• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • YouandMe

oj, min egen anteckning på vikten låg kvar, glömde radera det Tungan ute

• Josefin521

Vilken kul och peppande grupp! Jag börjar nu etapp 2 på min viktminskningsresa som började för ca 2 år sedan. Hittills har jag gått ner ca 20 kg och har 6 kilo kvar till min målvikt på 65 kg (är 1.71 lång). Nu skall jag beställa min brudklänning men vill ha bort dem där envisa kilona som vägrar ge med sig. Jag har satt en deadline på två månader och den 1 mars får jag beställa klänningen och hoppas då ha nått min målvikt.

Min plan är att: åter igen köra igång stenhårt med GI/LCHF samt träning. Jag tillåter mig själv att äta kohlhydrater en gång per vecka men resten av veckan är det stenhårt samt 4 träningspass.

Jan, vecka 2: 71,4 kg

Kommer att väga mig varje måndag.

Mitt bästa pepptips är ett mantra (som du skall säga till dig själv varje gång du tänker fuska och äta den där chokladbiten eller den där smaskiga pastarätten): Det finns ingen känsla som är bättre än känslan av att vara smal!

Kör hårt och lycka till!

• Lommila1
    Josefin521 skrev 2012-01-09 10:54:54 följande:

Vilken kul och peppande grupp! Jag börjar nu etapp 2 på min viktminskningsresa som började för ca 2 år sedan. Hittills har jag gått ner ca 20 kg och har 6 kilo kvar till min målvikt på 65 kg (är 1.71 lång). Nu skall jag beställa min brudklänning men vill ha bort dem där envisa kilona som vägrar ge med sig. Jag har satt en deadline på två månader och den 1 mars får jag beställa klänningen och hoppas då ha nått min målvikt.

Min plan är att: åter igen köra igång stenhårt med GI/LCHF samt träning. Jag tillåter mig själv att äta kohlhydrater en gång per vecka men resten av veckan är det stenhårt samt 4 träningspass.

Jan, vecka 2: 71,4 kg

Kommer att väga mig varje måndag.

Mitt bästa pepptips är ett mantra (som du skall säga till dig själv varje gång du tänker fuska och äta den där chokladbiten eller den där smaskiga pastarätten): Det finns ingen känsla som är bättre än känslan av att vara smal!

Kör hårt och lycka till!

Välkommen hit! de flest ahär i gruppen förösker vad jag förstått gå ner nånting mellan 5-10 kg för att se smäkrare ut i brudklänningen.. Vi har kört vägning varje måndag sen mitten av dec. Men förutom de inläggen brukar det inte vara så mycke liv här i gruppen, men det kan vi ju ändra på
  • Josefin521

Lomilla1: Härligt, då är jag inte så sent ute ;)

Har nu läst igenom dem mesta och uppfattar det som att en del av er kör på GI/LCHF, har lite recepttorka just nu, är så trött på grytor och sallad alt protein, sås och sallad. Lägg gärna ut era favvorecept! Beställer ni några lowcarb produkter från nätet? I sådana fall varitfrån och vad kan ni rekommendera?

• sagoprinsessa

Hur gör ni för att gå ner?
    Jag har (som många andra) ett nyårslöfte om att bli nyttigare och gå ner i vikt. Vägde mig i torsdags och vågen visade på obarmhärtiga 84,7 kilo, det sved då jag i höstas vägde runt 75. Vill gå ner till mina 75 kilo igen och sedan hålla mig där. Den här första veckan har jag gått ut och gått ca 2 timmar om dagen och ätit mycket nyttigare än förut, inget godis, popcorn, skräpmat som jag tidigare åt 4 gånger i veckan.
    Vad kör ni andra på? Gym? LCHF? Pulver? Något annat?  Vad fungerar?  

• Lommila1
    sagoprinsessa skrev 2012-01-09 12:47:11 följande:
    Hur gör ni för att gå ner?
    Jag har (som många andra) ett nyårslöfte om att bli nyttigare och gå ner i vikt. Vägde mig i torsdags och vågen visade på obarmhärtiga 84,7 kilo, det sved då jag i höstas vägde runt 75. Vill gå ner till mina 75 kilo igen och sedan hålla mig där. Den här första veckan har jag gått ut och gått ca 2 timmar om dagen och ätit mycket nyttigare än förut, inget godis, popcorn, skräpmat som jag tidigare åt 4 gånger i veckan.
    Vad kör ni andra på? Gym? LCHF? Pulver? Något annat?  Vad fungerar?  
    det trista är att  för att gåner skall inputten vara mindr eän utputten så att säga, då beror det ju på hur man gör det. Antingn börjar man träan mer eller så minskar man på maten/onyttighterna.
    Påsar o pulver är ju effektiva men man går ju tyvärr upp sen då man faller i de gamal vanorna. men om du lever på enbart pulver kan du nog räkna med att gå ner 3 kg i veckan, kanske mer? Lika med andra dieter

Jag talar ju bara för mig själv, och jag försöker minska inputen o röra mer på mig. Både jag och hunden behöver komam i bätre form :P
    2 timmars promenader låter jättebra i mina öron!
  • sagoprinsessa

Tänker att med pulver och sådant så kan det vara svårt att hålla vikten sen, för man kan ju inte leva på pulverdieter för alltid..

Försöker också äta lite mindre och röra mig mer. Men det är första gången jag försöker gå ner i vikt så vet ju inte vad som fungerar och vilka reslutat man ska vänta sig.  Vad man kan unna sig för att inte "förstöra". Men ja, jag kör på och hoppas på det bästa Glad 

• augustesen

Nu har jag kört i en vecka och kan rapportera -4,2 kg!

Wihhoooo!!! Har kört pulver men inte rent utan har ätit lite då och då, klarar inte av att enbart äta Cambridge :p
    Men går riktigt bra och ska fortsätta i två veckor till, dock blir det middag varannan dag tänkte jag och mjölk i kaffet :)

Har inte blivit nåååågon träning alls denna vecka, sjukt dåligt. Men har tenta på lördag så all vaken tid - plugg plugg plugg! Men efter lördag blir det träning igen och 23.e januari börjar jag med Viktväktarna.

Kämpa vidare brudar!!!

• Insanire
    sagoprinsessa skrev 2012-01-09 12:47:11 följande:
    Hur gör ni för att gå ner? Jag har (som många andra) ett nyårslöfte om att bli nyttigare och gå ner i vikt. Vägde mig i torsdags och vågen visade på obarmhärtiga 84,7 kilo, det sved då jag i höstas vägde runt 75. Vill gå ner till mina 75 kilo igen och sedan hålla mig där. Den här första veckan har jag gått ut och gått ca 2 timmar om dagen och ätit mycket nyttigare än förut, inget godis, popcorn, skräpmat som jag tidigare åt 4 gånger i veckan. Vad kör ni andra på? Gym? LCHF? Pulver? Något annat?  Vad fungerar?  

Jag kör inte på någon diet, utan äter varierat och på regelbundna tider. Slutar också äta när jag börjar känna mig mätt. Jag har slutat småäta mellan måltider och jag har dragit ner på godis. Nu ska jag och min tärna börja träna för att bygga lite snygga muskler så att jag ser snygg ut i en axelbandslös klänning.. Jag personligen tror inte på soppor och pulver då jag har en person i min närhet som har hållt på med olika sådana dieter och hon har gått upp sina kilon direkt. Jag vill ha en långvarig effekt, som jag tror funkar för mig.
  • helsingebrud

Har nu kört Cambridge sedan förra tisdagen. I morse visade vågen - 4,4kg på 6 dagar Har funkat toppen för mig. Inte hungrig, pigg och på bra humör- det trodde jag aldrig. Har som mål att köra nivå i ett par veckor till. 30 jan öppnar träningsstudion igen, fram till dess blir det en del promenader Men i morgon ska jag testa lite längdskidor..... Jobba på tjejer!

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???