• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Jennie2012

YouandMe: Jag håller helt och hållet med dig. Det är väldigt svårt att få dom här dieterna att fungera i längden... Jag har inte läst lika mycket om just nutrition, men känner till en del kring dieter samt har gått kurser inom beteendeförändring.  

Det bästa sättet är att just se långsiktigt. Lägg upp delmål.

Jane: kickstarta kanske inte är den bästa metoden. Tänk istället att du tar ett steg i taget. Välj en sak att börja med, tex en promenad, eller 1 pass/vecka på gymmet. Något som du tror att du kan klara av.  När det fungerar kan du lägga på nästa sak alternativt lägga på ytterligare ett pass i veckan. Sätt upp "lätta" mål så mår du bättre och blir mer motiverad av när du klarar dom, istället för att sätta för höga mål och då bli ledsen om du inte klarar dom. 

Uppföljning av vikten tycker jag vi tar en gång/vecka, måndag morgon.

Idag har jag tränat 45 min på gymmet under friskvårdstimmen. Ikväll blir det bio!!  

• YouandMe

Hur tränar ni nu?

Själv körde jag ett gympapass igår, promenad idag och sen blir det nog yoga imorgon med förhoppningsvis en promenad innan.

Jag kommer åka hemtill mamma och pappa över jul och då kommer det inte bli nån gruppträning på några veckor, men tänkte försöka satsa på promenader (kanske skidåkning, håller tummarna så snön ligger vit på marken!) och kanske köra lite yoga emellanåt. Hur har ni tänkt träna över jul och nyår? Mellan all god mat, marsipangrisar och andra goda onyttigheter Flört 

• helsingebrud

vägde mig på vågen hemma som visade 76 kg på morgonen igår

idag var jag på inskrivning för cambridgekuren

vägde då in mig på 77,2 kg, fett 40,1%, vatten 42,6%  midjemått 98,5kg

tänkte först att jag skulle köra nivå ett från i morgon men efter konsultation med min familj så har jag nu bestämt mig för att bara minska ner på portionerna och äta nyttigare ( ingen skåpätning ) samt fortsätta röra på mig.

KOmmer starta med nivå 1 direkt efter nyår när värsta frestelserna är förbi

Hopppas då på att orka nivå 1 i minst 4 veckor

• Jane
    YouandMe skrev 2011-12-13 16:59:36 följande:
    Joo jag syftade lite på kål och grönsakssoppan... men för att vara ärligt intresserad, soppan du äter Jane, vad innehåller den? och vad äter man till frukost?
    Sorry jag kommer tyvärr inte ihåg och papprena ligger i någon hög någonstans och kan inte hitta dem Glad
    Jennie2012 skrev 2011-12-13 17:13:37 följande:

Jane: kickstarta kanske inte är den bästa metoden. Tänk istället att du tar ett steg i taget. Välj en sak att börja med, tex en promenad, eller 1 pass/vecka på gymmet. Något som du tror att du kan klara av.  När det fungerar kan du lägga på nästa sak alternativt lägga på ytterligare ett pass i veckan. Sätt upp "lätta" mål så mår du bättre och blir mer motiverad av när du klarar dom, istället för att sätta för höga mål och då bli ledsen om du inte klarar dom. 
    Tack! Det låter så lätt när du skriver det! Ska försöka få upp några små mål. Annars brukar jag ta en 40 min promenad varje kväll, men nu får jag nog lägga tll någe och sedan börja med ett pass/vecka på friskis.
  • SnartJohnsfru

Lommila: Jag är bara 160cm...

3 dan med LCHF... Känner mig större...:( Vågar inte ens väga mig nu!!!???

Fan att jag har så dåligt tålamod...Vill ju se resultat fort!!! Men jag vet att långsamt ner är bäst...men ändå :(

Känns ju heller inte bättre att det snart är jul!!! Tro mig...jag kan inte "banta" under jul... det vill man ju heller inte!
    God julmat, julmust och vin är ju ett måste!!!
    Nån fler som känner oro för vikten under jul???

Fasiken...sen är det nyår oxå..!!!!!!!! :/ Då äts och dricks det ju oxå en del... Vi ska ha fin middag och fest hemma!!!
    *gaaaaaaaah* Får panik..!

Kram på er!

• ehlin82

Vill tipsa om Isodieten. Jag och min sambo har käkat enligt den mer eller mindre under 1 års tid. I början följde vi programmet som finns. Har aldrig ätit så mycket som då och ändå gick vi ner i vikt båda två.

För mej känns det egentligen inte som en diet utan snarare en kost som man kan tillämpa livet ut.

Kolla sidan: www.isodieten.se

• Dineve

Hej på er!

Här kommer en till som försöker gå ner i vikt. Bröllop 2013 5/1. Viktminskningen syftar även till att försöka bli med barn om ett tag.   Jag är 174 cm och väger 92 kg. Vägde 96 kg när jag började! Jag äter LCHF men som vegetarian! :)

• SnartJohnsfru

Härligt! Nu är vi några!!! Kör stenhårt LCHF men dricker lite rödvin ikväll :)

Hur går det för er???

• Lommila1

hur de går; svaret e väl dåligt. fasiken vad jag e hungrig... försöker mig på socker strejk, de går ju sådär:/

• helsingebrud

njuter faktiskt av et glas vin just nu, men ingen hemsk ost eller chips utan lite nötter från julskålen istället

lycka till alla tjejer det här fixar vi
    Dock kommer jag köra hårt först efter nyår....

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???