• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Lommila1
    SnartJohnsfru skrev 2011-12-12 20:55:29 följande:
    69.5kg... Fasiken va jag måste kämpa!!!! 59kg ärmålet!!!!
    vi har samma väg att gå! När gifter du dig?
  • Dreaming

Får jag vara med? Jag vägde mig också igår morse, 71kg stod den på .... vill ner till 60kg...

Har tränat tre ggr i veckan i två veckors tid, gifter mig i Juli :)

• Jane

Hej tjejer! En ny här!
    Grejen med mig är att jag bestämde mig för att börja träna i september, men jag har fortfarande inte rört på arslet alls Glad Nu böjar jag få smått panik och undrar om jag kommer hinna gå ner 10 kg tills i sommar. Just nu väger jag 65 kg och det mesta sitter på buk och rumpa/lår. Jag hittar alltid undenflykter för att slippa starta träningn, just nu tänker jag "det bir ju ändå mycket mat nu till jul, då kanske jag ska börjaträningen efter jul"

Hur ska man kickstarta? Något tips?

Jag kan tipsa om en diet, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter.
    Det enda man ska äta är en kål-grönsakssoppa och man får äta hur mycket man vill när man vill. Det negativa med soppan är väl att man tillslut tröttnar på den, men det kanske kan ses som en fördel, för då kommer man ju äta mindre av den. Det positiva med soppan är att den sätter igång ämnesomsättningen och man gör nummer 2 mycket mer, rensar kroppen inifrån och går på det sättet ner i kilon.

• Jalma

Hej!

Jag skulle också vilja vara med! Men det kanske börjar bli lite för mycket folk - eller vad säger ts?

Jag har inte vägt mig och jag vet inte om jag vågar...

Nu ska jag i vart fall iväg ut på lunchen och träna lite. Att kickastarta tror jag inte så mycket på, utan istället tänker jag att minsta lilla steg i vart fall är bättre än ingenting ;)

• SnartJohnsfru

Här får alla vara med :)

Lommila, jag gifer mig den 6 juli! Du?
    Hur lång är du??

Går det bra så här andra dagen då? Jag började med LCHF nu!

När väger vi oss igen??? Om en vecka el?

• Lommila1
    SnartJohnsfru skrev 2011-12-13 11:36:05 följande:
    Här får alla vara med :)

Lommila, jag gifer mig den 6 juli! Du?
    Hur lång är du??

Går det bra så här andra dagen då? Jag började med LCHF nu!

När väger vi oss igen??? Om en vecka el?
    hmm vårt tilltänkta bröllopsdatum sket sig så det är nu mellan 18.5 och 8.6... vilket vi verkligen borde bestämma snarast..

jag är ca 173 lång och har i min hmm ungdom varit väldigt smal- det e det jag hallucinerar om att bli nu igen:P själv då?
    Nästa måndag borde väl vara bra, pinsamt om man inte gått ner ngt då..:S så en g i veckan borde väl räcka att skämma ut sig offentligt:P
  • YouandMe

Jag vill inte verka hård och bitchig men ville bara säga att jag tror verkligen inte på såna soppdieter! Det som händer när kroppen inte får i sig nog med mat är att den ställs in på svält och när man börjar äta "normalt" igen så är kroppen fortfarande inställd på svält vilket gör att den sparar så mycket energi som möjligt. = man går snabbt upp i vikt igen! Ät nyttigt och rör på er istället! Det kan hända att man går ner i vikt sakta, men det är ett säkrare tillvägagångssätt för att kunna hålla vikten mer stabil än om man äter efter extrema dieter vilket gör att man har lättare för att börja jojo-banta.

haha, skämma ut sig offentligt, jo tack Glad en gång i veckan tycker jag också låter bra! Gör man det för ofta kan man stirra sig blind på att det inte ändrar sig. Under längre tid ser man ju skillnad på vågen men inte från dag till dag (då det är mest vatten som försvinner då...)

• Jane
    YouandMe skrev 2011-12-13 14:09:52 följande:
    Jag vill inte verka hård och bitchig men ville bara säga att jag tror verkligen inte på såna soppdieter! Det som händer när kroppen inte får i sig nog med mat är att den ställs in på svält och när man börjar äta "normalt" igen så är kroppen fortfarande inställd på svält vilket gör att den sparar så mycket energi som möjligt. = man går snabbt upp i vikt igen! Ät nyttigt och rör på er istället! Det kan hända att man går ner i vikt sakta, men det är ett säkrare tillvägagångssätt för att kunna hålla vikten mer stabil än om man äter efter extrema dieter vilket gör att man har lättare för att börja jojo-banta.

haha, skämma ut sig offentligt, jo tack Glad en gång i veckan tycker jag också låter bra! Gör man det för ofta kan man stirra sig blind på att det inte ändrar sig. Under längre tid ser man ju skillnad på vågen men inte från dag till dag (då det är mest vatten som försvinner då...)
    Nu vet jag inte om det var soppdieten jag skrev om som du refererade till, men den jag skrev om har jag testat. Det är inga konstigheter i den, utan det är näringsrik mat som håller en mättnadskänsla länge. Där de flesta ingredienserna är rotfrukter, olika slags kål och bara nyttigheter. Sen får man äta hur mycket man vill också så det finns inget svält-läge alls, utan man är mätt hela tiden.

När jag körde dieten 2 veckor så gick jag inte ner så mycket så snabbt, utan man fick mer energi och kände sig sundare och gick ner sakta men säkert. Vill man ta det ännu långsammare så får man varva en dag med soppa och en dag med "vanlig" mat.
  • Lommila1

hmm här känner jag att man borde försvara sig lite då igen... Med ett mål på -2kg/månan så äter man inte allevodrinkar aka soppor, om man går på den dieten är målet -2kg/vecka

jag ska i övrigt försöka mig på den sk 5 dagars dieten som bla. Kissie verkar tillämpa aktivt:P...dock hoppas jag att jag förstår att sluta innan jag ser ut som henne...

• YouandMe

Joo jag syftade lite på kål och grönsakssoppan... men för att vara ärligt intresserad, soppan du äter Jane, vad innehåller den? och vad äter man till frukost?

Vi har alla våra trix och  grejer för oss nu, och jag själv har väl mina saker! Så jag ska försöka att inte vara så bitchig nå mer Flört  Varför jag reagerar som jag gör är för att jag läst en del på universitetet angående kost, näringslära, dieter och viktnedång. Men även för att jag har bekanta som går på såna, rent ut sagt, idiotiska dieter där dom bara får äta till exempel makrill i tomatsås och ägg till frukost, lunch och middag!

Förlåt om jag trampade någon på tårna!

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???