• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • bridetobe2013
    Forumvärd skrev 2012-01-12 13:30:31 följande:
    Ja jag har sett deras reklam och blev nyfiken!
    Jag har kört Allévo och är väldigt nöjd med det. I mitt fall så är det mest barsen jag använder mig av men jag skulle behöva ett alternativ att ta till efteråt.
    För mig handlar det ju om att hitta något som håller i längden.
    Är det dyrt?

När jag gick med för 1 vecka sen så betalade jag 510:- för 3 månader (var rabatt på 360 . Sen betalar man 170:-/mån...

och mat ska man ju ha i vilket fall. Äter vanlig mat. Tänker bara på hur jag tillagar den och mängden. Så 170:- tycker jag är billigt.

har testat camebridge en vända och det funkar för stunden. Men jag gillar mat och vill inte att barnen ska få en sne bild på mat. Det börjas på tok för tidigt.

1/6 2013
  • Forumvärd
    bridetobe2013 skrev 2012-01-12 13:40:44 följande:

När jag gick med för 1 vecka sen så betalade jag 510:- för 3 månader (var rabatt på 360 . Sen betalar man 170:-/mån...

och mat ska man ju ha i vilket fall. Äter vanlig mat. Tänker bara på hur jag tillagar den och mängden. Så 170:- tycker jag är billigt.

har testat camebridge en vända och det funkar för stunden. Men jag gillar mat och vill inte att barnen ska få en sne bild på mat. Det börjas på tok för tidigt.

1/6 2013
    Det var ett riktigt bra pris!
    Jag ska nog ta och titta på den varianten jag med.
    Tack för tipset!!
  • Fru 0728
    Josefin521 skrev 2012-01-12 13:20:48 följande:
    Klart att du får hänga på! Behöver du inte ens fråga, alla är välkomna i alla forum!
    Lika bra att fråga då de flesta andra har gjort det:)

Har ni bra tips på motivation. Har så svårt att motivera mig på kvällarna att ta mig från  älskade soffan med sambon och min kopp tee till gymmet. Jag skulle behöva en stor fet spark där bak.... Är så sliten ibland då jag jobbar 6-skift och ca 200 övertidstimmar varje år och har ändå inga barn. Hur får ni med barn tiden att räcka till plus att behålla motivationen att ta er tid med träning?
  • Fru 0728
    Forumvärd skrev 2012-01-12 13:21:38 följande:
    Här är du ju!

Jag ska ta ungefär 10 kilo den här omturen också. I mitt fall så ligger det mesta av eländet placerat över magen.
    Jag vill också komma igång med träningen riktigt igen. Kör en del pass hemma via kinnect. Det funkar bra faktiskt
    Zumba är en given favorit här hemma!
    Då kör vi på tjejen, har dock ingen våg då jag är allergisk mot vågar utan går mer på hur kläder sitter och hur jag mår, det finns inget som får mig att må så dåligt som en våg:)

Kram
  • Forumvärd
    Fru 0728 skrev 2012-01-12 14:09:27 följande:
    Lika bra att fråga då de flesta andra har gjort det:)

Har ni bra tips på motivation. Har så svårt att motivera mig på kvällarna att ta mig från  älskade soffan med sambon och min kopp tee till gymmet. Jag skulle behöva en stor fet spark där bak.... Är så sliten ibland då jag jobbar 6-skift och ca 200 övertidstimmar varje år och har ändå inga barn. Hur får ni med barn tiden att räcka till plus att behålla motivationen att ta er tid med träning?
    Motivationen är oftast det som är tuffast tycker jag själv.
    För mig så gäller det att sätta upp ett mål och liksom ta mig över den där "berömda puckeln" men när jag väl har gjort det så kör jag!
    Kan du träna hemma?
    Tänkter som så att det kanske känns lättare att komma igång om du slipper allt omkringarbete kring träningen.
    Jag kör zumba och PT via Kinnect och det fungerar bra för mig.
  • Forumvärd
    Fru 0728 skrev 2012-01-12 14:13:40 följande:
    Då kör vi på tjejen, har dock ingen våg då jag är allergisk mot vågar utan går mer på hur kläder sitter och hur jag mår, det finns inget som får mig att må så dåligt som en våg:)

Kram
    Kanoners!
    Då kör vi

Mitt tips är måttbandet!
    Jag vet att jag kämpade på som en skållad bäver och det hände ingenting på vågen. Fick då tipset av en dietist att använda mig av måttband!
    Det var hur bra som helst!
    När det stog still på vågen så minskade cm på måttbandet ändå.
  • YouandMe
    Fru 0728 skrev 2012-01-12 14:13:40 följande:

Kram
    Hej! och välkommen hit, det var nog som någon trott, att ditt meddelande kom bort bland alla andra.... Självklart är du välkommen att joina Glad

Jag har också varit allergisk mot vågar, tycker att det blir en så sjuk och vriden syn på kroppen om man ska gå efter kilon. Men det blev faktiskt så att jag bet ihop och började väga mig iom bröllop och detta forum. Mitt mål är att gå ner till 55 (vägde i måndags 59,2 kg). Men jag har fortfarande kvar tänket att gå efter hur jag känner mig och på hur kroppen ser ut. Så skulle jag väga 57 kg och stortrivs med den kroppen, så kommer jag stanna på 57.

Kör du på måttband och hur det känns och hur du trivs i kroppen! Jag tror vi alla kan stötta dig ändå, även fast vi kör med olika hjälpmedel Flört  
  • LindaTM

Om ni söker motivation och en kickstart så testa slanka. Om man kommer igång och tycker det är kul kan man börja äta nyttigare när men börjar äta igen, det har jag gjort. Och har även köpt ett friskis kort som har gett mig jordens träningsvärk. Men fast att jag tränar så dricker jag 3 slanka/dag och en ,åltid utan kolhydrater, man får ta en dag i taget:) Om ni går in på Slanka på facebook ser ni många bloggar och personer som kämpar med vikten precis som vi, de är sån insperation för mig!

• helsingebrud

Hej alla tjejer....
    Idag tycker jag det är kämpigt

Kör med cambridge nivå ett, helt utan mat, tre ersättningar / dag
    igår åt familjen pizza och jag var tvungen att smygäta en lten bit när ingen såg...
    Men hallå!!!
    Vem lurar jag???

Ioch med intag igår så blev det att börja om idag och jag är så sugen på det mesta

Jobbigt att driva cafe och restaurang med en massa frestelser hela tiden
    Vill bara stoppa i munnen hela tiden * suck *

Kämpar på i alla fall och ska inte ta någon valderona biskvie och inga nachochips med ostsås
    tar mig ett glas vatten istället för nu har jag druckit mina ersättningar idag

Åhhhhh Jobbigt nu....

• sagoprinsessa

Kämpa på! Jag tror att du kommer klara det! Vissa dagar är jobbigare än andra och jag förstår att det är jobbigt att vara i den jobb branshen du är i just nu. Kämpa på!

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???