• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • augustesen
    Jennie2012 skrev 2011-12-17 11:08:01 följande:
    Vad innebär Cambridges-dieten egentligen?
    Det är en VLCD-diet där man äter under 500 kalorier om dagen (Cambridge och Slanka), finns en lättare variant som är LCD-diet då man äter under 800 kalorier om dagen (Nutrilette?, Modifast etc).

På Cambridge/Slanka äter man tre påsar om dagen, antingen shake eller soppa som innehåller ca 158 kalorier per påse och alla mineraler, vitaminer som man behöver.  Jag brukade dela mina påsar och åt 6 ggr/dag. Till detta ska man dricka minst 3 liter vatten för att hålla igång kroppen så att säga ;)

Under ca 3 dagar tömmer kroppen glykogendepåerna och man känner sig hungrig, dag 3-4 hamnar man i ketos och då tar kroppen av fettdepåerna istället - man går ner massa i vikt!
    Dom påstår att man går ner 1,5-4 kg i veckan på att följa dieten, jag gick ner i genomsnitt 3,5 kg i veckan och de tyckte jag var kickass!

Men visst det är ashårt, man är ashungrig första dagarna - men snabbt går man ner!
  • augustesen
    Sofi K skrev 2011-12-17 14:55:26 följande:
    Hejsan alla tjejer!
    Får man hoppa på denna tråd?
    Är 1,77m lång och längtar till 75 kg... Är egentligen inte ute efter att bli "smal", bara mindre än jag är nu. Det rör sig väl om ungefär 15 kg.

För mig har det alltid varit så att så fort någon i min omgivning vet om att jag försöker vara lite "duktig" med maten, så skiter det sig. Därför säger jag inget. Men då är det ju också ingen som kan peppa mig. Vore toppen att hjälpas åt här, eftersom vi inte känner varandra :)
    Hej! Då har vi typ lika mycket att gå ner då, detta ska vi klara :)

Känner igen mig i din beskrivning, vet folk om att man försöker skärpa sig brukar det inte fungera. Det är bäst att köra sitt eget race och bli glad av alla överraskande kommentarer när man träffar folk efter ett tag.
    Hur tänkte du gå ner i vikt?
    Pepp pepp pepp!
  • Sofi K

Härligt! Vi stöttar varandra! Skönt på något sätt att fler än jag känner likadant. Haha, trodde att jag var ensam.
    Min tanke är väl egentligen lite diffus än så länge, men jag kombinerar motion och mindre portioner (det "riktiga" sättet...) Med en typ soppa jag köpt av en sån där återförsäljare som jag känner. Herbalife eller hur det stavas.

Körde soppan för ett tag sedan och det funkade faktiskt. Men så dalade mitt pepp och det blev lixom inte mer av det.
    Hur tänker du att du ska göra?? Pepp pepp tillbaka!

• augustesen
    Sofi K skrev 2011-12-17 17:13:36 följande:
    Härligt! Vi stöttar varandra! Skönt på något sätt att fler än jag känner likadant. Haha, trodde att jag var ensam.
    Min tanke är väl egentligen lite diffus än så länge, men jag kombinerar motion och mindre portioner (det "riktiga" sättet...) Med en typ soppa jag köpt av en sån där återförsäljare som jag känner. Herbalife eller hur det stavas.

Körde soppan för ett tag sedan och det funkade faktiskt. Men så dalade mitt pepp och det blev lixom inte mer av det.
    Hur tänker du att du ska göra?? Pepp pepp tillbaka!
    Ja man kan aldrig få nog med motivation och man behöver ju en hel del för att lyckas :) Men detta kommer gå skitbra, ser nästan fram emot att börja! :p

Det låter ju bra, den hälsosamma stilen är nog bäst, då blir det ju en geniun föränding från start.
    Jag saknar tålamod, haha, så jag kommer börja köra Cambridge/Slanka som jag sker om ovan..i 4 veckor hoppas jag. Det är det svåraste som finns men snabba resultat och funkar bra för mig.

Gällande träning hoppas jag få med mig fästmannen till gymmet så vi kan träna samtidigt, känns som en bra garant för att komma iväg. Blir mixat gym, spinning och jympa :)
  • Insanire

Hej!
    Hoppar in här jag med!
    Börjar känna paniken nu då jag gifter mig i juli och jag hade tänkt börja träna i augusti men på grund utav en långlivad förkylning med snuva halsont och feber omvartannat så kommer jag aldrig riktigt igång.
    Men efter jul har jag gett mig sjutton på att börja träna.
    Och börja äta rätt.. och sluta med sötsakerna!

Vägde mig nyss, vågen visade 64 kg. det är 4 kg mer än jag trott och 9 kg ifrån min målvikt på bröllopet..
    Hinner man det tror ni?
    Mitt största problem är mitt otroligt starka sötsug...

• Jennie2012
    Insanire skrev 2011-12-18 20:26:22 följande:
    Hej!
    Hoppar in här jag med!
    Börjar känna paniken nu då jag gifter mig i juli och jag hade tänkt börja träna i augusti men på grund utav en långlivad förkylning med snuva halsont och feber omvartannat så kommer jag aldrig riktigt igång.
    Men efter jul har jag gett mig sjutton på att börja träna.
    Och börja äta rätt.. och sluta med sötsakerna!

Vägde mig nyss, vågen visade 64 kg. det är 4 kg mer än jag trott och 9 kg ifrån min målvikt på bröllopet..
    Hinner man det tror ni?
    Mitt största problem är mitt otroligt starka sötsug...
    Det är aldrig för sent att börja träna och tänka på vad man äter, och du har fortfarande halvåret kvar till bröllopet. Du kommer hinna tror jag. =) 
    Sötsugen är värst i början, sen slutar man tänka på det lika ofta.

Augustesen: tack för info om dieten. Det är något jag aldrig skulle klara av. Orkar man träna samtidigt som man kör dieten? 
  • Hipo1

Så var det måndag igen då. Positivt resultat på vågen här: -1kg! Hurra hurra! Det jag tänkt på är att inte fika på kvällen utan tagit en frukt istället. Sen har jag även varit rätt duktig och ätit frukost, lunch och middag. Har slarvat med lunch på sistone, då jag gått hemma sjuskriven. Då blir man ju hungrig och sugen och stoppar i sig en massa onyttigt istället för att äta ordentligt.

• YouandMe

Härligt Hipo1! Bra jobbat Glad

Själv gick jag ner 0,9 kg. Känns mycket bra då jag egentligen inte ansträngde mig särskilt mycket utan har bara tränat och tänkt att jag inte alltid behöver äta sötsaker varje gång jag är sugen. Jag har faktiskt också "fuskat" lite, men jag mår bäst av att få njuta av sådant också - bara det inte blir för ofta!! Måste lära mig ha lite disciplin på mig själv. 

• Hipo1

YouandMe: Bra jobbat du med. Känner precis som du och jag tror att man måste få "fuska" eller unna sig något emellanåt, annars tappar man lusten efter ett tag.

• Lommila1

-0.3 har känns kanske som lite lite...men de var ju inte + iaf..

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???