helsingebrud skrev 2012-01-15 22:30:10 följande:
Tänk bara på att frukt innehåller fruktansvärt mycke socker och inte alls bra att äta mycket av
Ät hellre grönsaker
Jag brukar unna mig popcorn som fredagsmys, mycke nyttigare än chips
dock inte bra om man följer GI, då är det bättre med parmaskinka och salami till snacks
morotsstavar med dipp är också väldigt bra.
LÄngtar efter när de här första veckorna är över så jag kan äta lite smarriga räkor
Kan tänka mig att då gå över på GI men med mindre fett....
Jo, absolut! Men....

... Ni kan kalla mig för Miss Lagom. Jag ÄLSKAR ordet lagom! Nästan allting i livet är bra om det är lagom. Man äter lagomt mycket, man tränar lagomt mycket och man sover lagomt mycket mm. Självklart sitter jag inte och trycker i mig frukt hela dagarna, det brukar bli en frukt på förmiddagen under föreläsningen och kanske 1 eller 2 till på em och kvällen beroende på om jag är på skolan eller tränar osv.
Jag har tyvärr sett folk som bantat ner sig så otroligt mycket och varit jättehård med vad dom stoppar i sig och det dom ABSOLUT inte får äta. Det har bidragit till en rejäl viktnedgång- och det snabbt! Men det syns så tydligt på en människa om denna inte fått i sig alla de nödvändiga saker som finns i tex frukt och grönsaker, just på grund av att de inte ätit ordentligt- kroppen behöver det som den är uppbyggd av! Alla antioxidanter, vitaminer och mineraler har liksom gått förlorat och jag har sett folk som gått ner i vikt mycket och fort som urholkade, gråa, livlösa MEN smala! Jag vill gå ner på ett sunt sätt och har därför valt att ta bort "konstgjort" socker och satsar hellre på naturligt, dels för att det är nyttigare och innehåller bra saker, men även för att det är gott- jag skulle inte klara av att inte äta frukt, det är min "jag-unnar-mig-mat"