ingen rolig invägning då det är den där jobbiga veckan, väger ju alltid minst ett kilo mer då. Men tror att jag annars kan ha tappat ca 1 kilo på en vecka faktiskt. Är ju inte bara för bröllopets skull jag går ner i vikt, är trött på att vara en tjockis. Det som är svårt är att jag inte kan välja klänning än på länge. Oavsett om jag ska köpa eller hyra så vet jag ju inte alls vilken storlek jag ska ha, eller modell. Det som funkar nu är ju kanske inte alls vad som klär min kropp om 13 kilo. Hur resonerar ni?

• helsingebrud

jag kör min invägning imorgon, dock känns det inte som det gått särskilt bra denna vecka
    kommer köra ett bodystep pass idag, de har gratis prova på klasser denna och nästa vecka

Måste se till att ta en shake innan så att jag har ork att köra ett helt pass!!

Bra jobbat alla tjejer, återkommer imorgon med mina uppgifter

• Jennie2012

Startvikt: 59.0 kg Mål: 57.0 kg Götts veckan 58.0 kg Idag: 57.8kg Fortsätter sakta neråt...

• sagoprinsessa
    Josefin521 skrev 2012-01-16 09:01:40 följande:

Säger som "YouandMe" NY VECKA TJEJER Glad

Start 71,2

Mål: 65

Idag: 70

Du har ju också bara fem kilo kvar. Så skönt när man är målet i sikte åtminstonne Glad

Måste säga att jag tycker att ALLA är jätteduktiga, det krävs ju väldigt mycket viljestyrka och självdiciplin för att klara av sånt här.
  • Hipo1

Startvikt:78.2 Målvikt: 65 Idag:77.2
    Suck, har stått still på samma vikt i tre veckor nu, trots att jag tycker jag har kommit igång rätt bra med träning plus tänkt på vad jg ätit. Drar ner på kolhydrater och lägger till mer grönsaker till måltiderna. Äter frukt till förmiddagsfikat istället för smörgås. Tror jag ska ta fram måttbandet också. Har iaf skaffat gymkort och ska på träff med pt imorgonkväll! Hoppas få hjälp att lägga upp ett bra träningsprogram. Har mest sprungit på löpband hittills (å så zumba hemma då). Har inte tyckt om att springa, men efter att på så pass kort tid känt att det går lättare och lättare så har det börjat bli roligare. Var faktiskt ner i lilla gymmet vi har i källaren på jobbet idag på lunchen och sprang 3 km :)

• LindaTM

målet är nått ( och lite till) -8.7kg.  Tänk att jag klara detta? Vågar nästan säga att Slanka har räddat mitt liv. Jag äter en gång om dagen och mår hur bra som helst. Nu finns även mintchokladmåltidsbit, så GOD! Har även köpt ett frisiks och svettis kort så nu ha kroppen bli fast och kondisen på topp. Ikväll möter jag PT för första gången, nervös. Men så jädrans nöjd. Med ett snabbt resultat finns det inget annat jag kan rekommendera.:)

Ni är så duktiga allihopa! Är så glad att det finns så många starka tjejer som visar att man kan om man vill!

• helsingebrud

start 77,6

mål 58

förra veckan 71,9

denna vecka 70,5

inte mycket nedgång denna vecka, men ändå lite .....

Körde  bodystep igår och idag blev det några km på längdskidor, ska försöka mig på 7,5km imorgon

• Fru 0728

Hej alla kämpande tjejer!
    Jag får vänta med min vägning då jag inte äger någon våg utan får mäta mig istället.
    Vi har haft matkasseleverans vartannan vecka sen v40 men idag ändrade jag den till lågkolhydratskasse istället (hoppas att det ska hjälpa till).
    Det är perfekt med de här matkassarna, man har inget onödigt hemma och man behöver knappt åka till affären de veckorna man har kassen plus att det är varierad o närodlade råvaror och bra recept i kassarna. Ett tips som kanske kan hjälpa någon på vägen:)

Kämpa på alla fina där ute! 

• MamaJuice

Hej!

Är mitt uppe i en "extreme-weightloss-process" där jag äter mellan 500-1000 kcal per dag och rör på mig så mycket jag kan! Detta resulterar i att jag tappar minst ett kilo i veckan!

Mycket grönsaker och magert kött!

Detta är en väldigt krävande diet, och jag vet att många kommer skriva "du kommer lägga på dig alla kilon igen" eller "kroppen mår inte bra av en sådan diet" men vet ni vad? Min kropp mår inte bra idag heller!

Jag blir lycklig varje fredag när jag ställer mig på vågen och den står på minus från förra veckans vägning!

Hållt på i 2 veckor, 3 kilo borta än så länge! 27 to go!

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???