• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • YouandMe
    drumelz skrev 2012-01-20 08:31:52 följande:

Idag är ingen bra dag för mej.

Tränar nästan varje dag och äter som min PT har sagt åt mej att göra. Men ändå så händer det inget. Känns istället som om jag går upp och det vill jag ju inte. Jag vill ju ner. Eller rättare sagt vid axlarna och bröstet så ser det smalare ut, men runt magen så ser det tjockare ut.

Saken hör väl det till att jag börjar känna pressen och stressen att jag inte ska kunna komma i kläningen i början på april och dom måste sy ut klänningen och det vill jag inte. Vill ju snarare att dom måste sy in klänningen. Men jag ska snart ner till min mormor och morfar som förvara klänningen åt mej och prova den har jag tänkt.

Men just nu så känner jag mej som ett stort mislyckande som inte klara av att gå ner i vikt när alla ni andra gör det. ( Tolka mej inte fel nu. Jag tycker ni är jätte duktiga som klara det, men jag vill att jag oxå ska kunna det).

Kände bara för att skriva av mej lite.....Så kämpa på brudar!! Ni klarar det!

Vad jobbigt drumelz!
    Att känna att man kämpar men man får ingenting för det.
    Men jag måste bara säga: fortsätt kämpa!!!

Alla kroppar reagerar olika på dieter, mat, träning osv. Och som du säkert vet så går det inte att punktförbränna, din kropp kanske börjar förbränna och bygga muskler mer över axlar och bröstet, resten av kroppen förändras säkert också bara att där syns det snabbast. Om ngn vecka kanske du märker någon förändring på andra delar av kroppen.

Bra att du ska prova klänningen idag, gör det lite då och då så kan du ha den som "måttband" Glad

Du är inte misslyckad! Du är mänsklig Glad Och fortsätt kämpa lite till så ska du nog se att du ser lite fler förändringar!
  • bridetobe2013

Sen i fredags förra veckan har jag legat i 40 graders feber och hostat (mycoplasma). Ingen träning och inga pp räknade den veckan. även om jag gått ner ett par kg så kommer jag ju gå upp lite igen när vardagen kommer och jag är frisk. och kan äta mat igen. har precis börjat kunna peta i mig lite mat. När jag är frisk ska jag börja räkna på riktigt igen.

Är helt slut i kropp och själ och har inte ens orkat va ute på datorn.

1/6 2013
  • YouandMe
    bridetobe2013 skrev 2012-01-21 17:04:29 följande:

Sen i fredags förra veckan har jag legat i 40 graders feber och hostat (mycoplasma). Ingen träning och inga pp räknade den veckan. även om jag gått ner ett par kg så kommer jag ju gå upp lite igen när vardagen kommer och jag är frisk. och kan äta mat igen. har precis börjat kunna peta i mig lite mat. När jag är frisk ska jag börja räkna på riktigt igen.

Är helt slut i kropp och själ och har inte ens orkat va ute på datorn.

1/6 2013
    Usch då!

Det är värt att gå upp lite efter en sån sjukperiod, din kropp behöver nog den energin då!

Krya på dig!!! 
  • sagoprinsessa

Fick panik när jag såg att vågen pekade på uppåt, innan min m2b så snällt påpekade att jag har mens, hoppas att det är den som gör att jag gått upp några kilo, annars blir jag ledsen :/

• helsingebrud

brukar ju lätt blia tt man går upp lite vid mens, är säker bara det...

Håller tummar inför mprgondagens invägningar för er
    Jag väger mig på tisdag och hoppas att det gått något neråt....

• malinax

här vill jag vara med!!=) gick ner 8 kg för några år sedan som jag tyvärr gick upp av hormobehandlingar pga ofrivillig barnlöshet förra året. och vad hjälpte det?=( nu har vi lagt bebisbakandet på hyllan ch börjat planera vår stora dag istället. är dock ett år kvar men lika bra att börja nu!=)

Tanken är även här mindre portioner och mer motion. Har redan lyckats gå ner 1 kg bara med hjälp av stadigare frukostar och lite längre promenader med hunden. men nu ska sokret bort oxå och mer regelbundna måltider. startvitk är 71,5 kg tillmina 164 cm.. vill mer än gärna väga 60 kg men är helnöjd om jga bara kommer under 65..=)

• Lommila1

start: 69.5
    förra veckan: 67.5
    idag 67.1
    Mål 60

Neråt fortsättningsvis även om jag börjar bli otålig... får nog dra i e kick start om jag skall komma ner till 60 med denhär farten:/

Dessvärre åker vi på en fölängd weekend i heljen... det brukar betyda resturangmat vin ch feta ostar o desserter,,,
    elelr dessvärre, det skall ju bli skit kul men för viktminskningne gör det nog inga underverk:/

hur e det mer er andra tryter nåns motivation?
    ( fan jag vill ha oboy i tvsoffan:()

• Josefin521

Ingen bra vecka för mig.

Förra: 70

Denna: 71,9

Har slarvat rejält men nu är det nya tag!!!!

Blä.

• Jane

NUU, Idag!... så ska jag börja på riktigt med reducerade tallrikar, någon diet och lite mer motion. Mitt bröllop nalkas och börjar jag inte nu så kommer jag aldrig hinna gå ner mina kilon. Jag är så arg och besviken på mig själv att jag hittills inte tagit tag i saken, jag som hade lovat mig själv att börja på friskis redan i oktober. Men det hände ju inte.

Nu är jag less på allting och jag har förätit mig på allting, så nu känner jag bara att det är dags.

Startvikt: 65
    Målvikt: 55

Jag kommer alltså äta efter någon diet som LCHF - eftersom jag aldrig använt mig av den dieten innan och inte vet exakt vad man får och inte får äta, så ska jag först läsa på mer om den.
    Sedan ska jag börja med lite mer "allmän" motion, alltså inte ligga på soffan utan försöka resa mig ur den lite fler gånger, kanske städa och tvätta mer hemma, laga mat flera gånger, gå på fler och längre promenader.
    Det är det jag tänker göra just nu, vi får se....längre fram kanske jag sätter ett högre mål, men just nu känner jag att om jag sätter ett högt mål så kommer jag inte klara av det....som jag gjort fram tills idag.

Nu så fy faaann....nu är jag taggad! SkrattandeTungan ute

• LindaTM

Motivation, ja det är väl det svåra i hela den här proceduren. Därför glad att jag valde Slanka så " det snabbt var över " äter självklart nu när jag gått ner 9kg på ca 1 månad ( + några dagar). Träning, ja det är väl det 2a svåra i detta men va fan det ska ju gå! jag har börjat med 4-5 dagra i veckan på friskis och jag älskar det! ( änsålänge) . i tankarna går orden " det är kul du kan detta, tänk på sommaren och din klänning och mannen du ska ha vid din sida" och då går det. 3 slanka måltider + en vanlig måltid och lite träning på det. Ser fram emot slutresultat men visst mår jag 100 ggr bättre nu än för 2 månader sen!

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???