• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Jennie2012

Det var svårt för mig idag. När det var som idag på jobbet, att det inte fanns så mycket att göra, så blir jag så mycket mer sötsugen. I köket fanns det pepparkakor, så det blev ett par stycken. Dessutom ett par lussebullar efter middagen. Hade kännts helt ok om jag dessutom fått till lite träning, men så blev det inte tyvärr. 
    Jag får ta igen det imorgon. Har tänkt träna efter jobbet och sen blir det middag ute på restaurang och säkert ett par glas vin till det.

Drömmer

• YouandMe

Ooh, jag känner till det där med sötsug på kvällen! Tack och lov har det inte hänt denna vecka! (peppar peppar, ta i trä) Jag har haft ganska mycket apelsiner och clementiner, nära till hands och nyttigt och gott, vilket säkert har bidragit till att jag inte direkt känt sötsuget. Sen är jag en STOR tedrickare, så jag har druckit de i tid och otid.

Det är alltid skönt att ha nåt att pyssla med om kvällarna, tex dricka varmt te eller skala apelsiner och sedan äta den...

Jag är så träningssugen, men nu har julschemat börjat på friskis och svettis och det är inte så många bra pass på helgen vilket är riktigt trist. Jag får köra med promenader i helgen! Sen blir det inge bra när sambon är ett stort chips-fan.....

Men nu vill jag veta, vad tränar ni och hur mycket har ni tränat/rört på er i veckan? Snart helg, pepp pepp tjejer, vi fixar den första helgen utan allt för mycket onyttigheter Flört

• Jalma

Jag känner mig som världens fuskare men jag tänkte inte påbörja någon sockeravvänjning förrän efter julhelgerna. Det kommer bara skapa massa ångest och dåligt samvete. Jag är egentligen inte så mycket för en kost heller där man inte får äta det ena eller det andra. Dock har jag lyckats köpa en klänning som precis, precis passar och som skulle sitta snyggare med några cm mindre kring midjan.. Typiskt ;) Efter nyår är lite symboliskt också, nytt år nya tag ;)

Hellre träna lite mer än späka sig tycker jag! Dock är det det där med att komma iväg och träna... Det är rätt bra att träna på lunchen tycker jag, då är man inte så trött och man hinner inte fastna i soffan hemma. Men det är kanske olika beroende på vilket jobb man har.

Två löppass avklarade denna veckan, ett till återstår i helgen.

• LindaTM

Jag vill också vara med. ca 6-7 kg, vill gärna ha ett snabbt resultat ( är otålig ^^) så tänkte prova Slanka, min familj har gjort det och blivit så fina. Va roligt att vi är så många!! Kämpa på in i den vita klänningen!=D

• brud12

Hej! Jag gifter mig om 4 veckor och jag vill bara tipsa om hur jag har gjort! Jag vet inte hur mycket jag gått ner men min blivande och jag har en tävling att den som går ner mest får sitt liftkort betalt av den andra (gifter oss i fjällen). Men jag har gått ner ganska många kilo tror jag, folk på jobbet säger att det ser ut så iallafall =)

Jag hatar dieter, körde GI ett tag och det fungerar men jag är mutiallergisk så det funkade inte för mig. Dessutom är det ju jul nu, så ni förstår mitt "problem" =) Jag äter normalt, tänker lite GI, mer protein än kolisar. Däremot byter jag ut luchen mot proteinpulver (modifast nu på slutet dock) och äter en frukt till. Sen äter jag normalt resten av dagen. Många tycker det är fel att byta just den måltiden men för mig har det varit perfekt! Inga köer till micron, ingen påse till matlådan, ingen stress =) Modifast finns i massa goda smaker, skumbanan, kaffe osv.

Så här körde jag:

6.20 vuxenvälling (utan socker, färdigt paket finns på ica) med kanel i.
    En kort cykeltur till bussen och sen 20 min rask promenad till jobbet)

10.00 keso & kalkon/skinka alt. kaffe och en finncrisp (doppa i kaffet, mums!)

12.00 shake!

14.00 frukt + vatten

17.00 Middag, vad som helst...

20.00 en babybellost och 2 clementiner.

Fre: Fredagsfika på jobbet .

Har unnat mig godsaker men minskat på det. Tagit den minsta biten stället för den stora. Min fälla förut var kvällsätnig, en macka här, en choklad där osv. Kan inte sonen somna snart så jag får äta! (Nu mindre stress...) så jag äter visst, men inte hela tiden.

Innebandyträning varje torsdag och varannan söndag är det match.

Lycka till!!!

Jag ska sy in klänningen i morgon så nu gäller det att ligga still =)

PS... En rolig sak är att jag numera kan dra ner jeansen utan att knäppa upp dem =)

• augustesen

Hej brudar!
    Tänkte hoppa på den här tråden för att hitta lite inspiration, kul att läsa om alla!
    Mitt mål är att gå ner ca 15-20 kg innan 4 Augusti 2012, har hittills gått ner 15 kg men gått upp ett par kilo nu senaste veckorna. Körde Cambrigde i våras och har hållt vikten bra, jag har inget tålamod så ck funkar fint för mig. Jäkligt svår men är man motiverad fungerar det.

Börjar igen efter nyår, har 30 påsar Cambridge kvar och sen blir det Slanka. Målet är att köra i fyra veckor och under den tiden gå ner 12 kg, gick i genomsnitt ner 3,5kg i veckan i våras så borde vara ok. Sen är planen att köra max 1200 kalorier/dag för att gå ner dom sista kilona under våren.

Brukar träna 4 dagar i veckan men varit bortrest så mycket sista 6 veckorna så har blivit 3 pass i veckan typ. Nu ska jag komma igång med träningen igen! Efter nyår blir det mest gym är planen med inslag av jympa på Friskis.

Kämpa på, vi ska klara detta!!!

• Jennie2012

Vad innebär Cambridges-dieten egentligen?

• SnartJohnsfru

Jane!! Ett bra tips för att bli av med suget på kvällarna är att borsta tänderna mes stark tankkräm och sen nästan bedöva munnen med SPARK munskölj :) Det funkar på mig :) Man är inte alls sugen på att stoppa in nåt i mu efter det :)

Lycka till....!!!!

Jo, ikväll blir det rödvin...:/

• Sofi K

Hejsan alla tjejer!
    Får man hoppa på denna tråd?
    Är 1,77m lång och längtar till 75 kg... Är egentligen inte ute efter att bli "smal", bara mindre än jag är nu. Det rör sig väl om ungefär 15 kg.

För mig har det alltid varit så att så fort någon i min omgivning vet om att jag försöker vara lite "duktig" med maten, så skiter det sig. Därför säger jag inget. Men då är det ju också ingen som kan peppa mig. Vore toppen att hjälpas åt här, eftersom vi inte känner varandra :)

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???