Hej! Jag gifter mig om 4 veckor och jag vill bara tipsa om hur jag har gjort! Jag vet inte hur mycket jag gått ner men min blivande och jag har en tävling att den som går ner mest får sitt liftkort betalt av den andra (gifter oss i fjällen). Men jag har gått ner ganska många kilo tror jag, folk på jobbet säger att det ser ut så iallafall =)
Jag hatar dieter, körde GI ett tag och det fungerar men jag är mutiallergisk så det funkade inte för mig. Dessutom är det ju jul nu, så ni förstår mitt "problem" =) Jag äter normalt, tänker lite GI, mer protein än kolisar. Däremot byter jag ut luchen mot proteinpulver (modifast nu på slutet dock) och äter en frukt till. Sen äter jag normalt resten av dagen. Många tycker det är fel att byta just den måltiden men för mig har det varit perfekt! Inga köer till micron, ingen påse till matlådan, ingen stress =) Modifast finns i massa goda smaker, skumbanan, kaffe osv.
Så här körde jag:
6.20 vuxenvälling (utan socker, färdigt paket finns på ica) med kanel i.
En kort cykeltur till bussen och sen 20 min rask promenad till jobbet)
10.00 keso & kalkon/skinka alt. kaffe och en finncrisp (doppa i kaffet, mums!)
12.00 shake!
14.00 frukt + vatten
17.00 Middag, vad som helst...
20.00 en babybellost och 2 clementiner.
Fre: Fredagsfika på jobbet .
Har unnat mig godsaker men minskat på det. Tagit den minsta biten stället för den stora. Min fälla förut var kvällsätnig, en macka här, en choklad där osv. Kan inte sonen somna snart så jag får äta! (Nu mindre stress...) så jag äter visst, men inte hela tiden.
Innebandyträning varje torsdag och varannan söndag är det match.
Lycka till!!!
Jag ska sy in klänningen i morgon så nu gäller det att ligga still =)
PS... En rolig sak är att jag numera kan dra ner jeansen utan att knäppa upp dem =)