• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Jane

Det beror på, är jag ledig och är hemma så äter jag en stadig frukost och en stadig middag kl 18.00 men sen kommer suget i alla fall kl. 22.00.
    Det är värst när jag jobbar och inte äter frukost eller lunch, utan bara tar något litet så att blodsockret inte sjunker. Sedan äter jag middag och blir proppmätt bara för att jag inte ätit något på en hel dag. Så sedan på kvällen blir jag hungirg igen. Det är dumt men det är så jag gör.

• Josefin521
    sagoprinsessa skrev 2012-01-13 12:39:19 följande:
    Jo, helgen är ju absolut svårast att hålla igen över. Men om man vill unna sig något vad ska man unna sig då? Tips och idér? Jag förstår ju att jag inte kan unna mig en chipspåse varje fredag lördag men vill ändå ge mig själv något för att jag håller igen resten av veckan.
    Jag unnar mig en bit mörk choklad till ett glas rött, stillar dem flesta begären! Personligen skippar jag frukt pga allt socker.
  • YouandMe

Jag försöker äta frukost, lunch, middag och med ett antal mellanmål däremellan. Mellanmålen kan bestå av te eller frukt tex. Brukar även ta en te och/eller nåt till ett tag efter middagen på kvällen, det brukar hjälpa mig att inte känna av ännu mer sug senare. Jag låter det alltså inte hinna gå så långt mellan middagen och "fikat" innan jag går och sover. Jobbigt dock om man har svårt att sova och hungern hinner komma innan man somnat Rynkar på näsan

Skulle nog aldrig kunna avstå från för mycket av det jag tycker om, tex frukt. Visst, det innehåller mycket socker osv men det är naturligt socker och något som kroppen faktiskt behöver en dos av lite då och då. Dessutom så innehåller frukt så mycket annat som kroppen behöver och mår bra av. Jag avstår hellre från godis, chips och alkohol.

Det är ju ett väldigt smart tips... att ta ett glas vin och en chokladbit. Ju mörkare desto bättre Glad Nu börjar jag bli hungrig... dags för lunch tror jag Glad

• helsingebrud

Tänk bara på att frukt innehåller fruktansvärt mycke socker och inte alls bra att äta mycket av
    Ät hellre grönsaker

Jag brukar unna mig popcorn som fredagsmys, mycke nyttigare än chips
    dock inte bra om man följer GI, då är det bättre med parmaskinka och salami till snacks

morotsstavar med dipp är också väldigt bra.
    LÄngtar efter när de här första veckorna är över så jag kan äta lite smarriga räkor

Kan tänka mig att då gå över på GI men med mindre fett....

• YouandMe
    helsingebrud skrev 2012-01-15 22:30:10 följande:
    Tänk bara på att frukt innehåller fruktansvärt mycke socker och inte alls bra att äta mycket av
    Ät hellre grönsaker

Jag brukar unna mig popcorn som fredagsmys, mycke nyttigare än chips
    dock inte bra om man följer GI, då är det bättre med parmaskinka och salami till snacks

morotsstavar med dipp är också väldigt bra.
    LÄngtar efter när de här första veckorna är över så jag kan äta lite smarriga räkor

Kan tänka mig att då gå över på GI men med mindre fett....
    Jo, absolut! Men.... Flört... Ni kan kalla mig för Miss Lagom. Jag ÄLSKAR ordet lagom! Nästan allting i livet är bra om det är lagom. Man äter lagomt mycket, man tränar lagomt mycket och man sover lagomt mycket mm. Självklart sitter jag inte och trycker i mig frukt hela dagarna, det brukar bli en frukt på förmiddagen under föreläsningen och kanske 1 eller 2 till på em och kvällen beroende på om jag är på skolan eller tränar osv.

Jag har tyvärr sett folk som bantat ner sig så otroligt mycket och varit jättehård med vad dom stoppar i sig och det dom ABSOLUT inte får äta. Det har bidragit till en rejäl viktnedgång- och det snabbt! Men det syns så tydligt på en människa om denna inte fått i sig alla de nödvändiga saker som finns i tex frukt och grönsaker, just på grund av att de inte ätit ordentligt- kroppen behöver det som den är uppbyggd av! Alla antioxidanter, vitaminer och mineraler har liksom gått förlorat och jag har sett folk som gått ner i vikt mycket och fort som urholkade, gråa, livlösa MEN smala! Jag vill gå ner på ett sunt sätt och har därför valt att ta bort "konstgjort" socker och satsar hellre på naturligt, dels för att det är nyttigare och innehåller bra saker, men även för att det är gott- jag skulle inte klara av att inte äta frukt, det är min "jag-unnar-mig-mat" Glad
  • YouandMe

NY VECKA TJEJER Glad

Startvik: 61 kg
    Mål: 55 kg
    Förra veckan: 59,2 kg
    Denna vecka: 59,3 kg

Jag har gått upp 0,1 kg. Vilket var mindre än jag trodde då jag bara varit ute och sprungit en gång och det är all min träning förra veckan. Så 0,1 är inte så mycket, snart har jag pengar att köpa nytt årskort på friskis och då får jag ÄNTLIGEN börja träna på riktigt- som jag längtar efter gruppträningen Glad

• Lommila1

start: 69.5
    förra veckan: 67.7
    idag 67.5
    Mål 60

trögt men frammåt:)

• Josefin521

Säger som "YouandMe" NY VECKA TJEJER Glad

Start 71,2

Mål: 65

Idag: 70

Yohoooo, känns hur skönt som helst! Har kört stenhårt på få kolhydrater och fått in 4 träningstillfällen.

Denna vecka kommer dock bli svår då jag ska iväg med jobbet från tors-sön vilket brukar innebära mkt fika, småätande, vin och god mat.... Får helt enkelt köra hårt på morgonpromenader.

• sagoprinsessa

Start: 84.7
    Mål: 75
    Idag: 79.2

Yes! Känns skitskönt, särskilt som jag ätit både godis, beasås, vitt bröd och pommes. Här snackar vi noll självbehärskning.  Tänker leva nyttigt i veckorna och unna mig på helgerna, behöver inte vräka i mig, men ja, unna mig. Kanske går långsammare men det är något jag kan klara av iaf.

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???